Politieman redt ''met gevaar voor eigen leven'' dienstauto bij autobrand - Heemstede 24-06-2011

Auteur Topic: Politieman redt ''met gevaar voor eigen leven'' dienstauto bij autobrand - Heemstede 24-06-2011  (gelezen 14991 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Waarna dezelfde mensen hadden gepost dat het onbegrijpelijk is dat de agent zijn dienstwagen niet heeft gered en dat er nu weer X euro aan belastinggeld is weggegooid.

HGL

• Senior gebruiker
Ik begrijp werkelijk niet waarom die agent dat gedaan heeft?
Een rijdende brandende auto vormt een gevaar dat zo vlug mogelijk gestopt moet worden. Het feit dat die brandende auto tegen de politieauto aankwam is alleen maar positief. De situatie was dan gestabiliseerd in afwachting van de brandweer.
Nu rijdt hij zijn auto weg waardoor het gevaar alleen maar verder kon uitbreiden. Wat overigens ook nog eens gebeurde.
Bovendien brengt hij volgens het persbericht zijn leven nog in gevaar. Het redden van een politieauto gaat toch niet boven het leven van een agent?

Is dat een vraag..... bovenaan.

Lekker makkelijk reageren vanachter de computer. Oordelen is zo makkelijk. In een splitseconde moet je reageren als de auto naar achteren gaat. Natuurlijk zijn er betere oplossingen. Maar het is nu zo gegaan. Een volgende keer zul je, als het mogelijk is, bij de brandende auto wat achter de banden leggen oid.
Die tweede auto die afbrand, waarom staat die daar onbeheerd? Je laat je auto toch niet onbeheerd achter op de weg. Beetje raar. Zal de bestuurder wel een gegronde reden voor hebben bij zn verzekeraar. Als je een fatsoenlijke verzekering hebt met rechtsbijstand dan krijg je vervangingswaarde, als je niet gedeelde schuld hebt doordat je de auto onbeheerd laat staan.

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Waarna dezelfde mensen hadden gepost dat het onbegrijpelijk is dat de agent zijn dienstwagen niet heeft gered en dat er nu weer X euro aan belastinggeld is weggegooid.

Mee eens. Het is ook nooit goed...
Je moet in een seconde beslissen wat te doen en dat je dan kies voor je (ZGAN) dienst voertuig, heel begrijpelijk!

Laten we het ook positief bekijken en hier ons leermoment uit halen.
Ik sta in ieder geval wel anders bij een auto brand nu ik dit filmpje gezien heb ;)

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Wat gebeurd er eigenlijk bij een autobrand?

Ik heb wel eens gehoord dat een auto spontaan kan starten.
Is het verstandig om je auto in de versnelling te parkeren of is toch de handrem beter?
En houdt een fiets!!!, een steen of stoeptegel een auto echt tegen?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Wat gebeurd er eigenlijk bij een autobrand?

Ik heb wel eens gehoord dat een auto spontaan kan starten.
Is het verstandig om je auto in de versnelling te parkeren of is toch de handrem beter?
En houdt een fiets!!!, een steen of stoeptegel een auto echt tegen?
Ik weet niet meer of ik het bij Mythbusters of "Dichtbij het vuur" heb gezien.

Het volgende dan ook even onder voorbehoud ( zo herinner ik het met namelijk)
- auto kan spontaan starten door kortsluiting
- versnelling en eventueel handrem. De handrem kan namelijk doorbranden

Een steen zal een auto kunnen tegenhouden mits hij goed voor / bij het wiel ligt.

Dinges

• Senior gebruiker
Ik weet natuurlijk niet waar sommige mensen wonen.. maar stenen, fietsen en ander materiaal liggen niet overal voor het oprapen... zeker niet binnen enkele seconden. Althans, in mijn regio niet.  ::)

Dimeg

• Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
Even de knuppel in het hoenderhok gooien.  >:D

Totaalschade nu:
-twee particuliere auto's total loss
-één politieauto met pak-em beet 1500 euro aan schade
-brandschade aan wegdek over ongeveer 25-50 meter?
-een brandende auto die enkele tientallen meters stuurloos rond"rijdt"

Als de agent zijn auto had laten staan:
-één particuliere en één politieauto total loss
-brandschade aan wegdek over 20-25 meter (in ieder geval minder)
-een brandende auto die vrij snel tot stilstand is gebracht

Ik weet in ieder geval één persoon die niet blij is met deze agent, daarnaast heeft de onveilige situatie van een rollende brandende auto langer geduurd.

even terug slaan dan :p

als de agent naar zijn brandende auto had staan kijken, had iedereen geroepen dat hij lui was en incompetent. en dat 'de burger' weer voor de kosten van een nieuw dienstvoertuig op kon draaien... schandelijk :')

achja je doet het toch nooit goed he ;)

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Ik weet natuurlijk niet waar sommige mensen wonen.. maar stenen, fietsen en ander materiaal liggen niet overal voor het oprapen... zeker niet binnen enkele seconden. Althans, in mijn regio niet.  ::)

In mijn regio ook niet, Dinges.  ;D
Maar ik had de voorbeelden even meegenomen uit een eerdere posting.
Ik keek ook wel een beetje vreemd op dat er een fiets genoemd werd.
Dat is in Amsterdam misschien gebruikelijk, er zijn er daar zat... en ook nog wel een paar roestige fietsen denk ik.  :P
Lijjkt me toch gek als je een nieuwe fiets zomaar van straat plukt en achter of voor een auto werpt om te voorkomen dat hij wegrijdt. (lijkt me verzekeringstechnisch ook een probleempje)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Lekker makkelijk reageren vanachter de computer.
Dat zijn de meeste opmerkingen in dit topic. Niets bijzonders dus.

Ik denk dat je spreekt over een unieke situatie waar nu een beslissing is genomen ten gunste van de politiewagen. Had de beslissing andersom moeten zijn? Moet niet altijd meteen de wielen geblokkeerd worden? Hulpverleners, wetgevers, verzekeraars en juristen kunnen hier vermoed ik nog wel een congresdagje over vullen.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Ja, het kwam zo in eens in mij op. De fiets was meer als geintje bedoeld hoor....  >:D

Maar achter in de politieauto liggen nog wel wat objecten die je eventueel zou kunnen proberen.....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.