Mensen mensen, wat een niveau loos roepen met inzet Apache en dat afschieten met een vliegend kanon.
Het erge is dat een vice-premier hierin mee gaat. Alleen maar om zieltjes te scoren.
Dit is en blijft gewoon een politietaak. De politie heli kan deze taak gewoon aan. Alleen die heli heeft net als de defensie heli te maken met weersomstandigheden. Er is geen land ter wereld waarbij een apache de lucht in gaat voor het stoppen van een overvaller. Met kleine simpele middelen toevoegen aan het politiepersoneel is er een hoop mogelijk. Tevens zijn alle politiediensten al paraat in piket en op de weg/straat. Ook is de inzet van een kanon in de lucht nooit te verantwoorden, zelfs niet in noodsituatie's. In een oorlog kun je een civiele dode wel op de koop toe nemen. Echter bij het stoppen van overvallers/krakers gaat dit niet lukken.
Verder zijn er de diverse AT's verspreid door Nederland. De AT'ers die piket hebben (van iedere regionale AT een groep) wonen verspreidt door Nederland. Verder heb je naast de AT's ook de DSI. Ook die leden wonen verspreidt door Nederland en zijn vanaf huis inzetbaar. Dus bij overval, landelijk alarm voor paraat/alert en in de auto. Portofoon bij op Inrap01/02/ect. Bij een overval met vlucht standaard iedere regio schakelen naar Inrap (dat gebeurd helaas nog niet overal met een achtervolging). De AT'ers kunnen zo altijd positioneren (altijd bij hoofdwegen/knooppunten).
Verder moet er van ieder verkeersbureau/unit elke nacht een snel voertuig beschikbaar zijn (zoals het eigenlijk nog nooit geweest is, maar 2 tot 4 in het land nu per nacht). Deze voertuigen moeten enigszins competitief zijn voor zicht contact. Verder spijkermatten (de boefjes gooien immers zelf met kraaienpoten e.d.) bij de noodhulp.
Zo af en toe overvallen/incidenten met zware wapens zijn al van alle tijd, in tegenstelling tot wat sommigen beweren. Maar verder mogen we niet vergeten dat de overvallers van deze groep eerder al diverse malen in Belgie en Frankrijk hebben toegeslagen. Niet vergeten dat de Belgen al rijden met automatische wapens, spijkermatten. Daar hebben ze hun slag ook kunnen slaan.
Nu is ook alleen door de crash de tijd om beter op te treden wat groter geworden. Anders waren de daders waarschijnlijk helemaal niet meer in beeld geweest. De vluchtauto die niet is gecrasht is ook alleen maar gezien als stofwolk..... De crash, het overladen, in brand steken, overstappen/kapen en vluchten met een erg mager autootje hebben verder politieoptreden mogelijk gemaakt. Echter de daders hebben door opwachten en dreigen aan de politie kunnen ontkomen. De vluchtauto's zijnde Audi RS rijden zonder begrenzer makkelijk 280km/u. Met enige aanpassing is zeker 320km/u mogelijk. Met normale snelheid over A2 en A67 in 1 uur 20 bij de grens vanaf Amsterdam. Met genoemde snelheden hooguit 35 minuten. De crash was wel even geleden toen politie tp kwam.... Waarschijnlijk andere vluchtauto al over grens.
Dit is allemaal zonder heel veel problemen te realiseren in het huidige bestel. Verder moet je ook niet vergeten dat er altijd wel AT'ers onderweg zijn naar een geplande klus rond het tijdstip van de nachtelijke overvallen/kraken..... Kan eenvoudig zijn om altijd op 1 plek de AT'ers verbinding te laten hebben met een meldkamer als ze rijdende zijn. Hierdoor is er 1 aanspreekpunt om snel te kunnen zien en horen wat er beschikbaar is (GPS op kaart en middels porto).
Verder zitten er bij de DSI mensen van defensie. Dus als groen vertegenwoordigd moet zijn is dat al aanwezig!
Het blijft natuurlijk dat je jezelf moet afvragen of je bepaalde dingen moet willen. Professionaliteit blijft voorop staan en je moet je altijd blijven realiseren of iets verantwoord en haalbaar is.