GRIP 2 Grote hulpverlening (ongeval 1 dode meerdere gewonden) A2 L 185,8 - Maarheeze 28-06-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Grote hulpverlening (ongeval 1 dode meerdere gewonden) A2 L 185,8 - Maarheeze 28-06-2011  (gelezen 50147 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Waarom niet door de Kmar ???

Waarschijnlijk omdat de vrachtwagenchauffeur van de trekker+oplegger achterin de defensie vrachtwagen is gereden, dus mogelijk als verdachte zal worden aangemerkt. KMar zal ongetwijfeld in het onderzoek participeren.


mauster

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Waarschijnlijk omdat de vrachtwagenchauffeur van de trekker+oplegger achterin de defensie vrachtwagen is gereden, dus mogelijk als verdachte zal worden aangemerkt. KMar zal ongetwijfeld in het onderzoek participeren.

Dat over dat laatste had ik wel een vermoeden. Kmar Voa zal graag de informatie inzien denk ik. Misschien wel cru gezegd op dit moment. Maar wel voor de "lessons learned" .


sylvester1986

  • Gast
Nog twee militairen in ziekenhuis na ongeval

DEN HAAG -  Nog twee leerlingen van de Koninklijke Militaire School in Weert liggen in het ziekenhuis na het ongeval met een legertruck dinsdagochtend op de A2 bij de afslag Budel. Ze verkeren buiten levensgevaar. Een woordvoerder van de landmacht heeft dat woensdag gezegd.

Door het ongeval kwam een 35-jarige korporaal van de school om het leven en raakten in totaal 15 personen gewond. De A2 was door het ongeval urenlang afgesloten.
Een van de twee militairen in het ziekenhuis moet een voet missen. Het zicht op herstel van de ander is gunstig, aldus de woordvoerder. De commandant van de KMS is woensdag op bezoek geweest in het ziekenhuis. Voor alle betrokkenen is geestelijke bijstand geregeld.
Op zowel de legerplaats in Budel als op de KMS-kazerne in Weert is een herdenkingsplek ingericht voor de omgekomen militair. Details over de uitvaart zijn nog niet bekend.

Bron:telegraaf


sylvester1986

  • Gast
Korporaal(35) begraven bij Farmsum

Loppersum - De 35-jarige korporaal der eerste klasse Christian Kakisina is vanmiddag begraven. Christian kwam 28 juni om het leven kwam bij verkeersongeval op de A2 bij Budel.

Om 13:00 uur was er in de Peterus Paulus Kerk in Loppersum(foto`s) een herdenkingsdienst waarna Christian in een Militaire haag naar zijn laatste rustplaats werd gebracht in Farmsum.

Christian zat op de Koninklijke militaire school.

Bron: 112Groningen


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Hoe zit het eigenlijks met de omgekomen militair? wordt daar een rouwwagen voor opgeroepen? en zo ja, door wie wordt dat dan gedaan? Meestal hoor en zie je daar dan weer niks van

Voor het vervoer van overledenen maakt de politie alleen nog maar gebruik van bedrijven waarvan het personeel geschoold.hiervoor is de opleiding postmortale zorg tbv politie en justitie in het leven geroepen.
Men kan via een meldkamer een betreffend bedrijf inschakelen.
In de regio Brabant Zuid Oost doet de politie veelal zaken met overledenenvervoer Zuid Nederland uit Geldrop,de vroeger firma vd stappen welke dt vervoer al vele jaren doet.


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Onderzoek ongeval met legertruck uitgebreid

Het onderzoek naar de exacte toedracht van het ongeval op de A2 bij Budel neemt nog zeker anderhalve week in beslag.
 
Bij het ongeval kwam vorige week dinsdag een militair om het leven en raakten vijftien mensen gewond. Het Cranendonckse politieteam krijgt nu ondersteuning van het Korps landelijke politiediensten en de marechaussee. Volgens een woordvoerder is meer tijd nodig omdat tientallen getuigen moeten gehoord. „Er is een globaal beeld van wat er is gebeurd maar er is nog meer onderzoek nodig”.

Bron: http://www.limburger.nl/article/20110705/REGIONIEUWS03/110709776/1004


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Wat ik me steeds meer begin af te vragen is hetvolgende.

Waarom worden manschappen nog steeds verplaatst in de laadruimte van een vrachtwagen?
In deze tijd (geen oorlogstijd) zou je toch heel goed kunnen verplaatsen in busjes of een grote bus.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Wat ik me steeds meer begin af te vragen is hetvolgende.

Waarom worden manschappen nog steeds verplaatst in de laadruimte van een vrachtwagen?
In deze tijd (geen oorlogstijd) zou je toch heel goed kunnen verplaatsen in busjes of een grote bus.

Nee joh, Dan begint men weer te piepen over de vrachtwagens die stil staan en de te grote luxe voor militairen.  ;)

En aan grote bussen heb je niet veel in het veld.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Ik lees in je reactie wat cynisme.  ;)
Maar ik ben echt van mening dat het onverantwoord is om manschappen in een onbeschermde truck te vervoeren.
Vervoer over de weg is in de jaren vele malen gevaarlijker geworden. (denk aan de oost-europese chauffeurs en de vele ongevallen)

Het vervoer over de weg dient m.i. gewoon in bussen te moeten plaatsvinden, daarbuiten (in het veld) kan het nog steeds via de wagens die nu gebruikt worden (hoeven ze ook niet afgeschaft te worden).
En het hoeven ook geen luxe bussen te zijn.  :P
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Ik lees in je reactie wat cynisme.  ;)
Maar ik ben echt van mening dat het onverantwoord is om manschappen in een onbeschermde truck te vervoeren.
Vervoer over de weg is in de jaren vele malen gevaarlijker geworden. (denk aan de oost-europese chauffeurs en de vele ongevallen)

Het vervoer over de weg dient m.i. gewoon in bussen te moeten plaatsvinden, daarbuiten (in het veld) kan het nog steeds via de wagens die nu gebruikt worden (hoeven ze ook niet afgeschaft te worden).
En het hoeven ook geen luxe bussen te zijn.  :P

Over dat cynisme is een juiste constatering. :)

Maar het is al heel wat dat Defensie stoelen en rolbeugels heeft laten installeren in de YA-4440 wagens van de KL.

Dit naar aanleiding van een ongeval in Noorwegen. Voorheen zat met op houten bankjes tegen de zijwand. Ook is het aantal inzittenden kleiner geworden. Zaten er voorheen gerust meer dan 20 man in de bak, nu zijn dat er max. 14. Die, zoals al eerder hier gemeld is, elk een eigen stoel met veiligheidsgordel hebben.





De KLu echter vervoert het personeel in de meeste gevallen wel in bussen en transporters. Maar dit omdat de meeste KLu eenheden geen taken in het terrein uitvoeren maar werken op een (semi) vaste locatie op een basis o.i.d.