Politieman redt ''met gevaar voor eigen leven'' dienstauto bij autobrand - Heemstede 24-06-2011

Auteur Topic: Politieman redt ''met gevaar voor eigen leven'' dienstauto bij autobrand - Heemstede 24-06-2011  (gelezen 14989 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

katertje2009

• Forum gebruiker
eerste alarm: prio1 nacontrole na buitenbrand
tweede alarm: pio1 buitenbrand klein voertuig
vrijwel direkt daarna haarlem gepiept

Vraag ik me af wat de melder heeft gezegd toen de eerste melding werd aangenomen;
Gevoelsmatig klinkt de tekst van de tweede melding voor mij meer acuut dan de eerste

Cabo

• Senior gebruiker
Achteraf is makkelijk praten, die agent zal in nog geen seconden tijd zich hebben bedacht dat hij deze actie nodig vond. Hulde dat hij in ieder geval een poging waagt

1300001-MR

• Senior gebruiker
Prio 1 is prio 1, of er nu staat buitenbrand, brand, overig bui, autobrand, voertuigbrand, oms, of assistentie ambulance of nacontrole. De ernst van de melding moet blijken uit de prio en een eventuele opschaling, niet uit een meldtekst.

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Vraag ik me af wat de melder heeft gezegd toen de eerste melding werd aangenomen;
Gevoelsmatig klinkt de tekst van de tweede melding voor mij meer acuut dan de eerste
Als ik het nieuwsbericht lees: Rond half drie kwam de melding bij de brandweer binnen dat een auto op de Zandvoortselaan in Heemstede aan het roken was.

nrkvbdnh

• Senior gebruiker
  • nrk verbindingsdienst noord holland
niet om het een of ander maar volgens mij staat die andere auto gewoon op de rijbaan waar was die bestuurder dan had hij in de auto gezeten was er niks met zijn auto gebeurt
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW

CopVR3

• Senior gebruiker
Jammer, dat achteraf geneuzel weer... :( waarom dit, waarom dat? Ik weet niet hoe ik gereageerd  zou hebben. Misschien had ik wel hetzelfde gedaan als de agent. of een geparkeerde fiets of palletwagen gepakt en achter de wielen gegooid... weet ik veel waaraan ik op dat moment denk. Je doet toch waarvan je denkt dat het het beste is... dat hij vervolgens tegen een andere auto aanbotst (met emotionele waarde) en een echte waarde van 350 euro... tja jammer dan.
Een nieuwe politieauto opgebouwd kost meer dan 150 keer zoveel...

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Prio 1 is prio 1, of er nu staat buitenbrand, brand, overig bui, autobrand, voertuigbrand, oms, of assistentie ambulance of nacontrole. De ernst van de melding moet blijken uit de prio en een eventuele opschaling, niet uit een meldtekst.

Klopt, echter is het geen geheim dat veel (vrijwillige) brandweermensen tijdens hun werkzaamheden voor een (andere) baas niet meer weg mogen. De keus tussen iemand die altijd 100% aanwezig is en iemand die in sommige weken wel eens een hele werkdag niet aanwezig is, dat is geen lastige ... Dan ga je voor de gene die altijd 100% aanwezig is en waar je het meeste rendement uit kunt halen.

Daarnaast is het bij de VRK bij meer kazerne's een probleem, iedere OMS wordt, zonder controle, gepiept naar de vrijwilligers. Bij sommige kazerne's komt dat neer op soms wel vijf (!) loze oproepen per dag. Een werknemer verlaat dan dus vijf keer zijn werkplek ....

Overigens had ik inmiddels wel een reactie van de VRK verwacht ...

Zo te zien is er wel iets aan de hand, deze school ligt op steenworpafstand (hemelsbreed 200 meter) vanaf kazerne Heemstede:

p2kflex
19:53:18 25-06-11GROUP-1PRIO 1 HAGEVELD COLLEGE ATH #6503# HAGEVELD 15 HEEMSTEDE AUTOMATISCHE BRANDMELDING [ 841 ]
0108011BRW Kennemerland (Bennebroek) (Vrijwilligers)
0108081BRW Kennemerland (Bennebroek) (Lichtkrant)
0108084BRW Kennemerland (Bennebroek) (Besturing Kazerne)
p2kflex
19:51:43 25-06-11GROUP-1PRIO 1 HAGEVELD COLLEGE ATH #6503# HAGEVELD 15 HEEMSTEDE AUTOMATISCHE BRANDMELDING [ 741 ]
0107111BRW Kennemerland (Haarlem Oost) (Beroeps)
0107181BRW Kennemerland (Haarlem Oost) (Lichtkrant)
0107186BRW Kennemerland (Haarlem Oost) (Intern Alarm)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

pathms

• Junior gebruiker
  • **
hier wil ik wel ff op reageren de post heemstede staat vandaag buiten dienst omdat ze een uitje hebben en daarom nemen bennebroek en haarlem het vandaag waar voor de gemeente heemstede
dit heeft helemaal niets te maken met wat jullie denken !

Snyper

• Senior gebruiker
Hmmmm, dat een post als Heemstede er een dag "gewoon" tussenuit kan.....

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Hmmmm, dat een post als Heemstede er een dag "gewoon" tussenuit kan.....

Net als diverse andere kazerne's in Nederland is dat gewoon mogelijk. Veelal wordt een naburige vrijwillige post gekazerneerd en kan de andere kazerne er ''uit''. Zelfde bij trouwerij'en, begrafenissen en andere zaken. Zelfde als bij de politie overigens.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !