Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123670 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #80 Gepost op: 10 juni 2011, 12:05:34
Het heeft wel degelijk met kosten te maken, alleen kijken de gene die beslissen niet verder dan hun neus lang is, en hadden ze dat nu wel een keer gedaan, of de moeite genomen om "advies" te vragen dan had dat geld gescheeld.

Ik vraag me af of een variant met twee losse Whelen L31 pitten ($250) en een Whelen L32 ($180), twee stop/volgbordjes van +/-150 euro per stuk (geen tekstmatrix, want het KLPD heeft, naar ik begreep, niet meer als VOLG, STOP in de balk), 2 Whelen TIR6 flitsers en nog wat meuk zoveel duurder is als een complete, Federal Signal Vista LED. Alleen de textmatrix (waar alleen maar STOP & VOLG op staat) kost ongeveer 1000 euro ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #81 Gepost op: 10 juni 2011, 14:15:13
Ik vraag me af of een variant met twee losse Whelen L31 pitten ($250) en een Whelen L32 ($180), twee stop/volgbordjes van +/-150 euro per stuk (geen tekstmatrix, want het KLPD heeft, naar ik begreep, niet meer als VOLG, STOP in de balk), 2 Whelen TIR6 flitsers en nog wat meuk zoveel duurder is als een complete, Federal Signal Vista LED. Alleen de textmatrix (waar alleen maar STOP & VOLG op staat) kost ongeveer 1000 euro ...

Vergeet niet dat werkplaats uren veel meer tellen..... en voor een complete balk kun je misschien een mooie afspraak maken qua kosten. Het monteren van een Vista is een fluitje van een cent met 1 kabel naar binnen. Door de Volvo zaten ze natuurlijk vast aan hun werkplaats waar alles word opgebouwd en turn-key afgeleverd.


Gast

  • Gast
Reactie #82 Gepost op: 10 juni 2011, 14:27:16
Die prijzen die Jerommeke noemt zijn Sirennet prijzen en staan niet in verhouding tot wat HONAC ervoor vraagt (keer een factor 3 zo'n beetje en in euro's)

Iemand heeft leuke eisen verzonnen waaraan in ieder geval de door HONAC geleverde dakset aan zou kunnen voldoen. Andere fabrikanten hebben noodsprongen moeten maken om ook aan die eisen te kunnen voldoen zolang ze nog de balken mochten leveren. Na de nieuwe aanbesteding, gewonnen door HONAC/PON, zullen er nog maar weinig anderen (lees TM-CS/Marelko) overblijven die balken conform de eisen hoeven te leveren.

En als monopolist kun je je eigen prijzen bepalen. Ik zou zeggen, kom er maar in Neelie Smit Kroes!  >:D


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #83 Gepost op: 10 juni 2011, 15:05:30
Die prijzen die Jerommeke noemt zijn Sirennet prijzen en staan niet in verhouding tot wat HONAC ervoor vraagt (keer een factor 3 zo'n beetje en in euro's)

Iemand heeft leuke eisen verzonnen waaraan in ieder geval de door HONAC geleverde dakset aan zou kunnen voldoen. Andere fabrikanten hebben noodsprongen moeten maken om ook aan die eisen te kunnen voldoen zolang ze nog de balken mochten leveren. Na de nieuwe aanbesteding, gewonnen door HONAC/PON, zullen er nog maar weinig anderen (lees TM-CS/Marelko) overblijven die balken conform de eisen hoeven te leveren.

En als monopolist kun je je eigen prijzen bepalen. Ik zou zeggen, kom er maar in Neelie Smit Kroes!  >:D

Ja precies, klopt van geen kanten. De Vista op de Volvo's (KLPD, A-A, Haaglanden) wordt echter geleverd door TM-CS. Die werken samen met Volvo Beesd/leveren aan Volvo.


Gast

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 10 juni 2011, 15:32:02
Dat de Vista's door TM-CS worden gemaakt/geleverd moge bekend zijn  0098 De noodgrepen die ze hebben moeten uitvoeren om ze conform nieuwe eisen goedgekeurd te krijgen om alsnog uit te kunnen leveren is een heel karwei geweest maar zoals gezegd, er zullen nog maar weinig nieuwe uitgeleverd gaan worden in verhouding tot de Whelen Ultra Freedoms.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #85 Gepost op: 20 juni 2011, 19:38:33
OK dan  O0 . Mooie auto's, ben benieuwd hoe die eruit zullen gaan zien  098uo

Kijk, de KLPD weer in echte Volvo's 098uo

Hoop dat ze qua signalisatie wel wat meer gaan krijgen als 1 blauw pitje...

Zat meer te denken aan de V70's zoals ze hier in België bij veel politiezones rijden:



Bron: http://belgian-police-cars.blogspot.com/2008_11_01_archive.html
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #86 Gepost op: 20 juni 2011, 20:31:24
Kijk, de KLPD weer in echte Volvo's 098uo

Hoop dat ze qua signalisatie wel wat meer gaan krijgen als 1 blauw pitje...

Zat meer te denken aan de V70's zoals ze hier in België bij veel politiezones rijden:



Bron: http://belgian-police-cars.blogspot.com/2008_11_01_archive.html

Daar hopen de dienders die ermee rijden niet op..... schijnt ook een dubbele pit te gaan worden met oranje en blauw in 1 verwerkt. Gewoon een soort oude set-up, dus kennelijk toch niet de rotterdamse. Of is er nog iemand anders die hier recent wat over gehoord heeft!


mrveurope

  • HV geïnteresseerde systeembeheerder ICT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #87 Gepost op: 20 juni 2011, 22:56:00
Zoiets misschien? De alleen-blauw versie zit al op de KMar G-klasse HRB-ers.

HD - Hänsch Comet LED gelb/blau Umschaltung - Rettmobil 2011 Fulda


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #88 Gepost op: 20 juni 2011, 23:06:30
Daar hopen de dienders die ermee rijden niet op..... schijnt ook een dubbele pit te gaan worden met oranje en blauw in 1 verwerkt. Gewoon een soort oude set-up, dus kennelijk toch niet de rotterdamse. Of is er nog iemand anders die hier recent wat over gehoord heeft!

Wat ik heb begrepen wordt het idd de dubbele pit. Alleen komen er dan 2 of 3 op het dak te staan. Dus qua opbouw het zelfde als VP R-R.
Alleen meer blauw en amber.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #89 Gepost op: 21 juni 2011, 01:24:32
Binnen GLM rijden inmiddels ook de eerste wijkauto's waarbij ze ipv een Fed Sig Pilot nu twee Whelen L31's op elkaar plakken onder een doorzichtig kapje. Beetje zoals op die motor dus. Zou ook nog een goede opite kunnen zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein