Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 126326 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #310 Gepost op: 20 mei 2012, 15:03:35
Ik lees hier diverse reacties van hoe het niet moet (en helaas wel gebeurt). Maar nu ben ik juist benieuwd naar hoe het signaleringspakket voor onze verkeersdienders er wél uit zou moeten zien :)

We hebben hier een aardige vertegenwoordiging van VP'ers, dus heren: brand los! ;)

Daar is ook al veel over gesproken hier op het forum in verschillende topics.
Het grote probleem is hier in NL is dat we het wiel graag opnieuw willen uitvinden.
In de USA en UK rijden ze met bijzonder mooie set ups rond.

Persoonlijk ben ik in ieder geval voor meer signalering... Zoals iedereen hier..  0098

Een volwaardige en volle lichtbalk, bv FS Valor.
Dashboard flitsers
Grill flitsers
Knipperend grootlicht
Flitsers onder de spiegels, halfronde model zoals op de nw Ravu ambu.
Flitsers blauw / amber verwerkt in achterlichten.
En alles moet apart aan en uit gezet kunnen worden.

Zoiets?  ;)


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #311 Gepost op: 20 mei 2012, 15:30:21


Daar is ook al veel over gesproken hier op het forum in verschillende topics.
Het grote probleem is hier in NL is dat we het wiel graag opnieuw willen uitvinden.
In de USA en UK rijden ze met bijzonder mooie set ups rond.

Persoonlijk ben ik in ieder geval voor meer signalering... Zoals iedereen hier..  0098

Een volwaardige en volle lichtbalk, bv FS Valor.
Dashboard flitsers
Grill flitsers
Knipperend grootlicht
Flitsers onder de spiegels, halfronde model zoals op de nw Ravu ambu.
Flitsers blauw / amber verwerkt in achterlichten.
En alles moet apart aan en uit gezet kunnen worden.

Zoiets?  ;)

1 Dashboard flitser is genog
Je vergeet nog een flitsers op de hoek/zijkant van de voorbumper
Als alles appart aan en uitgezet moet kunnen worden krijg je heel wat extra schakelaars in de auto
4 knoppen is genoeg 1) bij blauw alles aan 2) alleen amber 3) ally light 4) Sirene
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #312 Gepost op: 20 mei 2012, 15:38:37
1 Dashboard flitser is genog
Je vergeet nog een flitsers op de hoek/zijkant van de voorbumper
Als alles appart aan en uitgezet moet kunnen worden krijg je heel wat extra schakelaars in de auto
4 knoppen is genoeg 1) bij blauw alles aan 2) alleen amber 3) ally light 4) Sirene
Schakeling tussen alleen blauw voor en alleen blauw achter? Kijkersfile's?


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #313 Gepost op: 20 mei 2012, 16:06:14
1 Dashboard flitser is genog
Je vergeet nog een flitsers op de hoek/zijkant van de voorbumper
Als alles appart aan en uitgezet moet kunnen worden krijg je heel wat extra schakelaars in de auto
4 knoppen is genoeg 1) bij blauw alles aan 2) alleen amber 3) ally light 4) Sirene

Of 1 knop voor alles aan, maar daarna alles los uit te zetten. Bij stilstand wil je de grootlichtschakeling uit hebben, net als de dash- en frontflitsers.

Zo veel dienders, zo veel wensen, maar mijn wens:
- Goede blauwe verlichting rondom, in een aerodynamische balk. Of liever nog, slicktop  O0
- Ondersteund door een dashboard-flitser en flitser in de spiegels. Reden: Dit zit op de hoogte van de spiegels van de voorganger, dus precies in het zichtveld.
- Grootlichtschakeling.
- Amber rondom. Mooiste als dit in de zijkant ook weg te werken is en dan ook als traffic-advisor is te gebruiken.
- Uitgebreide lichtkrant aan achterzijde.

Of in de toekomst misschien zoiets als wat Audi aan het ontwikkelen is met O(rganic)LED:

http://www.youtube.com/watch?v=JSYpQu2IQfI


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #314 Gepost op: 20 mei 2012, 16:23:42
Ik denk dat we ook maar eens afmoeten van die transparant in de balk, hierdoor heb je al gelijk een groot gedeelte extra over wat je als blauw kan gebruiken. Zie voorbeeld:
Bron
Zet de transparant voor bij de zonneklep en achter op de hoedenplank.

Dan een dashflitser (vind die van de KLPD mooi, weet niet hoe daar de ervaringen mee zijn), flitser op beide spiegels en boven de voorbanden ook een flitser voor de kruispunten. Wil je een TA in de balk dan extra blauwe flitsers op de hoofdsteun en in de achterlichten. Echter kan je ook een TA aan de onderkant van het achterraam plaatsen.

Just my 2 cents als "buitenstaander"
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #315 Gepost op: 20 mei 2012, 16:44:23
Federal Signal Vision SLR op het dak met de keuze uit zowel Wit (zoeklicht), Amber als Blauw.
De Federal Signal Vision SLR kun je dan ook als TA gebruiken en je kan kiezen voor signalering voor/achter.
Bijvoorbeeld TA (1:13)
Federal Signal Vision All Lightbar
lightbarmarci  

Daarnaast Intersection sweepers en flitsers bij de voorruit (zoals RSW) en achter zoals de NYPD, al deze flitsers ook in dual color.
Wigwag zou ik ook kiezen, maar dan alternerend en niet simultaan.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #316 Gepost op: 20 mei 2012, 17:13:19
Allemaal heel leuk die balken, maar dat is net wat we niet wilde ivm de luchtweerstand en de herrie in het voertuig door de balk.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #317 Gepost op: 20 mei 2012, 17:16:58
Allemaal heel leuk die balken, maar dat is net wat we niet wilde ivm de luchtweerstand en de herrie in het voertuig door de balk.

HE zeg dan wat je wel wil.  8)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #318 Gepost op: 20 mei 2012, 17:32:09





Foto's copyright caradisiac.com

Bijschrift foto 1:
Voorkant auto. Spiegel en dashboard (laag) flitsers. In de mistlampen halogeen blauwe knippers met hoog wattage.
Voor de bestuurder gezien zit het stopbord precies achter het gedeelte wat wegvalt achter de spiegel. (zo min mogelijk hinder in het beeld)
In de lichtbalk (voorin) zit blauw, geel en wit (zoeklichten). Geen 360 geel, alleen voor en achter. Als de auto dusdanig op een gevaarlijke plek staat is blauw van toepassing.

Bijschrift foto 2:
Achterkant auto. Blauwe 'undercover' flitsers in de loze witruimte in de lampunits. TA achter de ruit, boven tegen het dak. stopbord aan de andere kant van de ruitenwisser (netals nu de KLPD Volvo heeft). Lichtbalk (achter) heeft geel en blauw.

Bijschrift foto 3:
Zijkant auto. Directionele flitsers aan de uiterst voorste en achterste positie van de auto, 90 graden naar links en naar rechts schijnend. In de lichtbalk nog de blauwe hoekflitsers en daar tussenin een alleylight, L en R.

Tot zover mijn tekenkunsten..... 98uiye


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #319 Gepost op: 20 mei 2012, 17:36:02
Persoonlijk heb ik er niet het meeste verstand van maar waarom niet gaan voor de signalering die de VP1681 van R-R heeft
en dan eventueel uitbreiden met extra Amber pit op het dak.
Nu heeft men op het dak 2 x Whelen L31 Blauw en zo te zien 1 x Whelen L32 Amber met doorzichtige kap.

Als je nou haaks op de 2 x Whelen L31 Blauw er 2 x Whelen L31 Amber opzet dus dat je uit de lucht gezien het + motief krijgt dan heb je denk ik al heel veel gewonnen.
Daarbij dan op de zijkant van de bumper ledblokjes die zowel Blauw als Amber kunnen uitstralen dan heb je dat ook ondervangen.
Verder zijn de grillflitsers en dashboard flister voldoende lijkt mij aan de voorkant.
Achter de achterruit 2 x Blauwe Tir 6 flitsers en 2 x Amber Tir 6 flitsers van Whelen en je achterkant is ook voldoende belicht denk ik.
En wat al geopperd is door RS6 onder de spiegels van de auto de halve maan verlichting zoals op de RAVU Ambu zit.
Stopboord voor in de zonneklep en aan de achterzijde tegen de achterruit aan gemonteerd.

Zie als voorbeeld de VP1681 op onderstaande video vanaf 01:00 en dat uitbreiden met mijn verhaal hierboven.

Lifeliner 2+Spoed transport naar EMC Rotterdam
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen