Politieman redt ''met gevaar voor eigen leven'' dienstauto bij autobrand - Heemstede 24-06-2011

Auteur Topic: Politieman redt ''met gevaar voor eigen leven'' dienstauto bij autobrand - Heemstede 24-06-2011  (gelezen 14979 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Snyper

• Senior gebruiker
Net als diverse andere kazerne's in Nederland is dat gewoon mogelijk. Veelal wordt een naburige vrijwillige post gekazerneerd en kan de andere kazerne er ''uit''. Zelfde bij trouwerij'en, begrafenissen en andere zaken. Zelfde als bij de politie overigens.

Bedoel je dan dat in dit geval Bennebroek gekazerneerd was aan Heemstede?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Bedoel je dan dat in dit geval Bennebroek gekazerneerd was aan Heemstede?

Nee, dat zeg ik niet en dat weet ik ook niet. Om een voorbeeld te noemen, in Uithoorn en Aalsmeer gaat men ook altijd een keer per jaar een weekend weg. De vrijwilligers van de andere kazerne zitten dan 24 uur in hun eigen kazerne en rukken uit voor het andere gebied, samen met eventuele aanvulling uit Amstelveen, Amsterdam of Rijsenhout.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

mallemiering

• bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Hmmmm, dat een post als Heemstede er een dag "gewoon" tussenuit kan.....

Dat is niks nieuws. Een voertuig is ook wel eens stuk, of moet voor reparatie een paar uur uit de sterkte. In principe moet dat op te vangen zijn door omliggende posten. Waar het hier schijnbaar fout gegaan is, is dat de meldkamer hier niet van op de hoogte was. Dan was Haarlem meteen gealarmeerd en niet in eerste instantie Heemstede. Dat had qua tijd wel wat uitgemaakt.
Assumption is the mother of all fuck-ups

tower-ladder

• Senior gebruiker
Melding op 25-6 dat de post buiten dienst staat door pathms
Citaat
hier wil ik wel ff op reageren de post heemstede staat vandaag buiten dienst omdat ze een uitje hebben en daarom nemen bennebroek en haarlem het vandaag waar voor de gemeente heemstede
dit heeft helemaal niets te maken met wat jullie denken !

Incident was volgens de P 2000 sites op 24-6. Dus men was vrijdag en zaterdag? buiten dienst, en dat men vrijdag niet beschikbaar was wist de AC niet? Of een vrijwilliger krijgt wel vrij van de baas om een dagje met de brandweer op stap te gaan op vrijdag maar mag niet opkomen op alarm van diezelfde werkgever.
Citaat
Nee, dat zeg ik niet en dat weet ik ook niet. Om een voorbeeld te noemen, in Uithoorn en Aalsmeer gaat men ook altijd een keer per jaar een weekend weg. De vrijwilligers van de andere kazerne zitten dan 24 uur in hun eigen kazerne en rukken uit voor het andere gebied, samen met eventuele aanvulling uit Amstelveen, Amsterdam of Rijsenhout.

En dan betaald het korps dat een dagje of meer weg is de kazerneringskosten voor het vrijwliige personeel van het buurkorps dat nu 24 uur gekazerneerd wordt, en regelt ook slaapplaatsen, eten etc?
Citaat
rukken uit voor het andere gebied
Dus dat andere korps heeft en dusdanige kazerne locaties dat ze de buurgemeente er gewoon bij kunnen doen en binnen de opkomstijden van de veiligheidsregios blijven. Alleen bij onvoorziene zaken mag je een overschrijding hebben van de opkomsttijden, niet bij een gepland dagje uit. Zie het Arrest Hilversum.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Ik begrijp werkelijk niet waarom die agent dat gedaan heeft?
Een rijdende brandende auto vormt een gevaar dat zo vlug mogelijk gestopt moet worden. Het feit dat die brandende auto tegen de politieauto aankwam is alleen maar positief. De situatie was dan gestabiliseerd in afwachting van de brandweer.
Nu rijdt hij zijn auto weg waardoor het gevaar alleen maar verder kon uitbreiden. Wat overigens ook nog eens gebeurde.
Bovendien brengt hij volgens het persbericht zijn leven nog in gevaar. Het redden van een politieauto gaat toch niet boven het leven van een agent?
Ik snap wel dat hij dit gedaan heeft. Ik zou zeer waarschijnlijk in de stress hetzelfde doen.... Bovendien heeft hij inderdaad een gloednieuwe auto, daarachter staat een barrel geparkeerd. Ik snap dan wel dat je voor de nieuwe auto kiest... Het is alleen jammer dat men niet probeert iets achter de wielen te gooien. Een flinke steen, stoeptegel of een fiets ofzo.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

SimonSt

• Senior gebruiker
Even voor de duidelijkheid: post Heemstede stond alleen zaterdag 25 juni buiten dienst i.v.m. hun uitje. Post Bennebroek nam dat waar, niet gekazerneerd, maar wel met een goede beschikbaarheidsregeling.

Dit heeft verder niets te maken met vrijdag en dus dit topic.
We eindigen hier dus ook eventuele discussies over of posten "zomaar" buiten dienst kan. Dit gaat inderdaad niet "zomaar", maar het kan wel.

Snyper

• Senior gebruiker
Net als diverse andere kazerne's in Nederland is dat gewoon mogelijk. Veelal wordt een naburige vrijwillige post gekazerneerd en kan de andere kazerne er ''uit''. Zelfde bij trouwerij'en, begrafenissen en andere zaken. Zelfde als bij de politie overigens.

m.i. is het geen probleem dat het personeel van Heemstede een uitje heeft.
Maar het kan daardoor niet zo zijn dat er dan dus geen brandweer beschikbaar is in Heemstede.
Er zal dus iets geregelt moeten worden, met collega's van andere posten, welke dan gedurende de afwezigheid van personeel van Heemstede, op de kazerne Heemstede gekazerneerd worden. Op deze wijze behoud de burger in ieder geval haar brandweerzorg zoals deze altijd is en kan het personeel Heemstede rustig hun uitje hebben.

SimonSt

• Senior gebruiker
Dit heeft verder niets te maken met vrijdag en dus dit topic.
We eindigen hier dus ook eventuele discussies over of posten "zomaar" buiten dienst kan. Dit gaat inderdaad niet "zomaar", maar het kan wel.

Dinges

• Senior gebruiker
Ik snap wel dat hij dit gedaan heeft.

Ik ook. Het is je gereedschap, je dienstwagen nota bene. Die heb je toch echt nodig!  ;D
Heel normaal om die veilig te stellen. Een heel normale, begrijpelijke actie van agent.

Stel dat ie het politievoertuig niet had weggehaald, dat zou pas een raar filmpje zijn...

Feder

• Senior gebruiker
Inderdaad. Als ik sommige reacties lees dan lijkt het erop dat men liever had gezien dat de agent met z'n handen in de zakken stond toe te kijken hoe ook het politievoertuig in vlammen zou opgaan....