Ik ken er op Schiphol wel een aantal die het niet erg zouden vinden, ook genoeg die het
liever niet zouden willen. Ze zijn dan vaak wel getraind in de MP5 (ik heb het dan over
de Kmar) echter deze liggen volgens mij niet standaard in de auto. Op schiphol niet in elk
geval, en de dienst die er wel standaard mee loopt die rijden in de toyota of MB G die die
zullen de snelheden ook niet echt bijhouden vrees ik.
Tuurlijk kunnen we allemaal plannen gaan bedenken maar hoe realistisch ze zijn dan is de
vraag. En de grootste vraag is natuurlijk de kosten-baten analyse. En niet gelijk zeuren dat
dit niet opgaat, in elk bedrijf word dit opgemaakt. En ik denk dat de kosten om ik weet niet
hoeveel mensen dusdanig uit te rusten dat ze tegen zoiets op te treden wat maar 1 misschien 2
of 3 keer per jaar voor komt is denk ik erg hoog.
Tuurlijk zullen hieruit dingen worden gehaald voor de toekomst en dat is goed, we zijn een
lerende samenleving en de uitvoerende diensten zijn vaak ook lerende diensten. Zal het volgende
keer anders lopen, zeer waarschijnlijk. Is de uitkomst anders? Dat is de vraag, want met te veel
variabelen kan je die niet beantwoorden. Let wel hier worden nu rechercheteams op gezet van weet
ik het. Heb al samenwerking gehoord van A'dam en R'damse korpsen. Wellicht dat de NR ook mee
gaat participeren en uiteraard de belgen (waar de lijnen naar toe lijken te lopen).
Maar nogmaals veel sterkte met de heren en dames die in de nacht hun adrenaline tot een toppunt hebben
voelen stijgen en daar zelfs nog boven, en over een tig jaar als jullie met pensioen zijn en kleinkinderen
hebben dan kunnen jullie er van genieten (al hoop ik dat de berusting en voldoening eerder komt).