Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123604 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #410 Gepost op: 13 maart 2013, 22:33:16
Volgens mij mag er maar een bedrijf leveren aan de politie, aldus de LAPV.
Nee! het lapv bepaald alleen dat het voertuig turn key geleverd moet worden. Dus in theorie moet Volvo de auto met lampen leveren en kan je daarna het geheel aanpassen zolang je het uiterlijk maar niet aanpast (dus niet ineens 2 lampen gaat monteren). In het LAPV staat niks dat je het voertuig moet gebruiken zoals het geleverd is..... >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #411 Gepost op: 13 maart 2013, 22:58:31
Die lamp wordt niet zoveel gebruikt volgens mij binnen hv Nederland maar zit die ook niet op de donor-ambulances (Mercedes E-klasse station)?


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #412 Gepost op: 13 maart 2013, 23:05:12
Die lamp wordt niet zoveel gebruikt volgens mij binnen hv Nederland maar zit die ook niet op de donor-ambulances (Mercedes E-klasse station)?

Zou wel kunnen, heb de laatste weken een van die Mercedessen een paar keer op de A10 gezien en ik ben wel fan van hun zichtbaarheid. Daar is niet bezuinigd op het blauw zal ik maar zeggen. Ik kan zo snel op het forum geen plaatjes vinden van die Mercedes om te vergelijken...

Mooie auto's zijn het. Als ze nou ook in wit met oranje blauwe striping leverbaar zouden zijn...


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #413 Gepost op: 14 maart 2013, 06:41:13
Daar denk een bepaalde club in Apeldoorn toch anders over. Die hebben het maar over uniformiteit van de voertuigen. Dus niks zelf veranderen.
Je weet wat ik bedoel, van awd naar fw enz enz.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #414 Gepost op: 14 maart 2013, 06:45:50
Dat was bijna zo. Nu maar weer wachten op de volgende aanbesteding.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #415 Gepost op: 14 maart 2013, 08:42:03
Dat mogen ze denken, maar ik heb alle documenten van het LAPV doorgelezen en ik heb daarin niks kunnen vinden over het zelfstandig "veranderen" van de turn-key leverde voertuigen. Uiteraard grijpen ze terug op uniformiteit, en dat snap ik op zich ook wel maar dat gaat niet op. De auto zoals die in amsterdam gebruikt wordt is gelijk qua opbouw aan die van de rest van Nederland. Een lamp, oranje onder blauw boven. Alleen de blauwe unit is groter en geeft meer licht.

Ik wil die strijd wel aangaan met het LAPV. Dan haal ik ook gelijk de ARBo erbij om hen een mening te laten geven over de landelijke lampen en de opbouw van de auto want ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze niet voldoen aan de bepalingen.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #416 Gepost op: 14 maart 2013, 08:52:31
Je kan roepen wat je wil.
Maar die club heeft meer macht dan jij en ik, zelfs meer dan de KL.
Kijk nu maar naar de gril van sommige volvo's van ons, daar is de Anpr camera van verwijderd om dat deze niet uniform waren.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #417 Gepost op: 14 maart 2013, 11:25:02
Heb inmiddels uit betrouwbare bron de prijs die de politie betaalt en de prijs bij mijn onderneming.
Zit bijna 400 eu verschil in.

Alleen als kleine speler mag je niet meedoen bij een aanbesteding....
Zo zie je maar weer dat een aanbesteding echt niet altijd tot het gewenste eindresultaat komt (beste prijs en beste product).

Van de Comet heb ik diverse filmfragmenten indien noodzakelijk. Bij mij zitten ze standaard in het pakket als ik een hulpdienstvoertuig lever.

Enige wat ik graag wel nog zou willen zien, is als je er meerdere op het dak hebt staan, ze geschroniseerd flitsen.


Groeten, Ruud


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #418 Gepost op: 14 maart 2013, 11:42:24
Kijk nu maar naar de gril van sommige volvo's van ons, daar is de Anpr camera van verwijderd om dat deze niet uniform waren.
:o
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #419 Gepost op: 17 maart 2013, 09:53:00
Ik las nog weer een leuk stukje tekst in de LAPV rommel:
Citaat
copy uit Nota van inlichtingen 08-08-2010 vraag 306:
vraag: "ook levert Leverancier de dakset"
Het is niet uitgesloten dat inschrijvers allen het zelfde merk dakset aanbieden. Op basis waarvan is dan door de aanbestedende partij een objectieve beoordeling mogelijk m.b.t. een competatieve prijsstelling?
antwoord: Het ene Politievoertuig zal eenvoudiger op te bouwen zijn als het andere Politievoertuig. Daar kan dus een prijsverschil in zitten. Tevens wijzen wij u op het feit dat er meerdere aanbieders van daksets zijn welke voldoen aan het PvE en die meer state-of-the-art zijn, een betere aerodynamische vormgeving kennen en bovendien voordeliger zijn in aanschafprijs dan de huidige daksets die door diverse korpsen gebruikt worden. Indien de daksets gelijk zijn dan zal het onderscheid tussen de Inschrijvingen tot uitdrukking komen in de TCO.

Dan vervolgens lees ik in die van 31-08-2010 het volgende bij vraag 350:
 Vraag: Uw constatering is correct, er zijn een groot aantal daksets (meer dan 25 merken/types) die voldoen aan de PvE en die meer dan 20 procent goedkoper zijn dan de huidige daksets die wij nu leveren. Echter, door de dakset te koppelen aan het leveren van het voertuig wordt de keus gemaakt op basis van concernbanden/-relaties en niet op basis van aerodynamische vormgeving, prijs, weersinvloeden, garantie, na leveringen en overige functionaliteiten. Gaat vtsPN een dakset in concurrentie aanbesteden door deze los te koppelen van het voertuig?
Antwoord:Nee.
Dus ..... als we nou het aantal LAPV voertuigen in de LAPV looptijd nemen (= gelijk aan aantal daksets) + 20% uitrekenen =  :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens