Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123660 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #450 Gepost op: 30 april 2013, 00:22:41
Dat voldoet weer niet aan de eisen van de vtsPN, krijg je dat gejank van die lui weer.
Dan past een van die lampen mooi ergens in...  0098 Hou je er alsnog 2 over. Maar even serieus. Het is natuurlijk van de gekke, pure kapitaalverspilling. Maar levert het nu ook echt een verbetering op?


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #451 Gepost op: 30 april 2013, 14:21:09
Dan past een van die lampen mooi ergens in...  0098 Hou je er alsnog 2 over. Maar even serieus. Het is natuurlijk van de gekke, pure kapitaalverspilling. Maar levert het nu ook echt een verbetering op?

Tuurlijk niet, maar ach, wie heeft het daar nu over ?


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #452 Gepost op: 30 april 2013, 14:58:27
En wat is er met de Comets gebeurd? Ik wil ze wel voor een zacht prijsje overnemen  >:D
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Gast

  • Gast
Reactie #453 Gepost op: 30 april 2013, 17:14:33
En wat is er met de Comets gebeurd? Ik wil ze wel voor een zacht prijsje overnemen  >:D
Achteraan aansluiten  0098  0098 Al zullen lampen van rond de 1000 euries nog wel een tijdje blijven liggen in het bakje "mogen we niet gebruiken maar te duur om te vernietigen"...


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #454 Gepost op: 1 mei 2013, 06:29:23
Tuurlijk niet, maar ach, wie heeft het daar nu over ?

Ik "moet" mijn bovenstaande uitspraak even nuanceren: ten opzichte van de "sjoel-schijf" is het wat blauw licht betreft een verbetering, maar qua amber niet. en ten opzichte van de Comet is het absoluut geen verbetering. De rede daartoe is duidelijk ZICHTBAAR dacht ik zo. En mocht dat niet het geval zijn dan wil ik dat nog wel een keer toeLICHTen.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #455 Gepost op: 1 mei 2013, 12:40:14
Probleem is gewoon het vlak dat oplicht. Het verschil tussen de sjoelschijf, de nieuwe Honac lamp en de Comet is eenvoudig. De Comet gebruikt voor zowel blauw als amber de volledige lens vult met amber en blauw. De andere lampen zijn wellicht fel qua opbrengst, maar gebruiken een kleiner oppervlak. Dat oppervlak op lange afstand is dus ook minder goed zichtbaar.


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #456 Gepost op: 2 mei 2013, 13:44:26
Zit die ''nieuwe'' Honac-lamp ook op de voertuigen van de Verkeerspolitie Rotterdam? Ik zag vandeweek een V70 rijden op de A20 bij Schiedam met ook zo'n lamp achterop. :-\
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #457 Gepost op: 2 mei 2013, 14:02:47
Zit die ''nieuwe'' Honac-lamp ook op de voertuigen van de Verkeerspolitie Rotterdam? Ik zag vandeweek een V70 rijden op de A20 bij Schiedam met ook zo'n lamp achterop. :-\

Weet niet of VP RR ze er al op hebben. Zo niet zullen ze binnen afzienbare tijd er opkomen. Begreep dat ze bij de VP HGL er nu ook op zijn gemonteerd.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #458 Gepost op: 2 mei 2013, 14:22:42
De VP van Rotterdam heeft inderdaad de nieuwe lamp op het voertuig zitten getuige onderstaand filmpje vanaf 00:24.
Zou wel graag eens een filmpje van de nieuwe lamp willen zien (stilstaand voertuig) bij overdag en in het donker van zowel Amber als Blauw vanaf zeg 100 meter afstand of meer.
Tevens ben ik benieuwd of Amber en Blauw tegelijk aan kunnen mocht Amber (wat ik vermoed) niet voldoende zichtbaar zijn.

SPOEDTRANSPORT dhv- Politiemoter- VP Ambulance 17-161 naar EMCR Erasmus + lifeliner 2
Gepubliceerd op 29 apr 2013 diederikrene

[ HD 1080P ] hier komt de ambulance aan onder politie begeleiding aan bij EMC Erasmus zkh. ze kwamen af vanaf de melding in Barendrecht
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #459 Gepost op: 2 mei 2013, 15:47:26
De VP van Rotterdam heeft inderdaad de nieuwe lamp op het voertuig zitten getuige onderstaand filmpje vanaf 00:24.
Zou wel graag eens een filmpje van de nieuwe lamp willen zien (stilstaand voertuig) bij overdag en in het donker van zowel Amber als Blauw vanaf zeg 100 meter afstand of meer.
Tevens ben ik benieuwd of Amber en Blauw tegelijk aan kunnen mocht Amber (wat ik vermoed) niet voldoende zichtbaar zijn.

De nieuwe lamp heeft qua blauw een groter oppervlak (3x zo hoog) en is daardoor enigzins beter zichtbaar. Amber... ach, zet lekker je gevarenlichten aan.