In de USA kennen ze geen IM, fend-off en andere veiligheidsmaatregelen.
Dat durf ik te betwijfelen. Voor wat betreft fend-off geef ik je gelijk, met de breedte van de wegen daar is dat ook minder nodig, me dunkt, dan hier in NL
De fend-off in de USA wordt doorgaans gevormd door de achterkant van een brandweertruck, groot, rood, zwaar.
Veiligheidsmaatregelen en IM, dat werkt daar nu eenmaal anders. Ander land, andere procedures, daarom persé nog niet fout of verkeerd. Zo vindt mijn maat in Texas (firefighter paramedic, EMS) het van de zotte dat alle verlichting uitgaat bij een ongeval behalve de achterste. Andere manier van denken, 's lands eer, 's lands wijsheid
Voor wat betreft verlichting durf ik te stellen dat een slicktop KLPD voertuig, met dezelfde snufjes erin als een US model, beter zichtbaar zal zijn dan met 2 pitjes op het dak en 2 pitjes in de grille.
Een volle lengte "inner lightbar" tegen de voorruit met deugdelijke grille-lampen, achterin en aan de zijkanten een mini-LED-balkje, nou als DAT minder zichtbaar is dan 2 pitjes op het dak dan weet ik het niet meer.
... Ik zag laatst een SIGMA bus met 2 platte LED-beacons op het dak ipv oudjerwetse Hella potten erop..... hadden ze beter niet kunnen doen.. hoogte, rechte uitstraling, weg effect. Dat de voertuig-opbouwers verstandige keuzes mogen maken, ik hoop dat ze in een "verlicht ogenblik" een lampje boven het hoofd zullen krijgen