Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123464 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #320 Gepost op: 20 mei 2012, 17:37:32
@ Haageneesch,
En ze krijgen eindelijk een snellere auto 8)


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #321 Gepost op: 20 mei 2012, 17:55:39
Persoonlijk heb ik er niet het meeste verstand van maar waarom niet gaan voor de signalering die de VP1681 van R-R heeft
en dan eventueel uitbreiden met extra Amber pit op het dak.
Nu heeft men op het dak 2 x Whelen L31 Blauw en zo te zien 1 x Whelen L32 Amber met doorzichtige kap.

Als je nou haaks op de 2 x Whelen L31 Blauw er 2 x Whelen L31 Amber opzet dus dat je uit de lucht gezien het + motief krijgt dan heb je denk ik al heel veel gewonnen.
Daarbij dan op de zijkant van de bumper ledblokjes die zowel Blauw als Amber kunnen uitstralen dan heb je dat ook ondervangen.
Verder zijn de grillflitsers en dashboard flister voldoende lijkt mij aan de voorkant.
Achter de achterruit 2 x Blauwe Tir 6 flitsers en 2 x Amber Tir 6 flitsers van Whelen en je achterkant is ook voldoende belicht denk ik.
En wat al geopperd is door RS6 onder de spiegels van de auto de halve maan verlichting zoals op de RAVU Ambu zit.
Stopboord voor in de zonneklep en aan de achterzijde tegen de achterruit aan gemonteerd.

Zie als voorbeeld de VP1681 op onderstaande video vanaf 01:00 en dat uitbreiden met mijn verhaal hierboven.

Lifeliner 2+Spoed transport naar EMC Rotterdam

vind het een goed idee, alleen weet ik niet of die L31 genoeg opvallen.. denk dat je aan een balk wat meer heb.. Maar vind het hele pakket zoals het nu is prima, maar zou een tekstmatrix achter de achterruit niet beter zijn? dan de functionaliteit van TA erin en de stop/volgen functie?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #322 Gepost op: 20 mei 2012, 18:33:28
@ Haageneesch,
En ze krijgen eindelijk een snellere auto 8)
Ja, dit is inderdaad een auto bedoeld voor de noodhulp ipv de tourans. Voor de VP moet ik wat beters verzinnen  >:D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #323 Gepost op: 20 mei 2012, 21:12:55
Eigenlijk mocht ik niet reageren van mijzelf, maar als andere niet-VP'ers het ook doen... 8)

2x dual color led beacons op het dak (blauw & amber)
blauwe flitsers in buitenspiegels
blauwe dashking
blauwe flitsers in de grill
blauwe flitsers aan de zijkant van de bumper (voor de wielkasten)
knipperende koplampen
stoptransparant voorzijde in zonneklep
kortstondig activeren sirene of versneller dmv claxon
full led tekstmatrix (vrije invoer) + blauwe + oranje flitsers aan de achterzijde, bevestigd aan het plafond (zie tekening). Op- / neerklapbaar, zodat het zicht naar achteren niet wordt belemmerd als de unit is uitgeschakeld. Flitsers + lichtkrant zijn ook bij een geopende kofferklep nog goed te zien. Toepasbaar voor stop/volg tekens, controles, waarschuwingen, blokrijden, begeleidingen, stilstaan op de vluchtstrook of andere gevallen waar enkel signalering van achteren gewenst is.

voor het idee (had helaas alleen een plaatje van een V50 tot m'n beschikking... ;)):


En natuurlijk één en ander apart te schakelen...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #324 Gepost op: 20 mei 2012, 23:06:46





Foto's copyright caradisiac.com
Dat is precies het idee wat ik had.

Persoonlijk heb ik er niet het meeste verstand van maar waarom niet gaan voor de signalering die de VP1681 van R-R heeft
en dan eventueel uitbreiden met extra Amber pit op het dak.
Het probleem wat ik hier in zie is dat je met 2 lichten misschien net iets te weinig blauw op het dak heb. Zie liever een lage balk die helemaal vol is.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #325 Gepost op: 20 mei 2012, 23:12:55
Ach, misschien moet het KLPD / VTSPN eens gaan testen met wat andere oplossingen, Whelen LFL, Whelen Justice, Whelen Freedom....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,334
Reactie #326 Gepost op: 22 mei 2012, 20:36:10
Ik zou dan zeggen:VTSPN, stel een v70 beschikbaar,  laat alle signaleringsfabrikanten hun beste balk insturen en TNO het een en ander uit den treure testen in de windtunnel, dan heb je in ieder geval een objectieve test...(á la Consumentenbond...).


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #327 Gepost op: 13 juni 2012, 09:22:14
Het windgeruis is heel makkelijk op te lossen, kijk maar naar de mogelijkheden bij onze Oosterburen.
Die rijden met spreekwoordelijke bloembakken op het dak en weten toch de lucht er mooi langs te geleiden, maar hier moeten we zelf eerst het wiel opnieuw uitvinden...

Vind de setup van Maarten zeer geslaagd qua opzet eigenlijk, meerdere transportbegeleiders kiezen voor die setup op hun voertuigen. Matrix aan de achterzijde als grootschrift versie pakken. Je kan vanaf grote afstand toch een leesbaar resultaat krijgen. Als je namelijk met blauwe lampen rijdt en ertussen zit een rood bordje te knipperen, is het amper te lezen. Dak pitten scheiden van de matrix door hem achter de ruit te plaatsen geeft wel een helder beeld.
Verder heb je, als je de matrix iets verder in het voertuig plaatst, optimale zichtbaarheid en bescherming tegen zon instraling.

Mocht laatst op de snelweg proefondervindelijk vaststellen bij een onopvallend voertuig van Limburg-Zuid. Stond bij een ongeval. Blauwe achterflitsers aan een een minuscuul klein matrixbordje...in de avonduren. Was gewoon niet leesbaar, hoe goed bedoeld de tekst "ongeval" ook was.

Dual Colour beacons zijn er inmiddels van diverse fabrikanten. Van Fedsig, tot Hänsch, tot Whelen.

Verder zou ik graag zien dat er een duidelijkere contourmarkering kwam en de kwaliteit van de striping zou worden verbeterd. Maak er desnoods een volledig witte contourrand op van de voorbumper, via de daklijn naar achter. Op vrachtwagens is deze lijn van voor naar achter verplicht en is al een hogere reflectieklasse dan de striping op onze huidige politievoertuigen. Al weet ik dat er wel al een ontwikkeling gaande is binnen de politie.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #328 Gepost op: 10 juli 2012, 22:04:58
Vandaag de nieuwe auto van het KLPD bij een motor op de vluchtstrook zien staan. Zag hem al van verre staan en vond het zo vreemd dat hij geen signalering aan had. Toen ik bijna in zijn achterklep zat (wel op een andere rijstrook ;)) zag ik pas dat zijn blauwe lamp aan stond, en toen ik een autolengte afstand had tussen mijn auto en de KLPD auto zag ik ook in de achteruitkijkspiegel geen lamp meer flitsen. Nu was het stralend weer maar toch, ik geloof dat die lampen dag en nacht bij alle omstandigheden zichtbaar moesten zijn  98uiye
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #329 Gepost op: 10 juli 2012, 22:26:24
Huijsmans Service Centre, de opbouwer van motoren van de hulpdiensten gebruikt sinds kort ook de Hansch Movia SL achterop de motoren, o.a. op de nieuwste Rijkswaterstaat motoren.

Als je ziet wat van deze lamp de opbrengst is, snap ik dat ze de Federal Signal LM's (zoals o.a. achterop de nieuwe KLPD voertuigen) niet meer gebruiken  e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !