Leger inzetten bij arrestatie criminelen

Auteur Topic: Leger inzetten bij arrestatie criminelen  (gelezen 20914 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #50 Gepost op: 1 juli 2011, 20:13:55
Diamond, ik sluit me volledig bij jou tekst aan....  O0
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #51 Gepost op: 1 juli 2011, 20:20:03
Een goede crimineel zit in de nor en ligt niet op het kerkhof. Laat ik daar alvast eens mee beginnen. Want iemand is pas een crimineel als hij veroordeelt is - tot die tijd is deze persoon een verdachte.

Voor veel argumenten, genoemd in betreffende topics, valt wel wat te zeggen.
Zo ook weer over jouw bovenstaande (entertainende doch gerespecteerde serieuze) bijdrage.  O0

Maar toch betrap ook ik mij op de gedachte: mensen die automatisch vuur openen op politiemensen zijn bij voorbaat al veroordeeld. En dienen het liefst (ten tijde van) een passend antwoordvuur te krijgen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #52 Gepost op: 1 juli 2011, 20:39:07
Ik maak weldegelijk een uitzondering voor noodweer.

Maar dan vind ik een terugschietende agent wel wat anders dan een piloot met nachtkijker en een .30 x 113 mm boordkanon. Vergelijk het maar met een agent met een 9 mm pistool en een jury, rechter en beul in 1. En da's gewoon nie goe nie. Period.

Momenteel is er gewoon geen passend antwoord op dit soort modus operandi. Het arsenaal van de Nederlandse politie schiet ( leuke woordspeling... Humor, DB! ) alsmede de training en opleiding als ook de mogelijkheid om die training op peil te houden tekort. Da's gewoon een kostenpost, daar wordt op bezuinigd, oud nieuws, doorlopen hier is niets aan de hand mevrouw, meneer.

Hoe vaak heeft een straat agent IBT per jaar? Vier keer of zo...? Ben blij dat de agent zich tegenwoordig realiseert: "Ik kan dit niet, ik krijg niet genoeg betaald voor deze onzin en ik heb thuis nog een vrouw en kinderen. Dank u, we kappen ermee".

En DB zegt: Totdat elke agent per week 6 uur mag sporten om zijn conditie op peil te houden op kosten van de baas, minimaal 12 x per jaar IBT krijgt en minstens 18 x per jaar naar de schietbaan gaat om te oefenen met een Sig Sauer, een Mossberg 600 of een M4 in .223 Rem ( standaard in de pitauto!), vooral volhouden bij dit soort acties!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #53 Gepost op: 1 juli 2011, 20:45:21
Ik ben het met je eens, DB. En van noodweer was geloof ik vrijwel continu sprake, bij dit incident.

Momenteel is er gewoon geen passend antwoord op dit soort modus operandi.

Maar toch blijf ik persoonlijk op de gedachtes hinken: goed recherchewerk doet de rest of / vuurwapengeweld van dit formaat moeten we in de toekomst kunnen beantwoorden, als politie zijnde.

Geld gaat het sowieso kosten, hoe je deze casus ook draait of keert.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #54 Gepost op: 1 juli 2011, 21:01:14
Bestaat er geen angst voor (relatieve) kruimeldiefjes die acties als deze willen evenaren? Omdat het blijkbaar kan? Of zelfs willen (en misschien kunnen) overtreffen?

Omdat het blijkbaar allemaal kan, mits goed voorbereid? Want dat is de gedachte die leeft, momenteel.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #55 Gepost op: 1 juli 2011, 21:04:27
Wanneer is iemand een kruimeldief of zware jongen?


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #56 Gepost op: 1 juli 2011, 21:06:11
Een wijs man zei ooit eens:

"Opinions are like assholes, everybody's got one..."
En gelukkig hebben wij in Nederland de vrijheid om een mening te hebben en deze te uiten.

Laat ik mijn sluitspier dan ook maar eens ontspannen en me verlagen tot het GS-niveau wat hier heerst...
In de rest van uw reactie blijkt uit niets dat u zichzelf heeft verlaagd tot het GS-niveau. Bovendien kunnen we ons zeer afvragen of wij inmiddels op GS-niveau zijn aanbeland. Het feit dat iemand iets vindt over het al of niet met grof geschut op criminelen schieten en of criminelen al of niet dood beter af zijn, vindt u kennelijk al GS-niveau. Ik denk dat het nog wel een stuk gekker kan om daadwerkelijk over "GS-niveau" te moeten spreken.

Een goede crimineel is een dode crimineel...?

Een goede crimineel zit in de nor en ligt niet op het kerkhof. Laat ik daar alvast eens mee beginnen. Want iemand is pas een crimineel als hij veroordeelt is - tot die tijd is deze persoon een verdachte. Het afknallen zonder proces laten we over aan verlichte staten met een totalitair regime en zo.
Er is niemand die heeft gesproken over "afknallen zonder proces" of het al of niet zijn van verdachte. De stelling "een goede crimineel is een dode crimineel" betekent ook niet per definitie dat alle criminelen standrechtelijk geëxecuteerd moeten worden - die interpretatie geeft u er kennelijk aan (ok, zonder toelichting is het wat kort door de bocht geformuleerd). Stelt u zich eens voor dat alle criminelen op de wereld dood zouden zijn: dan zou de wereld een stuk rooskleuriger zijn, nietwaar? Zolang ze niet allemaal dood zijn, dienen wij netjes en correct de wetten te handhaven en criminelen op te bergen.

Een Apache inzetten met raketten en boordkanon...? (...) Een MP-5 een langeaftandswapen? (...) Maar ook een schildpad kan een haas inhalen.
Houdt u er een beetje rekening mee dat niet ieder forumlid dezelfde parate kennis heeft als u? Iemand afbranden op een goedbedoelde suggestie is heel makkelijk - hoe onzinnig de suggestie in werkelijkheid ook is...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #57 Gepost op: 1 juli 2011, 21:08:51
Wanneer is iemand een kruimeldief of zware jongen?

Dat hoef ik jou niet uit te leggen, maar okee.

Tankstationnetje, Kruidvatje, straatroofje, ditje en datje (mes, pistool, neppistolen etc)....versus: grote geldkraak met machinepistolen, explosieven etc.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 1 juli 2011, 21:15:54
Is het inzetten van Predator Drones geen optie? Die valt minder op en kan best veel betekenen.
Zie hier de facts.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #59 Gepost op: 1 juli 2011, 21:26:18


Yep.

Vrijheid van meningsuiting. How sad, so sorry, never mind.

Maar goed, laat ik mijn parate kennis dan maar met jullie delen.

Apache Engage Insurgents With A Hellfire Missiles And 30mm

Geeft een aardig beeld wat de bewapening van een Apache doet op een hard doel.

Dan nog eentje:


WAARSCHUWING: ZEER ONGESCHIKT VOOR JONGE KIJKERTJES EN MENSEN MET EEN ZWAK HART ik heb jullie bij deze gewaarschuwd, bekijken op eigen risico!

Zoeken in youtube op

apache helicopter killing insurgent

Geen direkte link, wie de video bekijkt weet waarom.

Is het inzetten van Predator Drones geen optie? Die valt minder op en kan best veel betekenen.
Zie hier de facts.

Gaat hem niet worden. Praktische reden: te lage kruissnelheid (slechts 130). En je blijft mekkeren over het kostenplaatje. Standaard een paar van die dingen in de lucht hebben omdat er een kans bestaat dat je dit voor je kiezen krijgt... gaat hem niet worden.