Dus als ze het echt goed (en objectief) hadden willen doen had men van elk beschikbaar merk meerdere typen balken moeten nemen om daar mee te testen (en niet alleen maar FedSig en Pintsch-Bamag, maar ook Whelen,Code3, Premier Hazard en Tomar, om eens enkele andere mogelijkheden te noemen.
Tsja, dat auto-fabrikanten hier in Nederland met bepaalde merken werken wil niet zeggen dat ze niet in het gamma van dat merk geen alternatieven hebben. Er worden allerlei wensen gesteld, alleen wordt er (weer eens) niet gekeken naar wat het effect van zo'n balk is ...
Federal Signal = Volvo Nederland, PON (VAG-voertuigen) = Whelen. De Legend kan ook uitgevoerd worden met een vier unit's tellende traffic-advisor én een amber lampje. Daarnaast kun je werkverlichting intergreren of op de steunen monteren. ANPR camera's idemdito.
Federal Signal heeft zowiezo de Legend en de Arjent al in het model-gamma zitten.
Overigens werkt Volvo in Engeland en in de rest van Europa wél gewoon met Whelen producten (o.a. met het police-package)
Sinds de komst van de (nieuwe) MMT voertuigen ben ik fan van de Legend, zeker gezien de felheid die er uit komt