Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123463 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #330 Gepost op: 11 juli 2012, 08:39:45
Goed, je kan niet elke keer het nieuwste snufje willen hebben, dat snap ik ook wel, maar om hoeveel VP-wagens hebben we het in NL? Ik zou er voorstander van zijn om in ieder geval op die wagens uit hoofde van de veiligheid  en bloc en met onmiddelijke ingang alle LMs door Movia SLs te vervangen (en nee, ik heb geen aandelen 98uiye). Ik ga er even van uit dat die lampen plug'n'play zijn.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #331 Gepost op: 11 juli 2012, 22:57:36
Goed, je kan niet elke keer het nieuwste snufje willen hebben, dat snap ik ook wel, maar om hoeveel VP-wagens hebben we het in NL? Ik zou er voorstander van zijn om in ieder geval op die wagens uit hoofde van de veiligheid  en bloc en met onmiddelijke ingang alle LMs door Movia SLs te vervangen (en nee, ik heb geen aandelen 98uiye). Ik ga er even van uit dat die lampen plug'n'play zijn.

Ik zat eigenlijk aan een slag groter te denken.............http://www.fg-haensch.de/eshop/Kennleuchten/COMET-LED/COMET-B-LED-blau-gelb-9-32-V-Funktionsueberwachung-Tag-Nacht-Umschaltung.html


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #332 Gepost op: 11 juli 2012, 23:22:13
Comet of Movia SL maakt niet uit qua lichtopbrengst. Het binnenwerk is in beide gevallen exact hetzelfde. Er zitten 4 quadranten met elk 4 oranje leds en 4 blauwe leds in

Dus totaal 16x oranje, 16x blauw.


Groeten, Ruud


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #333 Gepost op: 18 juli 2012, 17:44:27
Als je ziet wat van deze lamp de opbrengst is, snap ik dat ze de Federal Signal LM's (zoals o.a. achterop de nieuwe KLPD voertuigen) niet meer gebruiken  e050

Bij het eerder door HAPRPAA aangehaalde incident zag ik de nieuwe V70 van de VP RR komen aanrijden. Prima te horen, maar de zichtbaarheid vond ik bedroevend. De grilflitsers waren nog het beste te zien, ondanks dat deze relatief dicht naast de koplampen zitten, waardoor ze minder zouden moeten opvallen. De beacon op het dak zag ik pas toen de V70 heel dicht genaderd was.

Afgelopen zondag waren er aan het einde van de middag twee drie ongelukken op de A20 bij Nieuwekerk aan de IJssel. Zag daar ook een nieuwe V70 alleen deze was van Rotterdam-Rijnmond. Ik neem dan aan dat deze van RR zelf is of heeft KLPD 1 van de 4 vast uitgeleend aan RR gezien zij geen noodhulp meer draaien? Zo niet, hoeveel van deze V70's heeft RR dan en sinds wanneer?

Ik zou dan ook bijna willen oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid door de betreffende verkeersdiensten. Of moet het kalf eerst verdrinken voordat de put gedempt wordt..?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #334 Gepost op: 18 juli 2012, 17:47:19
De beacon op het dak zag ik pas toen de V70 heel dicht genaderd was.
Vandaag de nieuwe auto van het KLPD bij een motor op de vluchtstrook zien staan. Zag hem al van verre staan en vond het zo vreemd dat hij geen signalering aan had. Toen ik bijna in zijn achterklep zat (wel op een andere rijstrook ;)) zag ik pas dat zijn blauwe lamp aan stond, en toen ik een autolengte afstand had tussen mijn auto en de KLPD auto zag ik ook in de achteruitkijkspiegel geen lamp meer flitsen.
Toch blij dat het niet aan mijn ogen ligt  098uo. Maar wel heel jammer dat een dienst die op plekken komt waar je juist moet opvallen zo weinig opvalt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #335 Gepost op: 18 juli 2012, 23:51:45
Toch blij dat het niet aan mijn ogen ligt  098uo. Maar wel heel jammer dat een dienst die op plekken komt waar je juist moet opvallen zo weinig opvalt.

Nou zijn er van zowel de oude V70'ers (die met de halogeen zwaailamp) als van de V50 (met halogeen zwaailamp en full-led Vista) een aantal gesneuveld doordat zij vanachter zijn aangereden. Mijninziens moet je als werkgever zoveel mogelijk doen om letsel bij je werknemers te voorkomen.

De oude halogeen draailampen waren beter zichtbaar als de nieuwe Volvo's.....

http://www.regiomeppel.nl/nieuws/ongeval-a28-na-botsing-politieauto-update-2558.html
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #336 Gepost op: 13 augustus 2012, 15:59:06
Qua achterzijde vind ik Geel/Rood een goede opvallende combinatie en ben aan de hand daarvan wat wezen painten.
 - 4 Blauwe LED units aan de achterzijde.
 - Traffic Advisor.
 - Freedom met gekleurde lenzen, veel Blauw er in, alternerende knipperlichten en Rode unit zoals in de UK gebruikt wordt.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #337 Gepost op: 13 augustus 2012, 19:22:14
Ja, dit is inderdaad een auto bedoeld voor de noodhulp ipv de tourans. Voor de VP moet ik wat beters verzinnen  >:D
Ik heb wel een ideetje. ;)


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,334
Reactie #338 Gepost op: 13 augustus 2012, 21:04:01
"Return of the Porsche", maar dan de Panamera? :D :D 098uo 098uo


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #339 Gepost op: 14 augustus 2012, 00:27:07
"Return of the Porsche", maar dan de Panamera? :D :D 098uo 098uo


Daar ben ik wel voor! ;-)

Op de foto van Sylvester staat een Audi A5 Sportback trouwens...