Gespeculaas over de beweegredenen van de betreffende centralist zijn hier zinloos. Wij hebben geen idee hoe dat gesprek verlopen is noch wat het letsel precies inhoudt. Wel wil ik één ding kwijt: wij zijn behoorlijk verwend in NL als het om ambulancezorg gaat. Als het dan één keer, door extreem omstandigheden, wat minder is dan komen er van dit soort sensatiebeluste berichten. Erg jammer, natuurlijk.
CM
Verwennen zou ik het niet willen noemen. We hebben met z'n allen gekozen voor een systeem waarin een ambu binnen een bepaalde tijd ter plekke moet kunnen zijn. Dat is niet een kwestie van verwennen, maar een kwestie van afspraken. Als je eens een keer niet aan een afspraak kunt voldoen, door welke reden dan ook, is dat meestal niet zo'n ramp. Toch vind ik het te kort door de bocht om te stellen dat we hier verwend zijn op dat gebied.
De vraag was alleen of de twee incidenten zo vlak na elkaar waren dat er geen tijd was om een VWS in te stellen voor een ambu van buiten de regio. Niet om een beschuldigende vinger op te steken, maar puur ter informatie.