Auto te water Nieuwe Hoefweg - N209 Bleiswijk 15-06-2011

Auteur Topic: Auto te water Nieuwe Hoefweg - N209 Bleiswijk 15-06-2011  (gelezen 5332 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 17 juni 2011, 08:07:31
Als HM en HGL gefuseerd zijn is het probleem over.  :-X

peebee

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 17 juni 2011, 10:11:46
21:21:41 15-06-11   GROUP-1   PRIO 1 TS261 HGL_TS2230 HGL_WO2210 OD201 Nieuwe Hoefweg - N209 16,6 Bleiswijk HV personen te water Vak: 26002008

21:26:28 15-06-11   GROUP-1   Prio 1 ZT Kazerne Oosterheem Olof Palmelaan 1 Voertuig te water 2210 2230 Kazerne Brandweer

Bij de eerste alarmering is zowel de TS als de WO gealarmeerd van Haaglanden. Dat deze combo niet werkt (ivm buiten dienststelling) is een andere discussie. De opvolgende alarmering vanuit HGL was 5 minuten laten. Over het algemeen worden in deze hoek Bleiswijk en Zoetermeer-Oosterheem gealarmeerd als snelste TS. Afhankelijk van de locatie (en beschikbaarheid) wordt er voor de 3B hoek ook een Haagse WO gealarmeerd. Hier zijn (voor zover ik weet ) afspraken over.

Het feit dat de melder over-ruled wordt door de meldkamer is niet vreemd en zal met een landelijke meldkamer alleen maar erger worden. De centralist MAG niet afwijken van een KVT (vraag me niet waarom) zelfs als is de lokale bekendheid extreem goed en ziet hij een fout (Bureaucratie welkom). Als een melder de juiste locatie doorgeeft, kan de centralist moeilijk anders.
Het is ook wel logisch, de burger moet niet het inzetvoorstel gaan bepalen. Geloof mij, dan wordt het gebied van menige kazerne spontaan groter :):):)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

jacksriver

• Forum gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 17 juni 2011, 14:59:25
Het zou in élk geval vanzelfsprekend moeten zijn dat een uitrukvoorstel is bedoeld om zo snel mogelijk hulp te bieden en dát vraag ik me zo af en toe wel eens af :o

Coldchurch

• Forum gebruiker
  • Brandmeester
Reactie #33 Gepost op: 29 juni 2011, 23:57:59
Volgens mij is deze problematiek over deze regiodriehoek al vaker besproken. De N209 is hier Bleiswijk, en dus brandweer VRR. Die heeft hiervoor een convernant gesloten met Haaglanden m.b.t. de post Zoetermeer-Oosterheem die hier de eerste TS/WO levert op de N209 en bedrijventerrein 'Prisma'. Omdat zij op de GMK-VRR niet direct kunnen zien of deze inzetgereed is, alarmeren zij ook Bleiswijk, een WO, OvD, ect. volgens hun eigen KVT. Indien ZTM beschikbaar, rijden deze eveneens en zullen in de praktijk als eerste TP komen. Helaas voor Benthuizen, komen zij (nog) niet voor in dit KVT-vak.

Nou nee, voor de bebouwde kom van Benthuizen is het
TS1 Benthuizen
TS2 Hazerswoude
TS3 Zoetermeer-Oosterheem (Haaglanden)
TS4 Zoetermeer-Stadshart (Haaglanden).

Dus eigenlijk zou de TS ZTM-Oosterheem de 2de TS moeten zijn...
Vermoedelijk heeft e.e.a. te maken met de snellere 'eigen' regioalarmering, dan doormelden aan een buurregio.