Ik maak weldegelijk een uitzondering voor noodweer.
Maar dan vind ik een terugschietende agent wel wat anders dan een piloot met nachtkijker en een .30 x 113 mm boordkanon. Vergelijk het maar met een agent met een 9 mm pistool en een jury, rechter en beul in 1. En da's gewoon nie goe nie. Period.
Momenteel is er gewoon geen passend antwoord op dit soort modus operandi. Het arsenaal van de Nederlandse politie schiet ( leuke woordspeling... Humor, DB!
) alsmede de training en opleiding als ook de mogelijkheid om die training op peil te houden tekort. Da's gewoon een kostenpost, daar wordt op bezuinigd, oud nieuws, doorlopen hier is niets aan de hand mevrouw, meneer.
Hoe vaak heeft een straat agent IBT per jaar? Vier keer of zo...? Ben blij dat de agent zich tegenwoordig realiseert: "Ik kan dit niet, ik krijg niet genoeg betaald voor deze onzin en ik heb thuis nog een vrouw en kinderen. Dank u, we kappen ermee".
En DB zegt: Totdat elke agent per week 6 uur mag sporten om zijn conditie op peil te houden op kosten van de baas, minimaal 12 x per jaar IBT krijgt en minstens 18 x per jaar naar de schietbaan gaat om te oefenen met een Sig Sauer, een Mossberg 600 of een M4 in .223 Rem ( standaard in de pitauto!), vooral volhouden bij dit soort acties!