Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 126328 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #300 Gepost op: 15 mei 2012, 20:34:34
Is de Rotterdamse V70 ook al in gebruik?

Nog niet. Het is wel aanstaande, wanneer weet ik niet precies, maar lang kan het niet meer duren.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #301 Gepost op: 15 mei 2012, 20:46:43
Idd helemaal goed. Heb ik ook al diverse keren geroepen.... maar ja. Het vreemde vind ik ook dat mensen vervolgens klagen als ze een lichtbalk hebben en er geluidsoverlast is en wat minder snelheid door de weerstand!
Maar ja. Gewoon dit pitje en gaan met die banaan.

Is de Rotterdamse V70 ook al in gebruik? Wat zijn de objectieve ervaringen qua rijden en de duidelijke verschillende met de oude Mercedes. (Niet stiekem vergelijken met de VROS....

Begreep dat de handleiding van de Volvo spreekt over de D stand en de S stand van de automaat. Is dit echt een merkbaar verschil? Of alleen bij de T6 te merken.

Er is meestal wel een merkbaar verschil tussen de D en de S stand.
En dan spreek ik in het algemeen, niet specifiek over de V70 D5 of T6.
In de S(port) stand zal de bak meer toeren aan houden en eerder terug schakelen.
De Drive is meer op comfort afgestemd.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #302 Gepost op: 15 mei 2012, 21:08:16
Idd helemaal goed. Heb ik ook al diverse keren geroepen.... maar ja. Het vreemde vind ik ook dat mensen vervolgens klagen als ze een lichtbalk hebben en er geluidsoverlast is en wat minder snelheid door de weerstand!
Maar ja. Gewoon dit pitje en gaan met die banaan.

Is de Rotterdamse V70 ook al in gebruik? Wat zijn de objectieve ervaringen qua rijden en de duidelijke verschillende met de oude Mercedes. (Niet stiekem vergelijken met de VROS....

Begreep dat de handleiding van de Volvo spreekt over de D stand en de S stand van de automaat. Is dit echt een merkbaar verschil? Of alleen bij de T6 te merken.

Je spreekt nu over uiterste. De Vista geeft geweldig veel licht, dat zal je mij echt niet horen ontkennen. Maar ik nodig je uit om een dienstje mee te draaien en de herrie mee te maken in de auto. Los daarvan wordt de auto door de huidige opbouw-configuratie bij hogere snelheden uit zijn vering getild met alle "nare" effecten als gevolg.

Nu wordt er een "thuis-knutsel lamp" op het dak gezet die nog geen 10de van het licht opbrengt van wat de Vista produceert. Het verlies aan zichtbaarheid dacht men te compenseren door het plaatsen van twee extra blauwe flitsertjes onderin de bumper, om op die manier iets aan breedte signalering te doen. Duhuh.

Welllicht een optie om eerst een echt onderzoek te doen, danwel testen uit te voeren met diverse lichtbakken cq losse lampen om eens te bezien wat nu werkelijk een goede oplossing is, in plaats van meteen weer terug te gaan naar wat we al jaren gewend waren. Want waarom stapte ze ook al weer af van dat ene lampje en werd er een Vista geplaatst ? Ohja, omdat alle extra lampen die geplaatst werden om dat ene enkele lampje aan te vullen nu niet meer mogen. Dat is nu wel duidelijk geworden, getuige het feit van 14 V70's met zwarte dopjes in de bumper.

Dus kunnen we nu wel heel mans gaan roepen dat we niet moeten zeuren over dat ene lampje en gewoon moeten gaan rijden (zoals je altijd al gewend was, toen je wel goed zichtbaar was ?) of is het wellicht toch wel handig om hierover te blijven praten en betere oplossingen aan te dragen ? Ik denk namelijk dat jij (en ik ook niet) mijn rij-stijl ga aanpassen. En er zijn zoveel betere lampen op de markt die ook op zo'n pootje passsen en die vele malen meer licht geven dan wat er nu op staat.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #303 Gepost op: 15 mei 2012, 21:53:40
Ander pitje dan moet je ook een andere leverancier van de auto hebben (is weer een andere discussie.....).

Ga in herhaling vallen, maar ben van mening dat de mensen waar we achter moeten vegen met Vista, enkele pit, LFL, weet ik hoe ze allemaal heten, het nooit zullen zien. Het onderwerp spiegelen als iets heel nieuws ervaren in een bijspijkercursus autorijden! Dit zijn ook dezelfde mensen die pijlwagens op een haar na missen, door rode kruizen rijden want ik moet daar toch heen..... en auto's in fend-off niet zien.

Natuurlijk kan er een betere opsteek-pit op het dak, alleen dat gaan we niet veranderen. Hoeveel we ook lullen en hoe graag we ook willen. Deze gebruiken en hopen dat ze kapot gaan en dat je dan een andere besteld als vervanger. Wellicht een eigenwijze voertuigbeheerder die een ander lampje monteert!


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #304 Gepost op: 15 mei 2012, 22:10:07
Ander pitje dan moet je ook een andere leverancier van de auto hebben (is weer een andere discussie.....).

Ga in herhaling vallen, maar ben van mening dat de mensen waar we achter moeten vegen met Vista, enkele pit, LFL, weet ik hoe ze allemaal heten, het nooit zullen zien. Het onderwerp spiegelen als iets heel nieuws ervaren in een bijspijkercursus autorijden! Dit zijn ook dezelfde mensen die pijlwagens op een haar na missen, door rode kruizen rijden want ik moet daar toch heen..... en auto's in fend-off niet zien.

Natuurlijk kan er een betere opsteek-pit op het dak, alleen dat gaan we niet veranderen. Hoeveel we ook lullen en hoe graag we ook willen. Deze gebruiken en hopen dat ze kapot gaan en dat je dan een andere besteld als vervanger. Wellicht een eigenwijze voertuigbeheerder die een ander lampje monteert!

Prima.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #305 Gepost op: 15 mei 2012, 23:10:30
Ga in herhaling vallen, maar ben van mening dat de mensen waar we achter moeten vegen met Vista, enkele pit, LFL, weet ik hoe ze allemaal heten, het nooit zullen zien. Het onderwerp spiegelen als iets heel nieuws ervaren in een bijspijkercursus autorijden! Dit zijn ook dezelfde mensen die pijlwagens op een haar na missen, door rode kruizen rijden want ik moet daar toch heen..... en auto's in fend-off niet zien.

En helaas bleek vanochtend het gelijk. Een beroepschauffeur zag de 71.32 die met alles aan reed over het hoofd, omdat hij zijn spiegels niet gebruikte. En dat ondanks de enorm bak die er op zat en de knipperende koplampen. Voordeel is waarschijnlijk wel dat er nu sneller een 3e V70 aankomt in Amsterdam. Oh ja en de collega's hadden niks gelukkig...


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #306 Gepost op: 15 mei 2012, 23:38:44
En helaas bleek vanochtend het gelijk. Een beroepschauffeur zag de 71.32 die met alles aan reed over het hoofd, omdat hij zijn spiegels niet gebruikte. En dat ondanks de enorm bak die er op zat en de knipperende koplampen. Voordeel is waarschijnlijk wel dat er nu sneller een 3e V70 aankomt in Amsterdam. Oh ja en de collega's hadden niks gelukkig...

Hoeveel is sneller! Zeker rond een maand of 4, of staat er een korte levertijd voor?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #307 Gepost op: 15 mei 2012, 23:50:25
Goed om te lezen dat de collega's niets hebben maar wat zou het toch fijn zijn als men de spiegels meer gaat gebruiken tijdens het rijden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #308 Gepost op: 16 mei 2012, 00:35:44
Nou nou, genoeg "troep" thuis liggen  ;)  ;) Dit soort voertuigen, en hun taakstelling, zijn toch juist de ideale voertuigen om tegen het voorraam bovenin "binnen-balken" te monteren. Daar heb je echt niet veel LEDjes voor nodig....


..en inderdaad ga ik voor mezelf al zo'n binnen-lichtbalk maken van wat ik hier "genoeg" heb liggen  0098

Ik zie liever op tijd en vanaf afstand een enorme bak aan knipperend licht in mijn achteruitkijkspiegels dan dat ik schrik van een voertuig die zonder OGS of met één half sinasappeltje blauw zich probeert een weg te banen door het verkeer. Meer anticipatie van de overige weggebruikers zorgt in ieder geval ervoor dat je zelf minder hoeft te zoeken naar mogelijke gaten of inhaal-opties.

Kijkende naar de verlichting waarmee ik het moet doen tijdens een A1 rit, een mini-balkje met 2 draaiers hoog op het dak van de Berlingo en 2 TIR3 LEDs onderin de bumper, en daartussenin helemaal niets. Als ik niet op tijd wordt opgemerkt dan gaan ze echt niet voor me aan de kant zodra ik ergens vlak achter zit, simpelweg omdat het blauw boven en onder ze doorschijnt.

damm, ik zou met plezier eens een dikke 5 liter V8 vol willen douwen met blauwe lampjes daarna een rondje A10 willen rijden... eens kijken of dat sneller kan dan met een V50. De wegligging is dan misschien wel ... met het valt wel op! Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

AAN DE KANT STELLETJE K.M...N!

Voor het milieu en groen-links wil ik daarna nog wel een rondje met een lelijke eend doen: een top en een flop (da's pas echt polities!  98uiye)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #309 Gepost op: 20 mei 2012, 14:30:59
Ik lees hier diverse reacties van hoe het niet moet (en helaas wel gebeurt). Maar nu ben ik juist benieuwd naar hoe het signaleringspakket voor onze verkeersdienders er wél uit zou moeten zien :)

We hebben hier een aardige vertegenwoordiging van VP'ers, dus heren: brand los! ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s