Maximale hoogte van 33 mtr

Auteur Topic: Maximale hoogte van 33 mtr  (gelezen 4485 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #10 Gepost op: 8 december 2004, 11:43:47
Een vraag die bij mij opkomt is of er tijdens bluswerkzaamheden ook op die hoogte wordt gewerkt met zowel bemensing alsook (hoge)druk slangen. Lijkt me niet zo stabiel. En waar moet je dan de slang langs laten lopen.

Zoals je ziet heb er geen verstand van maar wie kan mij helpen.

Arend


firemanr

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 8 december 2004, 13:58:59
Een vraag die bij mij opkomt is of er tijdens bluswerkzaamheden ook op die hoogte wordt gewerkt met zowel bemensing alsook (hoge)druk slangen. Lijkt me niet zo stabiel. En waar moet je dan de slang langs laten lopen.

Zoals je ziet heb er geen verstand van maar wie kan mij helpen.

Arend
Als ik naar de hoogwerker bij ons kijk, hebben we een vaste leiding die van de achterkant van de auto naar de korf loopt. Je ziet nog een stuk zwarte "rubber" leiding, net boven de kabine. ;).) Een hoogwerker wordt in Nederland meestal gevoedt door een tankautospuit en heeft dan een monitor (waterkanon) op de korf. Ook is er een mogelijkheid om een lagedrukslangetje aan te sluiten in de korf met een straalpijp. (lagedruk dus en geen hogedruk.!) ;)

[verwijderd door de admin ivm opschoning bestanden ouder dan één maand]


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #12 Gepost op: 8 december 2004, 17:29:34
Dat is bij dit voertuig ook zo.
Dit is het zelfde voertuig als de 1e foto alleen in rij stand ;)
De Leiding loopt aan de ander kant verder, en het is bij het uit schuiven net een cilinder die uitschuift en alleen op de knik punten zit een flexibele slang.


[verwijderd door de admin ivm opschoning bestanden ouder dan één maand]
ACH & HBT


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #13 Gepost op: 8 december 2004, 22:03:54
Is het überhaupt mogelijk om met Hoge druk vanuit de korf te werken?? Als ik de slangen en leidingen zo zie is het geheel voor lage/normale druk uitgevoert.

Zelf ben ik lid van een Duitse Freiwillige Feuerwehr en wij hebben ook een HW. In Duitsland wordt geen hoge druk gebruikt maar de slangen en leidingen zien er uiterlijk gelijk uit.

Ik heb gelijk maar twee foto's bijgevoegt.

Het is een Iveco EuroFire 26 E 36 met een opbouw van Simon-Magirus. Het is het voormalige 'Vorführfahrzeug' van Magirus en stond in 1999 op de 'Rote Hahn' in Augsburg.

[verwijderd door de admin ivm opschoning bestanden ouder dan één maand]


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 8 december 2004, 22:41:46
Is het überhaupt mogelijk om met Hoge druk vanuit de korf te werken?? Als ik de slangen en leidingen zo zie is het geheel voor lage/normale druk uitgevoert.

Zelf ben ik lid van een Duitse Freiwillige Feuerwehr en wij hebben ook een HW. In Duitsland wordt geen hoge druk gebruikt maar de slangen en leidingen zien er uiterlijk gelijk uit.

Ik heb gelijk maar twee foto's bijgevoegt.

Het is een Iveco EuroFire 26 E 36 met een opbouw van Simon-Magirus. Het is het voormalige 'Vorführfahrzeug' van Magirus en stond in 1999 op de 'Rote Hahn' in Augsburg.
normaal werk je met lage druk vanuit de korf,voor hoge druk zul je dus  de HDslang apart op moeten voeren ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 8 december 2004, 22:43:05
Dat is bij dit voertuig ook zo.
Dit is het zelfde voertuig als de 1e foto alleen in rij stand ;)
De Leiding loopt aan de ander kant verder, en het is bij het uit schuiven net een cilinder die uitschuift en alleen op de knik punten zit een flexibele slang.

alleen bij het inschuiven wel het aftapkraantje beneden openzetten ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 8 december 2004, 22:46:43
heeft er iemand foto`s van de oude en nieuwe van amstelveen??
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #17 Gepost op: 10 december 2004, 15:44:26
jongens dank je wel.  :P

zoals ik al zei ik heb er geen verstand van. Vind het wel mooi ;D ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 10 december 2004, 16:01:15
Ik zal er maar ff een kleinere foto bij zetten want hij is wel erg groot! :o

te donker? Nee hoor valt wel mee! Henk

[verwijderd door de admin ivm opschoning bestanden ouder dan één maand]


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #19 Gepost op: 11 december 2004, 02:20:52
Over 7 respectievelijk 11 weken worden de twee hagelnieuwe hoogwerkers van brandweer Eindhoven opgeleverd. Daf CF 75 chassis met een opbouw van Hilton uit Maastricht. Maximale werkhoogte: 34 meter !!!



[verwijderd door de admin ivm opschoning bestanden ouder dan één maand]
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !