GRIP 2 (noodweer) Noord en Oost Gelderland 28 en 29-06-2011

Auteur Topic: GRIP 2 (noodweer) Noord en Oost Gelderland 28 en 29-06-2011  (gelezen 5437 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #10 Gepost op: 29 juni 2011, 01:08:49
Het mag van mij op de Veluwe wel wat gaan onweren 098uo

Nou ik zie het pagerbericht wel verschijnen, voor Harderwijk was het net rustig.. 2 meldingen, oms door weersinvloeden en hoogwerker naar een woningbrand(blikseminslag) in Putten, ik duik nu, voor zolang het ook duurt, even mijn bedje in!  ;)

Voor de volledigheid overigens nog deze melding: echter is de kazernering vlak daarna alweer ingetrokken...De 2e bui zal dus niet zo heftig worden?...

p2kflex
00:11:07 29-06-11-ALPHA-Er is voldoende bezetting aanwezig op kazerne Doetinchem, u hoeft niet op te komen
0803602BRW Achterhoek West (Doetinchem) (Postalarm)
p2kflex
00:08:27 29-06-11GROUP-2Nader bericht uit het rot bezetting kazernes voorlopig handhaven tnb ivm 2e buienfront rond 01:00 uur
0803001BRW Achterhoek Oost (Aalten) (Gemeentelijk Korpsalarm)
0803002BRW Achterhoek Oost (Winterswijk) (Gemeentelijk Korpsalarm)
0803003BRW Achterhoek Oost (Oost Gelre) (Gemeentelijk Korpsalarm)
0803004BRW Achterhoek Oost (Berkelland) (Gemeentelijk Korpsalarm)
0803005BRW Achterhoek West (Oude IJsselstreek) (Gemeentelijk Korpsalarm)
0803006BRW Achterhoek West (Montferland) (Gemeentelijk Korpsalarm)
0803007BRW Achterhoek West (Doetinchem) (Gemeentelijk Korpsalarm)
0803008BRW Achterhoek West (Bronckhorst) (Gemeentelijk Korpsalarm)
0803009BRW IJsselstreek (Lochem) (Gemeentelijk Korpsalarm)
0803010BRW IJsselstreek (Zutphen) (Gemeentelijk Korpsalarm)
0803011BRW IJsselstreek (Brummen) (Gemeentelijk Korpsalarm)
0803012BRW EVA (Voorst) (Gemeentelijk Korpsalarm)
0803013BRW EVA (Epe) (Gemeentelijk Korpsalarm)
0803014BRW EVA (Apeldoorn) (Gemeentelijk Korpsalarm)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

nirosmen

• Senior gebruiker
  • Brandmeester, ploegchef en oefenleider
Reactie #11 Gepost op: 29 juni 2011, 08:33:32
Grip 2 idd vanwege de weersituatie en de behoorlijke hoeveelheid meldingen binnen de mon.

98uiye

Inderdaad. Een aantal (middel)branden, vele meldingen stormschade was de reden om op te schalen.

J.B

• Pompbediende Aspiranten (HD) Jeugdbrandweer Delfzijl
  • Forum gebruiker
    • www.jeffreyfotografie.nl
Reactie #12 Gepost op: 1 juli 2011, 17:22:40
Nou nou, iets minder paniekerig mag wel. Er kan zelfs in 1x GRIP-3 worden afgekondigd ZONDER dat er een daadwerkelijk incident gaande is (zoals in diverse regio's gebeurde op het moment dat Wilders' film Fitna uit kwam). Je zou toch wel op je vingers na kunnen tellen dat dit met het weer te maken heeft, of heb je het nieuws vandaag niet gevolgd? ;)

Iets minder panikerig???  in onze regio (groningen) geeft men niet zomaar voor het weer wilders of incidenten GRIP 2! dus daarom vraag ik het...

sylvester1986

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 1 juli 2011, 17:26:32
Door de hoofdletters komt het paniekerig over. ;)

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #14 Gepost op: 1 juli 2011, 17:26:45
Vermoedelijk heb jij dat nog nooit meegemaakt, ook in de regio Groningen zou dat kunnen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

J.B

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 1 juli 2011, 17:28:39
Vermoedelijk heb jij dat nog nooit meegemaakt, ook in de regio Groningen zou dat kunnen.

ik weet het wel zeker... maar in groningen heb ik het nog nooit zien voor komen op mijn pager.... vindt het apart dat men voor noodweer (wat ze noodweer noemen ) Grip 2 geven... want der waren een paar bomen om gewaaid in het land... op huisen auto`s etc wat blikseminslagen en dat was het konden ze ook gewoon bij middel houden of herbezetting

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #16 Gepost op: 1 juli 2011, 17:30:03
ik weet het wel zeker... maar in groningen heb ik het nog nooit zien voor komen op mijn pager.... vindt het apart dat men voor noodweer (wat ze noodweer noemen ) Grip 2 geven... want der waren een paar bomen om gewaaid in het land... op huisen auto`s etc wat blikseminslagen en dat was het konden ze ook gewoon bij middel houden of herbezetting

blijkbaar heb jij geen idee wat er gebeurden. om een voorbeeldje te geven.
Putten had 3 woningbrand, 2X TS. daarom zou ermelo moeten komen. ermelo heeft ook 2 TS'sen, en had 2 middelbranden. daarom reed op 1 middelbrand elspeet en uddel. in uddel was er toen een brand in een schuur met vee. snap je dan dat er enige paniek is, en dat er bestuurlijk opgeschaald word?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

J.B

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 1 juli 2011, 17:32:12
blijkbaar heb jij geen idee wat er gebeurden. om een voorbeeldje te geven.
Putten had 3 woningbrand, 2X TS. daarom zou ermelo moeten komen. ermelo heeft ook 2 TS'sen, en had 2 middelbranden. daarom reed op 1 middelbrand elspeet en uddel. in uddel was er toen een brand in een schuur met vee. snap je dan dat er enige paniek is, en dat er bestuurlijk opgeschaald word?
men kan ook gewoon opschalen naar Grote brand en dan herbezetting snap niet waarom ze grip 2 doen komt er NOG meer paniek

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #18 Gepost op: 1 juli 2011, 17:33:00
Gelukkig zit je bij de jeugdbrandweer om te leren.. 98uiye

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 1 juli 2011, 17:33:25
ivindt het apart dat men voor noodweer (wat ze noodweer noemen ) Grip 2 geven... want der waren een paar bomen om gewaaid in het land... op huizen auto`s etc wat blikseminslagen en dat was het konden ze ook gewoon bij middel houden of herbezetting
Heb je überhaupt het nieuws gekeken? In sommige plaatsen is het echt behoorlijk heftig geweest hoor....
Soms is het opschalen ook preventief bedoeld. Je kan af en toe beter geen risico nemen en hoog inzetten...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.