GRIP 4 Ongeval na overval op geldtransporteur Amsterdam | Rijksweg A2 - Waardenburg 29-06-2011

Auteur Topic: GRIP 4 Ongeval na overval op geldtransporteur Amsterdam | Rijksweg A2 - Waardenburg 29-06-2011  (gelezen 71319 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Mag ik je even helpen herinneren dat: deze personen met automatische wapens schieten en er niet voor terug deinzen om andere ontschuldige mensen te doden. Om dit soort potentiele moordenaars uit te schakelen zul je iets moeten doen. Volgens mij blijft er niet veel meer over dan te schieten.
Of wachten we rustig af tot een volgende overval, dat hun weer erop los schieten.

Je hoeft me daar niet aan 'te helpen herinneren', ik ben niet vergeetachtig. Ik ben ook niet tegen het gebruik van (vuurwapen)geweld door de politie, zeker in deze casus denk ik dat daar genoeg ruimte voor was. Agenten worden ook steeds meer getraind om schutters uit te schakelen (doorzoek dit forum maar eens op AMOK). Er wordt echter gesuggereerd dat iemand simpelweg doodgeschoten moet worden terwijl je daar in mijn ogen niet lichtzinnig mee om moet gaan.
Senior GGP / Oost-Brabant


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Ik denk dat je gisteren deze lieden nooit levend had kunnen pakken. Ze zullen waarschijnlijk wel (als de politie er ooit achter komt waar ze verblijven) midden in de nacht door een arrestatieteam uit bed worden gelicht. Maar als het bij een volgende overval weer tot een confrontatie komt met de politie kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze zichzelf niet dood zullen vechten, aangezien hun toekomst er ook niet al te florisant uitziet. Ze zullen zeker 20 jaar de cel in verdwijnen en misschien wel levenslang.
Meervoudige pogingen tot moord + de eerder neergeschoten medewerkers in Rotterdam. Ik ga ervan uit dat je daar wel iets langer dan 5 jaar voor krijgt.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Je hoeft me daar niet aan 'te helpen herinneren', ik ben niet vergeetachtig. Ik ben ook niet tegen het gebruik van (vuurwapen)geweld door de politie, zeker in deze casus denk ik dat daar genoeg ruimte voor was. Agenten worden ook steeds meer getraind om schutters uit te schakelen (doorzoek dit forum maar eens op AMOK). Er wordt echter gesuggereerd dat iemand simpelweg doodgeschoten moet worden terwijl je daar in mijn ogen niet lichtzinnig mee om moet gaan.

Ik ga daar helemaal niet lichtzinnig mee om, dat maak jij ervan. Maar ik zie al dat je korte tenen hebt aan de wijze van reageren.

Wat mij betreft is iemand doodschieten (als laatste redmiddel) gerechtvaardigt bij dit incident. Puur ter voorkoming van ontschuldige slachtoffers.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Ik denk dat je gisteren deze lieden nooit levend had kunnen pakken. Ze zullen waarschijnlijk wel (als de politie er ooit achter komt waar ze verblijven) midden in de nacht door een arrestatieteam uit bed worden gelicht. Maar als het bij een volgende overval weer tot een confrontatie komt met de politie kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze zichzelf niet dood zullen vechten, aangezien hun toekomst er ook niet al te florisant uitziet. Ze zullen zeker 20 jaar de cel in verdwijnen en misschien wel levenslang.
Meervoudige pogingen tot moord + de eerder neergeschoten medewerkers in Rotterdam. Ik ga ervan uit dat je daar wel iets langer dan 5 jaar voor krijgt.
Misschien, echter je moet ze zowel wettelijk als moreel mensenlijk wel de keus geven. Dus altijd "uitschakelen" doormiddel van aanhouding
en als het niet anders meer kan dan gericht noodweer schieten. En hoe slecht de toekomst ook is voor mensen, het overgrote deel
wil vaak liever blijven leven dan dat ze dood gaan.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Misschien, echter je moet ze zowel wettelijk als moreel mensenlijk wel de keus geven. Dus altijd "uitschakelen" doormiddel van aanhouding
en als het niet anders meer kan dan gericht noodweer schieten. En hoe slecht de toekomst ook is voor mensen, het overgrote deel
wil vaak liever blijven leven dan dat ze dood gaan.

Ja als ze midden in de nacht van hun bed worden gelicht door een arrestatieteam kunnen ze gewoon levend gepakt worden. Maar ik heb me twijfels als ze in confrontatie met de politie komen of het dan nog wel mogelijk is om ze levend te pakken, hoewel ze ook gewond kunnen raken. Ik denk dat het hier gaat om de absolute buitencategorie van criminelen. Ik denk dus dat goed mogelijk is dat ze liever dood zijn dan opgepakt worden. Ze bereid extreme risico's te nemen.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Volgens de Belgische zender VTM gaat het hier vermoedelijk om een bende genaamd The Scarface Bende uit Charleroi die al veel op hun kerfstok hebben.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Citaat
Ik denk dat
Citaat
waarchijnlijk zal

Ik zie hier een hoop gespeculeer voorbij komen. Zullen we ons beperken tot de feiten zodat het hier overzichtelijk blijft. Het is hier nota bene geen theekrans....

CM Moderator
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Het probleem op dit moment is, dat men vanachter de computer kan nadenken over hoe te reageren. Toen geallarmeerde agenten ter plaatse kwamen hebben zij in een split-second moeten reageren. Al lees je nog zoveel boeken, al studeer je nog zo hard en oefen je tot je erbij neervalt, het moet in de praktijk worden toegepast en je komt altijd voor verrassingen te staan.

Uiteraard komt er zo nu en dan een beste idee van Nederland langs, het meeste is in de praktijk niet uitvoerbaar.
Op internet is speculeren heerlijk, maar het kan ook behoorlijk kwetsend zijn voor de uitvoerenden. Bekritiseer daarom niet het werk wat je zelf niet verricht.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Dan kunnen we het forum wel opheffen als er niet bekritiseert mag worden.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Ergens over discussiëren is iets anders als zonder details te kennen alle betrokkenen afbranden en vertellen dat je het zelf allemaal veel beter weet....
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!