Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 127275 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 24 februari 2011, 11:10:18
Citaat
Ik heb al eerder geroepen die balk is voor een verkeersauto echt niet nodig

Ben ik helemaal mee eens. KLPD zit vooral op de snelwegen, en daar heb je echt voldoende aan een enkele pit op het dak. De grill- en dashflitsers zorgen ervoor dat het verkeer wat voor je rijdt een portie blauw krijgt en gaan aan de kant. In principe heb je niet te maken met kruisend verkeer, waarbij een balk dan weer handiger is

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #51 Gepost op: 24 februari 2011, 12:33:36
sorry maar jij wil zeggen dat wij met oordoppen rondrijden ivm de pitten op het dak.

Waar lees jij iets over oordoppen dan? ;)
Spotterhaaglanden heeft het over twee doppen op het dak, oftewel de zwaailichten.

Die setup van Rotterdam blijft gewoon een mooie optie. Maar als het KLPD dan zo per sé een balk moet hebben, dan wordt het hoog tijd dat de tweekleurige LFL Liberty een typekeuring krijgt 8)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 24 februari 2011, 12:39:04
Waar lees jij iets over oordoppen dan? ;)
Spotterhaaglanden heeft het over twee doppen op het dak, oftewel de zwaailichten.

Die setup van Rotterdam blijft gewoon een mooie optie. Maar als het KLPD dan zo per sé een balk moet hebben, dan wordt het hoog tijd dat de tweekleurige LFL Liberty een typekeuring krijgt 8)

Voor de beeldvorming:

http://img824.imageshack.us/i/img1388l.jpg/

7131

• Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 24 februari 2011, 15:57:42
Ben ik helemaal mee eens. KLPD zit vooral op de snelwegen, en daar heb je echt voldoende aan een enkele pit op het dak. De grill- en dashflitsers zorgen ervoor dat het verkeer wat voor je rijdt een portie blauw krijgt en gaan aan de kant. In principe heb je niet te maken met kruisend verkeer, waarbij een balk dan weer handiger is

Ik ben het daar helemaal NIET mee eens. Ook op de snelweg is het enkele pitje bij lange na NIET voldoende, zelfs niet wanneer er grill-flitsers zijn ingebouwd. Het enige wat opvalt in de oude configuratie is de dashboardflitser aangevuld met het handmatig knipperende groot-licht. Wanneer het enkele pitje nu eens in een LED-uitvoering zou worden geplaatst en deze dan ondersteund wordt door een goede LED dashboardflitser, aangevuld met een groot-lichtschakeling (alternerend) dan zouden we goed bezig zijn, helemaal wanneer er ook nog eens een rumbler zou worden gebruikt !

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 24 februari 2011, 16:42:34
Ik zou gewoon de set-up van R-R nemen. Daarbij een zeer goede LED-dashflitser, alternerende groot-lichtschakeling en een rumbler.

Extra amber erbij en je voldoet aan alle eisen.

Voordelen: Geen geluidsoverlast in het vtg, geen snelheidsverlies en voor zover ik heb kunnen zien ook nog eens goedkoper als een VISTA-lichtbak.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 24 februari 2011, 17:07:02
Ik zou gewoon de set-up van R-R nemen. Daarbij een zeer goede LED-dashflitser, alternerende groot-lichtschakeling en een rumbler.

Extra amber erbij en je voldoet aan alle eisen.

Voordelen: Geen geluidsoverlast in het vtg, geen snelheidsverlies en voor zover ik heb kunnen zien ook nog eens goedkoper als een VISTA-lichtbak.

Idd, scheelt je ongeveer 2500,- euro.

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #56 Gepost op: 24 februari 2011, 17:22:15
jemig, dan wil ik niet weten wat een volledig pakket kost...

Groeten, Ruud

die weer 5 led vista's klaar heeft liggen voor een ambulancedienst

7131

• Senior gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 24 februari 2011, 17:58:25
jemig, dan wil ik niet weten wat een volledig pakket kost...

Groeten, Ruud

die weer 5 led vista's klaar heeft liggen voor een ambulancedienst

Idd, dat wil je zeker niet weten.

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 24 februari 2011, 22:46:34
Idd, dat wil je zeker niet weten.

Maar ik wel! :) Vertel eens, hoeveel belastinggeld zit er op zo'n auto.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 8 juni 2011, 00:02:00
Ondertussen is dat wel duidelijk, van mijn vader gehoord dat de auto's binnenkort naar TMCS terug gaan, en hier word een wijziging aangebracht, wat het windruis stopt.. O0

ik neem aan dat het hier om voertuigen van het KLPD gaat ? Ben benieuwd of dat ook meteen het "zweef" effect opheft wat veroorzaakt wordt door de dakset.