Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123729 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #520 Gepost op: 27 oktober 2013, 11:32:44
(verhaal van dielangemotormuis over de Comet SL)
als het goed is wel, maar ik vrees van niet want het zijn immers geen goed gekeurde lampen (...)
Heb ik iets gemist? Zijn de Comets NIET goedgekeurd?? :-
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #521 Gepost op: 27 oktober 2013, 14:00:08
De Comets zijn terdege gekeurd voor de nieuwe Nederlandse eisen.
Er zijn meerdere typegoedkeuringen voor deze lamp:

ECE R65 TA 1 Strobe (amber)
ECE R65 TB2 Strobe (Blauw) met nachtschakeling
ECE R65 TA1 Amber led
ECE R65 TB2 Blauw led met nachtschakeling.

Dat VTS betere "afspraken" heeft met andere leveranciers, vertalen de heren in "niet goedgekeurde lamp". Ze houden er een eigen, zeer interessant selectieproces op na daar bij Pon...excuus Politie Nederland. Waarom er nu een totaal nieuwe lamp is ontwikkeld (die ca 2x zo duur is als een Comet) en deze op de voertuigen zit, in plaats van een Comet of een Movia SL is mij een raadsel.

Normaal zou zoiets aanbesteed moeten worden, zodra een bedrag boven de grens uitkomt en kan je niet zomaar opdracht geven om nieuwe lampen te laten ontwikkelen en slechts 1 leverancier te vragen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #522 Gepost op: 27 oktober 2013, 14:10:50
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1214299 date=1382878808
Normaal zou zoiets aanbesteed moeten worden, zodra een bedrag boven de grens uitkomt en kan je niet zomaar opdracht geven om nieuwe lampen te laten ontwikkelen en slechts 1 leverancier te vragen.

Tenzij bij de bij de aanbesteding geleverde lampen niet voldoen aan de aanbestedingseisen, dan nog mogen de kosten hiervoor niet worden terug verhaald op de afnemende partij. Dat de lamp voor derden dan duurder is doet niet ter zake, voor de aanbesteder blijft hij even duur als in de aanbesteding.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #523 Gepost op: 27 oktober 2013, 14:12:39
Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de aanbestedingseisen van de lampen. Naast Klasse II Blauw, Klasse 1 amber (die meetbaar zijn in absolute lichtwaarden), moeten er dus blijkbaar andere aanvullende eisen geweest zijn, waardoor Honac met een nieuw ontwikkelde lamp erdoor is gekomen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #524 Gepost op: 27 oktober 2013, 14:52:34
Volgens is er door de werkvloer aangegeven dat de lamp niet zou voldoen aan de eisen voor de werkvloer. Blauw was veel te weinig. Dit is neergelegd bij de VTS. Deze heeft gewoon bij HONAC neergelegd maak een lamp die beduidend meer blauwlicht uitstraalt.
Zie hier het resultaat.

Een lamp die meer blauw uitstraalt de hockeypuck en een lamp die ver achterblijft bij de Comet.

Conclusie: een nwe lamp die eigenlijk nog niet voldoet voor de gebruiker en die vele malen duurder is als iets bestaand wat veel veel beter is en in de praktijk is getest.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #525 Gepost op: 27 oktober 2013, 17:36:20
*schudt hoofd, laat het hangen, rolt met de ogen en mompelt iets wat niet voor misvatting vatbaar is*

Mooie bezuiniging... Af en toe zou je wel eens politici persoonlijk voor dit soort onder hun regie uitgevoerde miskleunen aansprakelijk willen stellen. (Ja, ik weet het, dan gaat niemand meer vrijwillig de politiek in en zo - niet eens zo'n groot gemis, denk ik wel eens bij mezelf >:D).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #526 Gepost op: 28 oktober 2013, 12:35:19
Ja waarom niet gewoon een Movia SL achter op. Of die grotere variant. Beste lamp. Klaar.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #527 Gepost op: 28 oktober 2013, 18:00:46
Citaat van: CopVR3 link=msg=1214741 date=1382960119
Of die grotere variant.

Hansch Comet led Dual color  O0 (en idd, dat is de beste lamp !)


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #528 Gepost op: 28 oktober 2013, 18:09:01
Jerommeke heeft volgens mij een heel mooi fotootje van vier V70's op een rij met de Comet. Het waren een paar hele mooie en ZICHTBARE maanden.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #529 Gepost op: 28 oktober 2013, 18:11:16
Het zal vast ergens op de 27 pagina's staan... maar het was dus eerst slecht. toen slechter. toen even behoorlijk goed. en nu weer minder?
klinkt als politie Nederland.