Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 127507 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #30 Gepost op: 21 januari 2011, 20:37:18
maakt niet  niet uit hoe je dat ding opbouwt en afwerkt het blijft gewoon een lelijk ding om te zien en om mee te rijden.

Helemaal mee eens. Als je er mee rijd en zelfs als hij op een VW Polo zit gemonteerd moet je boven de 120 km/u moet je kappen op of pluggen in. Wat een herrie maakt dat ding.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #31 Gepost op: 21 januari 2011, 21:53:14
Hoe vind je de vro van RR dan ? ;)

Die volvo 1680? ja veel beter en dat zie je ook wel gewoon met weinig geruis neem ik aan?


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #32 Gepost op: 22 januari 2011, 11:46:03
Ik ken het. Mooi is anders en een herrie dat die dingen maken...
Wel mooi licht en de mogelijkheden op die de balk met amber zijn wel perfect.
Maar er is toch veel meer te koop dan enkel die Vista balken?
Als ik zie wat er te koop is. Er staan een paar mooie filmpjes van op dit forum.
Slank, veel licht, amber / blauw / wit en ga maar door.



Maar jammer genoeg allemaal zonder certificaten en dus niet toepasbaar. Lang leve de regeltjes !


Gast

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 22 januari 2011, 13:30:35
Nee hoor, de Ultra Freedom is met certificaten, zelfs de LFL Liberty met L32 bovenop voldoet aan de eisen, ook de L31 pitten op de Rotterdamse voertuigen voldoen aan de eisen.....

De Vista is een ontwerp uit de jaren 90 die, net als vele andere Federal Signal, in de LED uitvoering uitgebracht is. Alleen in Europa trouwens, in de USA rijden ze niet meer met die windhappende surfplanken. Ook de Arjent's doen het in de USA niet goed, wat niks meer is dan een onderbak van een Vista met platte lenzen erop.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #34 Gepost op: 26 januari 2011, 00:10:50


Dienst: KLPD Verkeerspolitie
Steunpunt: Driebergen
Soort voertuig: Surveillance - Snelwegen
Wagenparknummer: **72
Merk & type: Yamaha   FJR1300
Kenteken: MX-SJ-29
Byzonderheden:

Dienst: KLPD Verkeerspolitie
Steunpunt: Driebergen
Soort voertuig: Surveillance - Snelwegen
Wagenparknummer: **79
Merk & type: Volvo V50 2.4 D5
Kenteken: 09-HGT-7
Byzonderheden:

Dienst: KLPD Verkeerspolitie
Steunpunt: Driebergen
Soort voertuig: Surveillance - Snelwegen
Wagenparknummer: **72
Merk & type: Volvo V50 2.4 D5
Kenteken: 59-GFT-3
Byzonderheden: aparte zwaailcihtbalk voor klpd (test)Betreft een OPAL-COMMANDER

Was de eerste lichtbak die men is begonnen te testen. Zitten ook op een aantal Astra's van de KMar.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #35 Gepost op: 26 januari 2011, 00:55:57
Begrepen dat deze kappen bij de KMar nog weleens los wilde laten tijdens ritten met hogere snelheden, dus ter plaatse komen zonder blauwe kappen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #36 Gepost op: 26 januari 2011, 10:55:57
Begrepen dat deze kappen bij de KMar nog weleens los wilde laten tijdens ritten met hogere snelheden, dus ter plaatse komen zonder blauwe kappen.
Heb geen flauw idee. Ik weet wel dat de KMar op een gegeven moment is overgegaan naar de UFO(Vista-lichtbak) omdat de OPAL niet meer leevrbaarwas omdat de Duitse politie een order had geplaatst van 10000 stuks. Dus ik denk dat als de lichtbaken uit elkaar vallen bij hoge snelheden de duitser er vast geen 10000 zullen bestellen.


112martijn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
    • http://www.112zeeland.nl/
Reactie #37 Gepost op: 31 januari 2011, 16:41:05
Heb geen flauw idee. Ik weet wel dat de KMar op een gegeven moment is overgegaan naar de UFO(Vista-lichtbak) omdat de OPAL niet meer leevrbaarwas omdat de Duitse politie een order had geplaatst van 10000 stuks. Dus ik denk dat als de lichtbaken uit elkaar vallen bij hoge snelheden de duitser er vast geen 10000 zullen bestellen.

Ze hebben er dan in iedere geval genoeg om er eentje te verwangen als ze er een verliezen...


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #38 Gepost op: 22 februari 2011, 01:39:08


Dienst: KLPD Verkeerspolitie
Steunpunt: Assen
Soort voertuig: Surveillance - Snelwegen
Wagenparknummer: **15
Merk & type: Volvo V50 2.4 D5
Kenteken: 88-KPS-5
Byzonderheden:
rijd men nu al officieel rond met deze balk of is dit nog testfase?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #39 Gepost op: 22 februari 2011, 07:56:11
Ik weet niet of het nog een testfase is, want ik ben er de laatste tijd alleen maar tegen gekomen met deze opbouw.