Hoe groot is de kans op je 31ste baan als ambuchauffeur te vinden?

Auteur Topic: Hoe groot is de kans op je 31ste baan als ambuchauffeur te vinden?  (gelezen 7381 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

helprutdeambulancein

• Toekomstig ambulance chauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
Wellicht is deze vraag al eens gesteld op deze site (sorry bij deze) maar dan kan ik het niet goed vinden.....

Ik ben 31 jaar en zit al een tijdje te denken over een switch in mijn leven, Na veel fantaseren, dromen en toch wel het volgen van mijn onderbuik gevoel wil ik uiteindelijk toch de stoute schoenen aantrekken en mijzelf inzetten als hulpverlener op de ambulance. Ik doel dan op de functie als chauffeur, ik vraag mij alleen af het wel een beetje te doen is voor mij als bijna 32 jarige nog zoiets zomaar kan leren dan wel de kans krijg om te gaan solliciteren.

Mijn vragen zijn dan ook:

Is er uberhaubt werk als chauffeur op de ambulance te vinden?

Hoe liggen de kansen van 31 jarige op dit gebied?

Ik kom uit een hele andere sector wat zijn mijn mogelijkheden?

Ik heb een BHV incl AED diploma, wordt deze ook geaccepteerd?

Aan welke kwaliteiten moet je voldoen?

Jullie zien een aantal vragen :) Ik hoop dat ik een antwoord krijg want ik wil dit dolgraag en ik zit nu in de mode van nu kan het nog en straks misschien niet meer.....

Dus bij deze: Wie helpt Rutger de ambulance in!
 98uiye 98uiye 98uiye 98uiye 98uiye

Jasper K

• evenementen hulpverlener met geneeskunde ambitie
  • Forum gebruiker
  • willekeurige opvulling van de ruimte
Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2011, 17:04:44
Hey Rutger,

Allereerst van harte welkom op de forum( ik zie dat je nieuw bent)

Ik ben zelf geintresseert in een toekomst ab ambu-vpk maar ben nog wel een leek.
Jou leeftijd is geen probleem, het is juist veel voorkoment dat iemamd pas na zijn 30ste bij de ambulance gaat werken, van de vraag naar chauffeurs weet ik niet veel af :'(
Van welke arbeidssector kom je eigenlijk?
All of science is nothing more than the refinement of everyday thinking.  - Albert Einstein  Wissenschaft und Kunst gehören der Welt an, und vor ihnen

helprutdeambulancein

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2011, 17:21:20
Hey Jasper :)

Dankje voor jou reactie en verwelkoming!

Ok, ik begrijp er dus uit dat ik eigenlijk de juiste tijd (leeftijd) heb gekozen om deze actie mogelijk te maken.....

Ik ben echt nog een leek op dit gebied, zit veel op internet te zoeken maar op één of ander manier kom ik er niet echt achter wat nu echt de mogelijkheden zijn. Het enige wat ik weet dat het elke keer als ik zoek meer begint te jeuken om aan de slag te gaan!

Ik kom zelf uit de horeca, werk al jaren als chef in de keuken (dus kan pleisters plakken als de beste ;) )

Maar goed met wat gezond verstand en geduld is nog nooit iemand armer van geworden dus ik zoek en zal vinden is dan mijn motto, maar misschien is het toch even beter om goed research te doen en wellicht zijn er mensen die mij kunnen helpen.

ritger

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2011, 17:44:15
Dat gevoel komt mij bekend voor en ik zit ook in de horeca hmm.. 998765 Enkele jaren geleden heb ik zelfs nog eens gesolliciteerd voor ambuchauffeur. Niets geworden en redenen weet ik zo ook niet meer. Maar het blijft wel kriebelen.  :-\

helprutdeambulancein

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2011, 18:23:40
Hey Ritger,

Ik dacht eerst even heb ik mijn naam verkeerd gespeld maar toen las ik het bericht en dacht nee dat heb ik niet geschreven alhoewel het wel toevallig is dat jij ook in horeca werkt :D

Jammer overigens dat je niet bent aangenomen, maar heb je dan niet zoiets van het nu weer een keer proberen?

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2011, 19:18:56
Hey Jasper :)

Dankje voor jou reactie en verwelkoming!

Ok, ik begrijp er dus uit dat ik eigenlijk de juiste tijd (leeftijd) heb gekozen om deze actie mogelijk te maken.....

Ik ben echt nog een leek op dit gebied, zit veel op internet te zoeken maar op één of ander manier kom ik er niet echt achter wat nu echt de mogelijkheden zijn. Het enige wat ik weet dat het elke keer als ik zoek meer begint te jeuken om aan de slag te gaan!

Ik kom zelf uit de horeca, werk al jaren als chef in de keuken (dus kan pleisters plakken als de beste ;) )

Maar goed met wat gezond verstand en geduld is nog nooit iemand armer van geworden dus ik zoek en zal vinden is dan mijn motto, maar misschien is het toch even beter om goed research te doen en wellicht zijn er mensen die mij kunnen helpen.

Bij mijn werkgever lopen diverse koks rond, maar ook een croupier, een aantal vrachtwagenchauffeurs, een kozijnenzetter, diverse klusjesmannen, monteurs, mariniers, marechaussee's etc... dus ik zou zorgen voor een EHBO-diploma en een groot rijbewijs, en dan maar zoeken naar vacatures...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

helprutdeambulancein

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #6 Gepost op: 21 juni 2011, 20:19:29
Hi JVO:

Dank voor je reactie maar klein vraagje wat is het verschil tussen EHBO en BHV ik heb die laatste in combinatie met AED, is dit voldoende?

Groot rijbewijs ben ik idd van op de hoogte en ben inmiddels bezig met het behalen dus wel een klein beetje op weg al ;)

Gegroet

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #7 Gepost op: 21 juni 2011, 22:06:08
Hi JVO:

Dank voor je reactie maar klein vraagje wat is het verschil tussen EHBO en BHV ik heb die laatste in combinatie met AED, is dit voldoende?

Groot rijbewijs ben ik idd van op de hoogte en ben inmiddels bezig met het behalen dus wel een klein beetje op weg al ;)

Gegroet
Bij BHV zitten alleen de levensreddende handelingen, een EHBO-diploma is wat veelomvattender, ook met verband aanleggen enzo...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

helprutdeambulancein

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #8 Gepost op: 21 juni 2011, 23:42:09
Dankjewel JVO voor reactie! Super dan ga ik zoeken naar een ehbo cursus :)

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 22 juni 2011, 00:04:06
ik zoek en zal vinden is dan mijn motto

Mooi, begin dan maar in dit board.  0098
Lees gerust de topics in opleidingen door, info genoeg!

Groet,

Ook een ex-kokkie (+ olietankertje, Defensie en nog wat ervaring) en heden ambu-chauf. ;D