Het nut van de flitsers op de bumper, voorop gesteld dat het flitsers zijn, ontgaat mij geheel. Wie moeten ze attenderen, overstekend wild ?
In ieder geval geen voertuigen die voor de Volvo rijden. De bumper loopt daar schuin en zo te zien zijn de objecten "plat" op de bumper gemonteerd en stralen dus niet recht vooruit. Voorts zitten ze veel te laag. De signalering is idd bedroevend weinig. Kijk naar de ruimte tussen de grill-flitsers en het lampje op het dak, daartussen zit niets. Het KLPD kon destijds de enkele draailamp handhaven omdat er allerlei ondersteunende verlichting was gemonteerd, en dat mag niet meer, en dus moet je dit niet willen. Want waarom moesten ze ook alweer van de enkele lamp af en kwam er de dakset ?
Dit is een nieuw type behuizing die het licht veel meer spreidt en niet alleen maar ''recht-uit''. Ook een ander model dan in de nieuwe RAVU ambulance's. Heb het op een CvD-Brandweer Volvo S60 ook gezien. Ik denk dat het allemaal wel mee valt en dat het voertuig goed zichtbaar is !
Ik vind de signalering zeer zwak, zeker in gebieden waar 's avonds weinig tot geen verlichting is, is dit gewoon te weinig
Waar hebben we het nou over? Tot voor kort reed het KLPD en zo'n beetje elke verkeersdienst in den lande met een dergelijke set-up
Slechts 2 grill flitsers zijn volledig volgens de regeling Optische & Geluidssignalen.
Er wordt gesproken over set's signalering, niet over stuk's
. De ambulance's met vier flitsers (twee in de grill en twee op de spiegels) voldoen ook gewoon aan de eisen