Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 127734 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #390 Gepost op: 9 maart 2013, 20:27:19
Qua lichtopbrengst niet heel veel anders als de nieuwe V70's toch? 1 pitje op het dak, en twee grillflitsers.

Het pitje op de Passat is de zelfde als de "plakpit" in de GTI. Dus een kleinere uitvoering als wat we op de Volvo's hebben.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #391 Gepost op: 9 maart 2013, 20:35:19
Het pitje op de Passat is de zelfde als de "plakpit" in de GTI. Dus een kleinere uitvoering als wat we op de Volvo's hebben.

In mijn beleving doen die niet heel veel onder aan elkaar.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #392 Gepost op: 9 maart 2013, 20:37:57
In mijn beleving doen die niet heel veel onder aan elkaar.

Dacht dat die op de Volvo toch meer lichtopbrengst had als die in de GTI, echter kan het gezichtsbedrog zijn.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #393 Gepost op: 10 maart 2013, 00:42:08
En een betere lichtopbrengst als het lampje wat men op de Landelijke Eenheid Volvo's schroeft  98uiye
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #394 Gepost op: 10 maart 2013, 02:31:32
Site van pon: Passat Passat Highline 2.0 TDI 4Motion BlueMotion Technology 130 kW/177 pk 6-DSG € 47.690,00 (1 versie)
(topsnelheid 223 km/u 0-100 in 6,2 s)

voor 800 euro extra heb je 205 pk en 175Nm.

Ehhh 6.2 sec? you wish... Daar is minimaal 250 pk voor nodig... ;)
En na tuning (bij een goede tuner) is met 177 pk standaard toch wel zo'n 210-220 pk te halen voor dat het maximum van de turbo(s) is gehaald.
en het koppel is toch echt meer dan 400Nm. (ipv 175)
Topsnelheid is dan 240+ op de teller. Niet gek!  8)

Op het dak van de Passat's staat 1 dual color Hansch Movia pit. Bij een foto lijkt het alsof hij achterop staat maar hij staat echter in het midden.
De 2 nieuwe opvallende Passats (de eerste van Nederland) van het RET van Groningen hebben wel een dual Hansch rechtsvoor en linksachter. Maar hier was (hoe onbegrijpelijk ook) kritiek op van de kantoormensen met de koffertjes. Vandaar dat alle nieuwe Passats voor de verkeersdiensten in Noord Nederland er 1 op het dak krijgen ipv 2. Net als de handhavings-Golfjes dus...


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #395 Gepost op: 10 maart 2013, 03:23:53
Ehhh 6.2 sec? you wish... Daar is minimaal 250 pk voor nodig... ;)
En na tuning (bij een goede tuner) is met 177 pk standaard toch wel zo'n 210-220 pk te halen voor dat het maximum van de turbo(s) is gehaald.
en het koppel is toch echt meer dan 400Nm. (ipv 175)
Topsnelheid is dan 240+ op de teller. Niet gek!  8)

Op het dak van de Passat's staat 1 dual color Hansch Movia pit. Bij een foto lijkt het alsof hij achterop staat maar hij staat echter in het midden.
De 2 nieuwe opvallende Passats (de eerste van Nederland) van het RET van Groningen hebben wel een dual Hansch rechtsvoor en linksachter. Maar hier was (hoe onbegrijpelijk ook) kritiek op van de kantoormensen met de koffertjes. Vandaar dat alle nieuwe Passats voor de verkeersdiensten in Noord Nederland er 1 op het dak krijgen ipv 2. Net als de handhavings-Golfjes dus...

En hoe gedegen was die kritiek dan wel niet dat die niet weerlegt kon worden ?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #396 Gepost op: 10 maart 2013, 04:45:44
Geen idee. Zal wel met geld te maken hebben... zo'n lamp kost 600 ex inbouw.
1 lamp heeft wel wat nostalgisch... dat hadden de Fiatjes 127 vroeger ook...


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #397 Gepost op: 10 maart 2013, 13:03:02
Geen idee. Zal wel met geld te maken hebben... zo'n lamp kost 600 ex inbouw.
1 lamp heeft wel wat nostalgisch... dat hadden de Fiatjes 127 vroeger ook...

Qua lichtopbrengst redt ie het ook wel, daar zit het probleem niet. Het probleem is de plaatsing van de lamp. Hadden ze de lamp links voorop gezet dan had ie een stuk nuttiger geweest dan nu. Maar ja, die ball-point chauffeurs he.


Gast

  • Gast
Reactie #398 Gepost op: 10 maart 2013, 13:08:54
Qua lichtopbrengst redt ie het ook wel, daar zit het probleem niet. Het probleem is de plaatsing van de lamp. Hadden ze de lamp links voorop gezet dan had ie een stuk nuttiger geweest dan nu. Maar ja, die ball-point chauffeurs he.

Links voorop dan zou er alweer een rubbertje onder moeten om de lamp rechtop te laten staan, anders krijg je alsnog het magneet-lamp "scheef op het dak"- effect. Hij staat nu letterlijk mooi rechtop in het midden.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #399 Gepost op: 10 maart 2013, 19:24:49
Links voorop dan zou er alweer een rubbertje onder moeten om de lamp rechtop te laten staan, anders krijg je alsnog het magneet-lamp "scheef op het dak"- effect. Hij staat nu letterlijk mooi rechtop in het midden.

Idd, een sokkeltje eronder om hem/waterpas te zetten, maar dan staat het ook op de plek waar het effect het grootst is, toch ? Maar laten we wel wezen, het hadden er eigenlijk twee moeten zijn, net als op die van Groningen.