Leger inzetten bij arrestatie criminelen

Auteur Topic: Leger inzetten bij arrestatie criminelen  (gelezen 21091 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #90 Gepost op: 2 juli 2011, 14:37:47
Kom je nog steeds aan die snelheden. Die 2 aan ons wkt rijden op de teller 220km/u. Kom je nog steeds 30 tot 60 km te kort.

Maar als je ze in een vroeg stadium inzet, kan je er wel een beuk mee uitdelen.

Vergeet alleen niet dat die dingen ook wel een aardige remweg hebben  :-X Krijg je weer van die Touareg's die een afslag missen en 6 keer over de kop rollen. Om nog maar niet te spreken over een aanrijding met zo'n trekker  :-X

Vraag is en blijft of je dat allemaal wel moet willen ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #91 Gepost op: 2 juli 2011, 15:33:01
Even wat anders, geen idee of het gebeurd is, maar voor dit soort incidenten moet je eigenlijk het VRT inzetten...

Die gepantserde touaregs gaan als de brandweer (200+) en daar zit je volgens mij redelijk veilig in als je beschoten wordt....
Nu kan ik het mis hebben (dan hoor ik het ook graag) maar ik had begrepen dat de VRT voornamelijke door
de politie BOA's worden gereden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #92 Gepost op: 2 juli 2011, 15:37:08
Vraag is en blijft of je dat allemaal wel moet willen ....

Ik denk persoonlijk dat het beter is om in NL een kwalitatief goed CCTV-systeem aan te leggen. Er staan al camera's genoeg in NL. De camera's op de (auto)snelwegen ook laten opnemen, wat ze nu niet doen. Weet ik uit ervaring.
Als dat allemaal geod werkt kan je ze gewoon volgen met de camera. Voorbeelden genoeg om ons heen(Schiphol, Engeland)
Daarbij op afstand verrijdbare middengeleiders, waardoor je een vtg een bepaalde kant op kan gaan dirigeren. Aan de hand van dit kan je een vtg op een bepaalde plek in een fuik  sturen waar je dan geen burgers tussen heb. Aldaar kan je een goed bewapende eenheid neerzetten. lees AT/DSI.

Ik mijn ogen riskeer je dan de minste levens. Want mijn moto als ik naar het werk ga is om 9 uur later weer thuis te komen bij mijn vrouw en kids.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #93 Gepost op: 2 juli 2011, 15:37:16
Nu kan ik het mis hebben (dan hoor ik het ook graag) maar ik had begrepen dat de VRT voornamelijke door
de politie BOA's worden gereden.
In Amsterdam in ieder geval niet. Daar zitten er eigenlijk altijd hoofdagenten in.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #94 Gepost op: 2 juli 2011, 15:40:07
Nu kan ik het mis hebben (dan hoor ik het ook graag) maar ik had begrepen dat de VRT voornamelijke door
de politie BOA's worden gereden.
Dat klopt idd.
Alleen weet ik dat in A-A er geen BOA of surveillanten oprijden. Daar staan de VRT's aan de wkts en rijden er alleen (hoofd)agenten en hoger in.

Maar als er in een regio alleen BOA in rijden is het natuurlijk een kleine moeite om (hoofd)agenten/brigadiers voor op te lijden.


GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #95 Gepost op: 2 juli 2011, 17:25:35
Ik denk persoonlijk dat het beter is om in NL een kwalitatief goed CCTV-systeem aan te leggen. Er staan al camera's genoeg in NL. De camera's op de (auto)snelwegen ook laten opnemen, wat ze nu niet doen. Weet ik uit ervaring.
Als dat allemaal geod werkt kan je ze gewoon volgen met de camera. Voorbeelden genoeg om ons heen(Schiphol, Engeland)

 Want mijn moto als ik naar het werk ga is om 9 uur later weer thuis te komen bij mijn vrouw en kids.

Een hele goeie optie.

Cameratoezicht en een gedegen recherche opvolging van de bevindingen daaruit leggen ons in ieder geval geen windeieren. :)

De hele privacy discussie even daargelaten.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #96 Gepost op: 2 juli 2011, 17:42:38
Nu kan ik het mis hebben (dan hoor ik het ook graag) maar ik had begrepen dat de VRT voornamelijke door
de politie BOA's worden gereden.

Wapendragende BOA's, agenten, hoofdagenten en hoger  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #97 Gepost op: 2 juli 2011, 19:57:55
Wapendragende BOA's, agenten, hoofdagenten en hoger  ;)

VUURwapendragend O0


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #98 Gepost op: 2 juli 2011, 20:53:54
ik  merk wel dat er maar weinig zijn die ooit met dit snelheden achter een verdachten aan hebben gezeten. Anders zou men wel anders praten. Met een pantserbak van ruim 3 ton dit soort snelheden rijden. Ja hoor.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #99 Gepost op: 2 juli 2011, 21:08:17
ik  merk wel dat er maar weinig zijn die ooit met dit snelheden achter een verdachten aan hebben gezeten. Anders zou men wel anders praten. Met een pantserbak van ruim 3 ton dit soort snelheden rijden. Ja hoor.

Snelheden van 200 op de A2 met vijf rijstroken 's nachts is best te doen hoor....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.