Officieel is agent ook een niveau 3 functie en surveillant een niveau 2 functie. Toch wordt van iedere sollicitant verwacht dat ze vloeiend Nederlands spreken. Overigens vind ik het taalgebruik van Georgios niet zo erg. Ik heb ze veel slechter gehoord.
Op het moment dat je iemand staandehoudt moet hij blijven staan. Op het moment dat je iemand aanhoudt gaat het op jou manier en ga jij niet achter iemand door het park aanhobbelen. En dat kan heel goed zonder dat het gebruikte geweld buitenproportioneel wordt.
Jij bent de baas, dus jij beslist, om het maar even simpel te stellen.
Achteraf kijk je een paard in z'n hol, maar Georgios zou een vlotte zin kunnen neergooien in de zin van "Goedemiddag , ik zie dat u *overtreding uitleggen*, we hanteren een waarschuwingsbeleid dus u krijgt bij deze een waarschuwing maar ik wil graag uw gegevens noteren , want na X waarschuwingen krijgt u een bekeuring, mag ik uw ID gegevens even noteren?".
Dan weet de VD wat er aan de hand is , weet hij dat hij is staande gehouden, en is het niet steeds achter de feiten aanlopen. Want eerst geeft Georgios nu een waarschuwing, dan wil hij de ID gegevens zien, en dan zodra hij ze ziet wil hij ze eventjes noteren, zonder echt duidelijk uit te leggen waarom.