Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123795 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #560 Gepost op: 14 september 2014, 11:57:45
Er zou is een landelijk meldpunt moeten komen voor zulke initiatieven. Ik krijg steeds meer het idee dat veel collega's klagen over de zichtbaarheid van de politievoertuigen, maar ondertussen verandert er niks.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,336
Reactie #561 Gepost op: 14 september 2014, 12:40:46
Zijn overheidsorganisaties met meer dan 100 werknemers or-plichtig net zoals particuliere bedrijven? Zo ja, dan zou ik e.e.a. via dat orgaan laten gaan..


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #562 Gepost op: 14 september 2014, 13:17:28
een van de weinige Tourans met meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer blauw in de dakset:

http://img812.imageshack.us/img812/3082/7108p.jpg


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #563 Gepost op: 14 september 2014, 13:24:20
Ik zal kijken of ik morgen een balletje op kan gooien bij de COR  ^-^
Citaat van: silque link=msg=1295391 date=1410688665
Er zou is een landelijk meldpunt moeten komen voor zulke initiatieven. Ik krijg steeds meer het idee dat veel collega's klagen over de zichtbaarheid van de politievoertuigen, maar ondertussen verandert er niks.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #564 Gepost op: 15 september 2014, 09:14:53
Citaat van: Dion link=msg=1295399 date=1410693860
Ik zal kijken of ik morgen een balletje op kan gooien bij de COR  ^-^

Ik geef je weinig kans, de daksets voldoen aan de eisen zullen ze zeggen.

Bij de schouw in 2009 zijn er diverse configuraties van de Whelen freedom voorbij gekomen. Voor de Noodhulp Touran is er bepaald dat deze enkel moet voldoen aan de "minimale" eisen, letterlijk is er zelfs aangegeven dat men geen "kermis" wil op de noodhulp voertuigen.

Voor de Noodhulp "Tourans" zijn er nu al verbeteringen toepasbaar zonder de daksets om te hoeven bouwen, een optie zou kunnen zijn om overdag met je optie "KK" je "take-downs" mee te laten knipperen. Dan heb je overdag oogverblindend meer licht en ook precies daar waar je het wil hebben.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #565 Gepost op: 15 september 2014, 10:45:52

letterlijk is er zelfs aangegeven dat men geen "kermis" wil op de noodhulp voertuigen.

Voor de Noodhulp "Tourans" zijn er nu al verbeteringen toepasbaar zonder de daksets om te hoeven bouwen, een optie zou kunnen zijn om overdag met je optie "KK" je "take-downs" mee te laten knipperen. Dan heb je overdag oogverblindend meer licht en ook precies daar waar je het wil hebben.

Geen kermis... Welke kansloze kneus heeft dat verzonnen? Weer iemand met straatvrees? Koestert nog wat wrok met alles wat op straat werkt waarschijnlijk.

Als ik met spoed ergens naar toe moet, wil ik opvallen. Heel erg goed opvallen. Alles wat binnen mijn gezichtsveld ligt moet weten dat ik ergens met een dringende taak naar toe wil. Overdag ziet men als eerste die lelijke kinderwagen met zuurstokstrepen, daarna ziet met iets blauws op het dak knipperen. Mensen moeten de berm in vluchten om de zonnebril te zoeken omdat er zoveel blauw op mijn dak staat te knipperen. (Bij wijze van spreken dan)

In het kader van IM kan ik het begrijpen. Maar daar hebben ze ooit iets voor verzonnen. Dat ding heet een schakelaar, daarmee kan je dingen aan en uit zetten. Dus als je dan in fend off staat, kan je je verlichting aan de voorzijde uit zetten. Extra lampen kunnen uit..



silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #566 Gepost op: 15 september 2014, 11:45:37
Is allemaal leuk en aardig dat het aan de minimumeisen moet voldoen, maar zodra het gevaarlijke situaties gaat opleveren moet dat gewoon gemeld kunnen worden. Er staat hier al een filmpje van een Touran met spoed op een zonnige dag, het is dat de sirene aanstaat maar anders zie je er niets aan.
Die K/K lampen zijn een goede aanvulling, maar beperken zich tot de voorzijde en helaas slaan wij ook wel eens af. Kruisend verkeer ziet het dus niet....

Ik moet zeggen dat K/K overdag sowieso niet goed opvalt in je binnenspiegel, dat is meer voor tegemoetkomend verkeer.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #567 Gepost op: 15 september 2014, 12:15:11
Ik geef je weinig kans, de daksets voldoen aan de eisen zullen ze zeggen.

Bij de schouw in 2009 zijn er diverse configuraties van de Whelen freedom voorbij gekomen. Voor de Noodhulp Touran is er bepaald dat deze enkel moet voldoen aan de "minimale" eisen, letterlijk is er zelfs aangegeven dat men geen "kermis" wil op de noodhulp voertuigen.

Voor de Noodhulp "Tourans" zijn er nu al verbeteringen toepasbaar zonder de daksets om te hoeven bouwen, een optie zou kunnen zijn om overdag met je optie "KK" je "take-downs" mee te laten knipperen. Dan heb je overdag oogverblindend meer licht en ook precies daar waar je het wil hebben.

Kermis op de voertuigen heb je in de VS: Wit, blauw, rood en oranje flitsend en schijnend als ze het aan hebben. Daarbij hebben ze in de VS nooit last van het 360° verhaaltje xD Ala je de wagens in de VS ziet kunnen wij er nog behoorlijk wat van leren, zonder dat we er een kermisattractie ervan maken direct. Die zijn tenminste zichtbaar, hier vaak (helaas) niet. Alleen ambu zie je het blauw vaak goed, brandweer geregeld, politie slecht.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #568 Gepost op: 15 september 2014, 13:25:29
Citaat van: EvEs link=msg=1295605 date=1410770752
Maar daar hebben ze ooit iets voor verzonnen. Dat ding heet een schakelaar, daarmee kan je dingen aan en uit zetten. Dus als je dan in fend off staat, kan je je verlichting aan de voorzijde uit zetten. Extra lampen kunnen uit..

Sterker nog, in Amerika en andere landen buiten Nederland plaatsen ze een schakelaar in de versnellingsbak. Zodra de auto in P gezet wordt of men de handrem gebruikt gaan bepaalde flitsers (en het knipperende grote licht) uit.
Zou ideaal zijn in Nederland, aangezien dienders hier niet willen weten hoe dingen werken :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #569 Gepost op: 15 september 2014, 20:33:50
Naja, het probleem is gewoon dat er maar 1 firma in NL signalering voor politievoertuigen mag leveren....en wat zij voorschrijven is bijna wet...
Of nouja, het wordt aangeschaft.

Gelukkig zijn er nu eindelijk andere partijen opgestaan om er iets aan te doen, zodat we ook weer eens een éérlijke concurrentie op de markt krijgen.

Er zijn diverse systemen op de markt die een park kill switch hebben voor bepaalde functies. Bijvoorbeeld uitschakelen van de grille flitsers, koplampknipperautomaat, of sirene.

Verder signaleringsvoorbeeld wat ik nog steeds mis bij politie (maar wat er in de witte kolom sporadisch wel doorheen komt):
Intersection warning (flitsers aan zijkant op bumper).

Koplampknipperautomaat alternerend... De wijze heren van TNO hebben besloten in al hun wijsheid dat een alternerende koplampknipperautomaat niet wenselijk is. Het valt echter wel het beste op (en niet alles is meteen een epileptisch patroon....). Als de lampen simultaan knipperen lijkt het effect eerder of je over een drempel of hobbel in de weg rijdt. Resultaat? Verkeer reageert er niet op.

En waarom zien we zelden extra modules in een dakset? Niet alleen omdat een dakset in de basisuitvoering al aan klasse II voldoet, maar ook mede vanwege de absurde meerprijs die de politie moet betalen voor deze upgrades.