informatie voor werkstuk over ambulancezorg

Auteur Topic: informatie voor werkstuk over ambulancezorg  (gelezen 6116 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tannie2003

• Gast
Gepost op: 23 november 2004, 17:47:38
Hoi,

We hebben de opdracht gekregen van school om een werkstuk te maken, dat te maken heeft met 'zorg en welzijn'.
Nu hebben mijn vriendin en ik besloten, dit te maken over de ambulancezorg. Hieronder staan vragen waar we graag antwoord op hebben (deze vragen hebben we gekregen van school, dus niet zelf verzonnen):

Wat doet u als eerste als u bij een slachtoffer aankomt?
Hoe stelt u een slachtoffer gerust?
Waarom stelt u een slachtoffer gerust?

En deze hebben we zelf verzonnen. Het lijkt ons wel interessant om hier ook iets over te schrijven.

Heeft u misschien foto's van een ambulance, hoe die er van binnen uitziet?

Dit zijn de vragen die we vandaag hebben gekregen. De rest krijgen we morgen, of volgende week.  :)

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 23 november 2004, 22:21:28
Je kan voor foto's op www.ambulancenet.nl kijken. Ook staan er foto's op www.ravzeeland.nl/sabw/  Als je daar in het rechter rolmenu foto's aan klikt, krijg je mooie plaatjes. Op pagina 2 staan afbeeldingen van de binnenkant.

Er zijn vast wel exerts die de overige vragen kunnen aanvullen of meer foto's voor jullie hebben! ;)

Succes!

Christian

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #2 Gepost op: 24 november 2004, 09:50:53

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 24 november 2004, 13:55:56
Zet je geluid dan niet te hard, je schrikt je lam van die sirene! ;D
Maar je kan ook kijken op http://ambulance.startkabel.nl

Christian

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #4 Gepost op: 24 november 2004, 16:12:47
christiaan is het niet mogelijk om onder algemeen een item te maken met info werkstukken zodat daar allerlei dergelijke sites kunnen komen. aangezien dit soort vragen regelmatig terugkomen.

of zullen we ze gewoon steeds doorverwijzen naar het item hulpverleningslinks?

misschien een voorstel omdat meer omhoog te trekken tussen algemeen en ambulance

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 24 november 2004, 16:30:27
Goed plan, Rick! Ik overleg het even met de andere moderators. Wordt vervolgd! ;)

Christian

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #6 Gepost op: 24 november 2004, 16:39:26
christiaan is het niet mogelijk om onder algemeen een item te maken met info werkstukken zodat daar allerlei dergelijke sites kunnen komen. aangezien dit soort vragen regelmatig terugkomen.

of zullen we ze gewoon steeds doorverwijzen naar het item hulpverleningslinks?

misschien een voorstel omdat meer omhoog te trekken tussen algemeen en ambulance

Lijkt me een zeer goed idee Rick!  Ik word onderhand horendol (onder meer via GOB.net) van allerlei mailtjes voor aanvragen van werkstukken-info en informatie over opleidingen/opleidingseisen etc voor de ambulancezorg. Als er ene algemeen hoofdstuk komt met informatie over de ambulancezorg en  links naar andere sites zoals de www.ambulancezorg.nl  e.d dan kunnen de informatiezoekers sneller de gevraagde info opzoeken. Is iedereen weer tevreden  ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 24 november 2004, 16:40:36
Ik heb het verzoek al gedumpt in ons hokje en ik denk dat het wel goed gaat komen. De baas en collega's zijn niet zo moeilijk. ;)

Christian

Tannie2003

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 24 november 2004, 17:34:05
Bedankt voor alle info!

Maar ik kan geen antwoord vinden op de vragen, over het slachtoffer.

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #9 Gepost op: 25 november 2004, 16:05:33
ok tannie als eerste voorstellen en kijken hoe de patient reageert, kijken of hij ABC stabiel is dit wil zeggen een controle van de vitale functies in een vaste volgorde.

geruststellen doe ik door zoveel mogelijk uit te leggen wat er gebeurt en waarom dat gebeurt. het is belangrijk om het slachtoffer gerust te stellen omdat je toch een aantal handelingen moet doen en het makkelijker is als je patient meewerkt. daarbij moet je altijd blijven denken hoe je het zelf zou willen als je eens patient zou zijn en op die manier benader je je patienten ook want dat verwacht jij ook van die hulpverlener die jou komt helpen.
succes