GRIP 2 Ongeval tijdens rally Welle - Deventer 26-06-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Ongeval tijdens rally Welle - Deventer 26-06-2011  (gelezen 9224 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #20 Gepost op: 26 juni 2011, 22:13:55
Dit onderwerp is straks om 22:30 uur ook bij Hart van Nederland op SBS6.
Dit ter info.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 26 juni 2011, 22:23:31
Nou ben ik regelmatig aanwezig bij allerlei rally-sprint's, motorrace's en circuit-evenementen, maar het verbaasd mij (wederom) dat de officials (midden) op de baan staan en nauwelijks een vlucht mogelijkheid hebben (gehad).
Tussen twee vangrail's in, bij een wedstrijd met allerlei sportwagens ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #22 Gepost op: 26 juni 2011, 22:34:16
Nou ben ik regelmatig aanwezig bij allerlei rally-sprint's, motorrace's en circuit-evenementen, maar het verbaasd mij (wederom) dat de officials (midden) op de baan staan en nauwelijks een vlucht mogelijkheid hebben (gehad).
Tussen twee vangrail's in, bij een wedstrijd met allerlei sportwagens ...

Jij zegt het, Jerommeke. (ik dacht dit vanmiddag al toen ik de beelden zag).
Ik begrijp werkelijk niet waarom deze mensen niet achter de barrier stonden.
Maar misschien moeten we deze discussie nog even laten rusten voordat we oordelen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 26 juni 2011, 22:36:03
Even tussendoor;

Ik zie wat mensen in Reddingsbrigade tenue rondlopen, waren die aanwezig bij het evenement of reden die mee op de melding?

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #24 Gepost op: 26 juni 2011, 22:39:41
Het is inderdaad best raar dat mensen binnen de afzetting staan. Auto's met 120+ km/h op de teller zijn moordwapens. Een kleine miscalculatie kan het verschil zijn tussen leven en dood. De organisatie zal echt wel het beste hebben voorgehad met de toeschouwers, maar zichzelf ernstig tekort gedaan qua veiligheid. Hopelijk trekken ze lering uit hetgene wat vandaag heeft voorgevallen, zodat in de toekomst dit soort ongevallen uitblijven.

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #25 Gepost op: 26 juni 2011, 22:40:25
Even tussendoor;

Ik zie wat mensen in Reddingsbrigade tenue rondlopen, waren die aanwezig bij het evenement of reden die mee op de melding?

Volgens mij waren zij al voor de tijd aanwezig. Ze hebben in ieder geval het personeel van het MMT met de boot overgebracht naar de plaats des onheils.

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 26 juni 2011, 23:22:09
Volgens mij waren zij al voor de tijd aanwezig. Ze hebben in ieder geval het personeel van het MMT met de boot overgebracht naar de plaats des onheils.

Ik woon in Deventer, maar was helaas op familiebezoek vandaag. De Welle ligt aan de IJssel, dus de reddingsbrigade was waarschijnlijk op voorhand aanwezig mocht er iemand te water geraken.
Dramatisch hoe dit is geëindigd, maar jammer dat ik dat geweld van die sportbolides heb gemist  98uiye
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 27 juni 2011, 06:00:14
Ik zie een voor mij onbekende ambulance..met de tekst Medilance...wie weet van welke organisatie die is. Zover ik weet heeft MTN geen nieuwe ambulances aangekocht maar mijn info kan natuurlijk alweer gedateerd zijn.  ;D

Voederbietel

• Forum gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 27 juni 2011, 06:15:28
Ik zie een voor mij onbekende ambulance..met de tekst Medilance...wie weet van welke organisatie die is. Zover ik weet heeft MTN geen nieuwe ambulances aangekocht maar mijn info kan natuurlijk alweer gedateerd zijn.  ;D

De Medilance is eigendom van EHBOTeam.nl.

Ambumannetje

• Ambulancechauffeur
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #29 Gepost op: 27 juni 2011, 08:08:24
De Medilance is inderdaad van EHBO Team Nederland. Deze waren in deventer aanwezig met een arts en ambulancechauffeur.
Daarnaast waren er ook een grote groep EHBO-ers aanwezig. Ik zelf ben behoorlijk dicht bij het ongeval geweest, en moet zeggen dat ik erg te spreken was over de wijze waarop zij de hulpverlening hebben aangepakt. KLASSE!!

Ook heb ik nog snel even de Medilance bekeken, zag er netjes en professioneel uit! ( jah daar blijf je ambuchauff voor he:P)

Wel ben ik het ermee eens dat het niet handig is om mensen op de baan te zetten waarop ook de auto's rijden.
Het had nog veeeeel erger kunnen aflopen.

Ook de reguliere ambulancedienst, OVD-G, politie en brandweer waren zeer snel ter plaatse..

Ik wens iedereen die te maken heeft gehad met dit ongeval veel sterkte toe..