Politieman redt ''met gevaar voor eigen leven'' dienstauto bij autobrand - Heemstede 24-06-2011

Auteur Topic: Politieman redt ''met gevaar voor eigen leven'' dienstauto bij autobrand - Heemstede 24-06-2011  (gelezen 15021 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Enrique

• Senior gebruiker
als ze nu nou eens beginnen met centraal in te kopen van voertuigen, dan kan daar altijd reserve voertuigen staan.

maar goed.. wie ben ik.. :D
Tja, dan staat er een reservevoertuig op een post waarvan het personeel op een uitje zit.... ::)
greetz,  Enrique

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
p2kflex
11:22:00 07-07-11GROUP-1PRIO 2 BOSBEEK GLIPPER DREEF 209 HEEMSTEDE LIFT OPSLUITING [ 348 ]
0108211BRW Kennemerland (Hoofddorp) (Blusploeg)
0108281BRW Kennemerland (Hoofddorp) (Lichtkrant)

p2kflex
09:23:28 07-07-11GROUP-1PRIO 1 BOSBEEK GLIPPER DREEF 209 HEEMSTEDE VERRICHTEN VAN METING (INZET AANPASSING: herhaalde alarmering) ]
0107611BRW Kennemerland (Heemstede) (Vrijwilligers)
0107619BRW Kennemerland (Heemstede) (Chauffeurs)
0107681BRW Kennemerland (Heemstede) (Lichtkrant)
0107684BRW Kennemerland (Heemstede) (Besturing Kazerne)

p2kflex
09:16:47 07-07-11GROUP-1PRIO 1 BOSBEEK GLIPPER DREEF 209 HEEMSTEDE VERRICHTEN VAN METING [ 749 348 ]
0107611BRW Kennemerland (Heemstede) (Vrijwilligers)
0107619BRW Kennemerland (Heemstede) (Chauffeurs)
0107681BRW Kennemerland (Heemstede) (Lichtkrant)
0107684BRW Kennemerland (Heemstede) (Besturing Kazerne)
0108211BRW Kennemerland (Hoofddorp) (Blusploeg)
0108281BRW Kennemerland (Hoofddorp) (Lichtkrant)

Zo te zien is er nog weinig verbetering in Heemstede .... :(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

nookie

• Forum gebruiker
  • Ex-brandwacht, Ex-BHV-er, Hulpverleningsfotograaf
Feit blijft wel, dat de commandant en dergelijke al lang wisten van het probleem op de post Heemstede.
Dat er nu pas iets gebeurt aan inzet aanpassingen had al moeten gebeuren voordat deze autobrand gebeurde.
Persoonlijk vind ik het niet acceptabel waarom er niet veel eerder tot dit noodplan is overgegaan.
Het had ook een veel ergere melding kunnen betreffen dan een autobrand.
Kortom, er is hier verkeerd omgegaan met de veiligheid van de burgers in Heemstede.
We leven nou eenmaal in het land met ons motto: Eerst moet er iets gebeuren voordat we tot actie overgaan.
Schande!

gebruiker0401206

• Gast
9 maanden voor de bestelling van een auto?

Ik weet niet bij welke firma die dan worden besteld, maar het betreft in vele gevallen een Touran. Tourans kunnen relatief snel uitgeleverd worden en die kunnen, als het snel moet gaan, binnen 3 dagen als surveillancewagen klaar zijn.

Als ik een voertuig binnenkrijg dat afgeleverd moet worden, doe ik er echt niet lang over. Onlangs een BOA voertuig afgeleverd, met uitzondering van C2000 zelfde uitrusting als een politievoertuig. Door slim voorbereiden en striping uit te besteden was dit voertuig binnen 3 dagen op de weg. Van kale auto, tot kant en klaar inzetbaar voertuig...

Nebh

• Stagaire
  • Forum gebruiker

Ik weet niet bij welke firma die dan worden besteld, maar het betreft in vele gevallen een Touran. Tourans kunnen relatief snel uitgeleverd worden en die kunnen, als het snel moet gaan, binnen 3 dagen als surveillancewagen klaar zijn.

Als ik een voertuig binnenkrijg dat afgeleverd moet worden, doe ik er echt niet lang over. Onlangs een BOA voertuig afgeleverd, met uitzondering van C2000 zelfde uitrusting als een politievoertuig. Door slim voorbereiden en striping uit te besteden was dit voertuig binnen 3 dagen op de weg. Van kale auto, tot kant en klaar inzetbaar voertuig...
lijkt me dat dit niet een kwestie is van slim plannen.
die agent redt zijn dienstauto, normale zaak lijkt me.
een dienstauto kost wel wat meer dan een particuliere auto.
maar was die agent daar nu alleen?
Wel heb ik destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk… Dus blijf ik lopen door de sloten, liefst in zeven tegelijk.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis

Wanneer er een dienstvoertuig total-loss wordt gereden en er geen voertuigen klaar staan voor vervanging kan het zomaar een tijdje duren. 9 maanden is wel héél erg lang, maar een maand of 2 kun je zomaar kwijt zijn.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

YNPD

• Agent
  • Forum gebruiker
Bij invoering van de voertuigen uit de aanbesteding gaat de opbouw door de regio (bij KEN nog het geval) er uit. Voertuigen komen dan uit een centrale 'pool'. Eventueel kan de regio dan in de overbruggingsperiode naar het mobiele kantoor een eigen MDT inbouwen. Dan moeten 3 dagen zeker haalbaar zijn.

En ja, de garages in KEN gaan ook dicht. Onderhoud gaat volledig naar de dealer.

Speedy

• Forum gebruiker

jeffrey010

• Senior gebruiker
Bij invoering van de voertuigen uit de aanbesteding gaat de opbouw door de regio (bij KEN nog het geval) er uit. Voertuigen komen dan uit een centrale 'pool'. Eventueel kan de regio dan in de overbruggingsperiode naar het mobiele kantoor een eigen MDT inbouwen. Dan moeten 3 dagen zeker haalbaar zijn.

En ja, de garages in KEN gaan ook dicht. Onderhoud gaat volledig naar de dealer.

Is dat al zeker dat het onderhoud van de voertuigen naar een dealer gaan?
Dan heeft die dealer geen tijd meer voor ze andere klanten  ;)
Met Vriendelijke Groet.....

asmo26

• Rode Kruis EHBO en O&V/Dierenambulance chauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
Is het niet een beetje onverstandig om het onderhoud uit te laten besteden aan een 'gewone' autodealer?
Ik kan mij namelijk voorstellen dat er dan sprake van 'gerommel' kan optreden. Hoe wordt hiermee omgegaan?