Leger inzetten bij arrestatie criminelen

Auteur Topic: Leger inzetten bij arrestatie criminelen  (gelezen 21086 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #100 Gepost op: 2 juli 2011, 21:15:12
Snelheden van 200 op de A2 met vijf rijstroken 's nachts is best te doen hoor....

Je moet er wel in getraind zijn om, als je met gepantserde vtgn, zo hard rijd. Je heb een remweg van hier tot Tokyo. Het bochten werk is ook iets heel anders met zo'n gewicht.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #101 Gepost op: 2 juli 2011, 21:17:00
Dat ontken ik ook niet, ik geef alleen aan dat het te doen is......
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #102 Gepost op: 2 juli 2011, 21:34:56
het is gewoon  niet te doen met zo'n bak. Met dat soort snelheden rijden met een bens vraagt al veel van de bestuurder en bijrijder. Denk je nu echt dat je met een pantserbak + 200 kan gaan rijden. Laat me niet lachen.


Hero

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #103 Gepost op: 2 juli 2011, 21:45:27
Nog niet gesproken over het zicht dat je overhoud nadat er iemand een paar kogels op de voorruit heeft afgevuurd...


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #104 Gepost op: 2 juli 2011, 21:46:30
het is gewoon  niet te doen met zo'n bak. Met dat soort snelheden rijden met een bens vraagt al veel van de bestuurder en bijrijder. Denk je nu echt dat je met een pantserbak + 200 kan gaan rijden. Laat me niet lachen.
Ik ben het toch niet met je eens, ik zeg ook niet dat je het hele eind als een idioot moet gaan planken, maar er zijn stukken op de A2 (zeker als je er bekend bent) waar het echt wel mogelijk is om de 200 te halen. (lange rechte stukken, vijf stroken en op dat tijdstip (bijna) geen verkeersaanbod... Uiteraard zijn de risico's wel groot maar we hebben het hier niet over een 'standaard' melding....

Nog niet gesproken over het zicht dat je overhoud nadat er iemand een paar kogels op de voorruit heeft afgevuurd...
Daar hebben we het niet over gehad....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #105 Gepost op: 2 juli 2011, 21:54:51
je geeft het nu zelf aan je denkt te weten hoe een weg is en loopt. Heb je wel eens gedacht aan voorwerpen die op de rijbaan liggen of worden gegooid. Nee dus. Maar je zo denken leer je niet door een broa, maar dan zal je toch zeker sro of ara hebben gehad. Maar ja de gemiddelde diender heeft dat niet en moet zich dan ook niet wagen aan dit soort snelheden.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #106 Gepost op: 2 juli 2011, 22:04:09
je geeft het nu zelf aan je denkt te weten hoe een weg is en loopt. Heb je wel eens gedacht aan voorwerpen die op de rijbaan liggen of worden gegooid. Nee dus.
Natuurlijk denk je daar wel aan, maar er kunnen ook spontaan schapen op de weg gaan lopen. Risico's zijn er altijd en die kan je nooit volledig wegnemen... Het gaat er om dat je met bepaalde omstandigheden om kan gaan en dat je een duidelijke afweging maakt.  
Inderdaad de gemiddelde diender moet zich niet aan dit soort snelheden wagen, maar leg jij dat even uit als je over de portofoon hoort dat je collega's beschoten worden?   :-X

Ik vind je trouwens wel erg negatief over de 'gemiddelde diender' maar dat zal aan mij liggen....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #107 Gepost op: 2 juli 2011, 22:25:14
Ik vind je trouwens wel erg negatief over de 'gemiddelde diender' maar dat zal aan mij liggen....

In Nederland geeft de gemiddelde automobilst zichzelf geloof ik een 7.nogiets voor zijn eigen stuurmanskunst ::).

Als je het niveau van de Nederlandse politie-basisrijopleiding bekijkt denk ik dat je inderdaad geen wonderen mag & kan verwachten van de ''normale'' agent.


Nog wat filmpjes over de huidige VRT voertuigen:
http://www.friederichs-frankfurt.de/index.php?id=178&MP=178-185
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #108 Gepost op: 2 juli 2011, 22:27:19
In Nederland geeft de gemiddelde automobilst zichzelf geloof ik een 7.nogiets voor zijn eigen stuurmanskunst ::).
Ja dat heb ik ook gehoord ja..... En mensen gaven anderen gemiddeld een veel lager cijfer....

Maar we dwalen weer ontzettend af van het oorspronkelijke topic. Ik zie in ieder geval de link met het leger niet meer.....  998765
Zullen we weer on-topic gaan?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #109 Gepost op: 2 juli 2011, 22:43:40
Nog wat filmpjes over de huidige VRT voertuigen:
http://www.friederichs-frankfurt.de/index.php?id=178&MP=178-185

 :o  WOW  O0 Doe mij ook zo'n bak  0098
(onderste filmpje)

Maak er maar een dienstvoertuig van.
(gelijk de link naar het leger ;) )
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.