Dat vond ik een beetje muggensiften. Men heeft met het punt van "je hebt er liever niemand aan" gelijk maar ik ken geen oplossingen voor uitstekend betonvlechtdraad (het enige wat ik ken is een speciale trailer voor staand vervoer van ongeveer €40000). Ken zelfs een bedrijf die alleen dat betonvlecht vervoerd uitsteekt en niet beschermd is, en rijden in tegenstelling tot de chauffeur uit de aflevering zonder zwaailichten! Bij die chauffeur met de container is eigenlijk het zelfde alleen hier is het ook nog zo dat de lading bij op 3 meter hoogte zit!
Muggenziften ...
Men (beroepsvervoerders) weten héél erg goed wat de regels zijn en waar ze aan moeten voldoen. Het gebeurd (helaas) nog steeds te vaak dat men de lading onveilig, onafgedekt en/of met scherpe delen vervoerd. En daar wordt inderdaad gewoon tegen op getreden, proces-verbaal en de lading op een andere wijze op zijn plaats van bestemming krijgen.
Men (beroepsvervoerders) maken de keus om op deze wijze op stap te gaan (en om kosten/tijd) uit te sparen om wél even een zeil/net te spannen of een andere trailer er onder te zetten.
De chauffeur van de container krijgt de bekeuring voor het niet afdekken (met kans op afvallen/waaien etc), niet voor de scherpe delen.