Maar ik snap niet, dat als de achtervolging al uren gaande is er geen zwaarbewapende eenheid gereed is gemaakt die deze criminelen had kunnen uitschakelen. Nederland is een klein land, dus het hoeft geen uren te duren voordat er een arrestatie team of andere eenheden op locatie kunnen zijn. Daarbij komt dat tegenwoordig arrestatieteams per helikopter kunnen worden ingevlogen.
Daarnaast heeft Zuid-Nederland een arrestatieteam, Midden-Nederland één en Amsterdam ook nog één (precies de route van de A2). Ik neem aan dat die 24 uur per dag standby staan.
Ten eerste weten we niet wat de eerste melding is geweest, en zal de eerste melding waarschijnlijk niet zijn geweest van zwaar
bewapende personen. Ten tweede heeft het AT voor zover ik weet 's nachts een piket regeling wat dus wil zeggen dat zie niet
A la minute TP kunnen zijn. Ten derde als je google maps rekend (welke uitgaat van normale snelheden) doe je over het stuk
A'dam - Knp Deil 40 min en A'dam - Eindhoven 1 uur. Gezien de snelheden ver boven het max is (meer als verdubbeling) kan je denk
ik daar dan ook wel de helft vanaf halen. Zeker als je weet dat er diverse Knp op de weg lagen (Oudenrijn, Everdingen, Deil) dan
zou ik het ook wel begrijpen als ze niet weten waar de daders heen zouden vluchten. En om nu alle AT's in de regio randstad,
brabant, gelderland en limburg op te trommelen lijkt me ook weer erg overdreven.
Misschien dat dit, helaas te laat, de diverse korpsleidingen toch laat zien dat een touran niet de meest ideale wagen is voor het
politiewerk. En zeker niet dit werk.