Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123560 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #160 Gepost op: 26 augustus 2011, 16:28:15
Misschien wel de eerste politievoertuigen die met Amber/Blauw reden.
http://policecarwebsite.net/yet/rwcar4r/pd/rotter143.jpg
http://policecarwebsite.net/yet/rwcar4r/pd/rotter157.jpg
http://policecarwebsite.net/yet/rwcar4r/pd/rotter114.jpg

Bron: http://policecarwebsite.net
Nee, zeker niet de eerste(n). Het zijn 2 takelwagens (ook de voorgangers van die takelwagens reden met amber/blauw omdat ze amber voeren als ze een auto slepen) en 1 bus van de verkeerspolitie (die voerde amber als men met niet-spoedeisende taken bezig was in het verkeer, zoals het vervangen van rolletjes in flitspalen, etc.).
greetz,  Enrique


sylvester1986

  • Gast
Reactie #161 Gepost op: 26 augustus 2011, 17:03:53
Bij mij linken al deze links naar de 'main' pagina.. :-X
Bij mij ook opeens en op de pagina voor Nederlandse politiewagens zie ik de foto's ook niet meer :-X


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #162 Gepost op: 26 augustus 2011, 17:17:03
Bij mij ook opeens en op de pagina voor Nederlandse politiewagens zie ik de foto's ook niet meer :-X

De site heeft een bewogen historie. Ik heb er het volgende van begrepen: toen de site op de originele server/hoster van de initiatiefnemer letterlijk uit zijn jasje groeide kreeg hij opeens van de hoster een vette rekening gepresenteerd. Hij zette toen natuurlijk meteen de site off-line maar er was evengoed een flink getouwtrek over die rekening. Een aantal trouwe "kijkers" heeft hem geholpen en de site van hem overgenomen.
Dus graag even respect voor dit jarenlange harde werk, laat de foto's daar waar ze horen en ga ze niet naar een forum als deze kopiëren.
Heeft ook helemaal geen nut.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #163 Gepost op: 5 oktober 2011, 12:12:18
Het wiel moet altijd tweemaal uitgevonden worden hier in Nederland.....

In Duitsland gebruiken ze een prachtig mooi spoilertje vóór op het dak in plaats van vlak voor de balk



Heeft iemand enig idee wie de fabrikant is van deze spoiler ?


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #164 Gepost op: 19 december 2011, 08:39:01
Als lid van de PZ Brasschaat wil ik graag een woordje uitleg geven over ons "afschuwelijk" ANPR voertuig  :)

De camera zou idd op een andere manier kunnen bevestigd worden, maar wij hebben gekozen voor het Pan-Tilt systeem. Hierbij hebben wij de keuze onze camera in verschillende posities te plaatsen. Bij een vaste camera is dit onmogelijk.Bij regen, hagel of trillingen ondervinden wij geen enkele hinder bij het lezen van nummerplaten.

Als u zegt dat de camera wind zal pakken klopt dit, maar dat hebben wij met onze Volvo s60 met een gewone vista lichtbalk ook. Het zoeklicht op de lichtbalk hebben wij al enkele jaren, nooit hoeven we een huisnummer te zoeken met de zaklamp.

Over het voertuig zelf hebben wij geen klagen. Het is nu een 2tal weken in gebruik.

Maar dat er een mooier uitzicht bestaat ga ik niet ontkennen  :)

Kennelijk hebben jullie zelf invloed gehad op de plaatsing van de camera's. Zo hoort het, ervaring in gebruik moet de doorslag geven  O0. En de dakset? Wij strijden al geruime tijd tegen de daksets op onze verkeersdienstwagens. Te onpraktisch door geluid, remmende werking en niet functioneel. Helaas nog geen succes :(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #165 Gepost op: 19 december 2011, 09:11:24
Kennelijk hebben jullie zelf invloed gehad op de plaatsing van de camera's. Zo hoort het, ervaring in gebruik moet de doorslag geven  O0. En de dakset? Wij strijden al geruime tijd tegen de daksets op onze verkeersdienstwagens. Te onpraktisch door geluid, remmende werking en niet functioneel. Helaas nog geen succes :(

Over de functionaliteit van de Vista-dakset op de Amsterdamse RSA's kunnen we nog wel een discussie voeren........ze doen wat ze geacht worden te doen, namelijk erg veel licht uitstralen. En dat is goed, vergeleken met het "zielige" pitje wat we hiervoor voerden. En als ik zie wat het KLPD als vervanging van de Vista heeft gekozen; een op elkaar "geplakte" amber en blauwe ledlamp op een voetje geleverd door TMCS dan wordt ik daar persoonlijk weer erg droevig van. Ik denk namelijk dat er wel betere producten te koop zijn. Maar ach, da's mijn mening. En de mening van de werkvloer legt kennelijk erg weinig gewicht in de schaal.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #166 Gepost op: 19 december 2011, 09:31:06
Maar dat blauw/amber kleurige pitje krijg jij straks ook op je V70 >:D


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #167 Gepost op: 19 december 2011, 10:22:08
Maar dat blauw/amber kleurige pitje krijg jij straks ook op je V70 >:D

hmmm bespeur ik enig leedvermaat 0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,334
Reactie #168 Gepost op: 19 december 2011, 10:42:32
Maar dat blauw/amber kleurige pitje krijg jij straks ook op je V70 >:D
Als ze het dan doen op de manier van de verkeerswagens van RR (dus 1 links en 1 rechts) valt de "schade"denk ik wel mee...


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #169 Gepost op: 19 december 2011, 11:43:06
Als ze het dan doen op de manier van de verkeerswagens van RR (dus 1 links en 1 rechts) valt de "schade"denk ik wel mee...

JA, en dat gaat dus niet gebeuren. Het is een combipitje die net als vroeger linksachter komt te staan.