Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123617 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 8 juni 2011, 21:34:28
De vorm van een Vista is heel grofweg genomen een zelfde soort aerofoil als een vliegtuig-vleugel. Vlak aan de onderkant, gebold aan de bovenkant. Ook al is het geen perfecte vleugelvorm, de bolling bovenlangs kan voor een lagere luchtdruk zorgen (de lucht moet sneller bewegen dus lagere luchtdruk) waardoor er lift kan ontstaan. Hoe weinig ook, ik kan het me wel voorstellen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #72 Gepost op: 8 juni 2011, 22:24:50
De vorm van een Vista is heel grofweg genomen een zelfde soort aerofoil als een vliegtuig-vleugel. Vlak aan de onderkant, gebold aan de bovenkant. Ook al is het geen perfecte vleugelvorm, de bolling bovenlangs kan voor een lagere luchtdruk zorgen (de lucht moet sneller bewegen dus lagere luchtdruk) waardoor er lift kan ontstaan. Hoe weinig ook, ik kan het me wel voorstellen.

Dus voor een neerwaardse druk zou je eigenlijk de balk om moeten draaien? (op zijn kop)
Blijft wel een interessant onderwerp, raar eigenlijk dat er geen onderzoek naar gedaan is.
Of anders gezegd, zonde dat men deze lichtbakken niet gaat testen in een windtunnel en de bevindingen gaat gebruiken.
Maar zoals al eerder gezegd, zou daarom de duitse politie gebruik maken van dichte bakken? Dus in verbinding met de bovenkant dak van de auto? Zij rijden immers veel met hoge snelheden, en dan bedoel ik op de snelwegen een bijna topsnelheid van wat de auto's aankunnen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #73 Gepost op: 8 juni 2011, 22:28:46
Dus voor een neerwaardse druk zou je eigenlijk de balk om moeten draaien? (op zijn kop)
Blijft wel een interessant onderwerp, raar eigenlijk dat er geen onderzoek naar gedaan is.
Of anders gezegd, zonde dat men deze lichtbakken niet gaat testen in een windtunnel en de bevindingen gaat gebruiken.

Als men (lees de gene die er over gaat) hadden geluisterd naar de mensen die er verstand van hebben (de mensen die er mee werken dus) dan had deze hele (tijdelijke) overstap naar de Vista niet gemaakt hoeven worden.
Ergens staat (van/door mij onder andere) nog wel een stukje over mijn ervaringen met de Vista en het daarbij komende windgeruis bij hogere snelheden en alle nadelen die er aan de Vista zitten.
Meerdere mensen waren verbaasd over de keus voor de Vista en nu, nadat men eerst ''150'' voertuigen voorzien heeft van een Vista gaat men het weer terugdraaien en belanden er ''150'' dure (lees bijna full-option Vista's) in de prullenbak ... Heerlijk over na gedacht  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #74 Gepost op: 8 juni 2011, 22:36:51
Tja, Jerommeke. Zo gaat dat wel vaker, er worden zaken achter een buro beslist. De mensen op de werkvloer hebben er weinig tot niets over te vertellen en het kwaad is geschied.
Ik heb daar ook wel eens een programma over gezien..... "Over de balk" of zoiets.  ;D  ;D ;D
Daar zou dit prima in thuis kunnen horen. Titel is sprekend!!!  ;)

Ik vraag me wel eens af of zulke personen ook afgestraft worden voor zulke domme beslissingen. (zal wel niet)
Ook in het normale bedrijfsleven kom je dergelijke dingen tegen. Een contract wordt afgesloten, maar blijkt achteraf toch veel duurder uit te vallen bijvoorbeeld. De personen die hiermee te maken hebben zijn even heel blij geweest en achteraf moet men op de blaren zitten.

Wie wordt daar nou rijk van????  :-X
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #75 Gepost op: 8 juni 2011, 22:39:26
Caprice... ik zie weer een handeltje aankomen voor je!  098uo 98uiye
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Gast

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 8 juni 2011, 22:40:21
Ik zit op het puntje van mijn stoel zodra er ergens een mooie Vista beschikbaar komt voor het onofficiële zwaailichtenmuseum  O0  O0


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #77 Gepost op: 9 juni 2011, 13:03:51
Ik heb mijn vraag van een poosje geleden nog maar weer even naarboven gehaald nu we het toch erover hebben.  ;)

Voor zover ik weet zijn er zowel met de Amsterdamse alsmede met de KLPD voertuigen geen windtunnel-testen uitgevoerd. Ik kan me voorstellen dat zoiets nogal kostbaar is en deze kosten (in eerste instantie) niet opwegen tegen de door de leverancier opgegeven waardes. De Vista is aan het KLPD in eerste instantie met Barcaly-onderbak geleverd, waardoor er een dichte verbinding ontstond tussen dakset en voertuig. Deze constructie leverde echter zoveel geluidsoverlast op in het voertuig (zo goed is er kennelijk getest bij het KLPD dat dit er tijdens het testen van de diverse balken niet uit is gekomen) dat men op zoek is gegaan naar een alternatieve dakmontage, waarna de huidige montage is toegepast. Deze levert welliswaar minder geluidsoverlast (maar nog altijd een slordige 86 db) maar heeft nu dus andere nadelige gevolgen........., wederom goed gestest, of niet. Maar ach, waarom zou je ook een systeem adopteren (configuratie RR) wat al jaren functioneert en beproeft is ? Hoogstwaarschijnlijk uit kostenoverweging (alles in een doos gepropt). Nu loopt men dus tegen allerlei problemen aan die achteraf opgelost dienen te worden. Echter staat er niemand te popelen om toe te geven dat de gemaakte keuze achteraf misschien niet de beste is geweest.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #78 Gepost op: 10 juni 2011, 08:19:40
jij en ik weten dat dit niet te maken heeft met kosten.  maar met .............. Vul het maar in.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #79 Gepost op: 10 juni 2011, 11:47:07
jij en ik weten dat dit niet te maken heeft met kosten.  maar met .............. Vul het maar in.

Het heeft wel degelijk met kosten te maken, alleen kijken de gene die beslissen niet verder dan hun neus lang is, en hadden ze dat nu wel een keer gedaan, of de moeite genomen om "advies" te vragen dan had dat geld gescheeld.