Grote brand (woning) Tiengemeten - Zuid-Beijerland 30-06-2011

Auteur Topic: Grote brand (woning) Tiengemeten - Zuid-Beijerland 30-06-2011  (gelezen 7425 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 1 juli 2011, 11:25:07
ik zie dat de verzorgingscontainer + mobiel wc's prio 1 rijd. Is dat normaal in ZHZ?

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 1 juli 2011, 11:30:03
p2kflex
17:51:50 30-06-11GROUP-1Prio 1 ALC12 HA182 BINNENBRAND:WONING (naderbericht: grote brand) TIENGEMETEN 1 ZUID-BEIJERLAND  
GB1403062BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (OvD Dordrecht)  
GB1403590BRW Dordrecht (Oranjepark) (Kazernealarm)

Wat is dit voor iets wat er gealarmeerd wordt?

Betreft hier de AdemLuchtContainer op een haakarmvoertuig.

p2kflex
18:49:07 30-06-11GROUP-1Prio 1 BOS01 TM284 BINNENBRAND:WONING (naderbericht: grote brand) TIENGEMETEN 1 ZUID-BEIJERLAND  

En wat is dit?

Dit betreft de brandstofaanhanger die getrokken wordt door een soort DB (TM284)

brwnbl

• Senior gebruiker
  • HV geïnteresseerd
Reactie #22 Gepost op: 1 juli 2011, 12:30:44
p2kflex
12:07:22 01-07-11GROUP-1Prio 2 TS703 BRAND ONDERZOEK:NACONTROLE TIENGEMETEN 1 ZUID-BEIJERLAND
1404401BRW Korendijk (Staflid van Dienst)
1404414BRW Korendijk (Zuid Beijerland) (Blusploeg A)

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #23 Gepost op: 1 juli 2011, 12:48:22
nogmaals EHBO het zou kunnen hoor maar ik denk toch meer dat het de reden is die Piles aangeeft "ter kennisname mee geallarmeerd"

Toch niet, de OVD Vijfheerenlanden is wel degelijk ter plaatse geweest op Tiengemeten.  ;)
Bron: Dienstdoende centralist Politie ZHZ.

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 1 juli 2011, 13:33:57
Betreft hier de AdemLuchtContainer op een haakarmvoertuig.

Dit betreft de brandstofaanhanger die getrokken wordt door een soort DB (TM284)

Danku !  O0

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #25 Gepost op: 2 juli 2011, 17:12:01
Heb inmiddels meer info gekregen van iemand van Brandweer Leerdam zelf. De ODVHL is gealarmeerd als OVD Logistiek. Als het logistiek voertuig voor een brand wordt gealarmeerd wordt er altijd een OVD van de andere kant van de regio gealarmeerd, in verband met de regio dekking.

In dit geval dus Leerdam die naar Tiengemeten moest.  ;)

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 2 juli 2011, 22:35:59
ik zie dat de verzorgingscontainer + mobiel wc's prio 1 rijd. Is dat normaal in ZHZ?

Waar heb jij dat gezien, stond je langs de kant van de weg?

Ik vermoed dat wat jij gezien hebt is dat in de alarmeringstekst prio 1 staat, dat wil nog niet zeggen dat dat gereden wordt. In het algemeen wordt er éénmalig een alarmering aangemaakt welke voor iedere volgende alarmering wordt "gekopieerd" door het systeem, de centralist kan dan handmatig wel de tekst aanpassen (naar prio 2 bv.), maar heeft in het algemeen wel wat beters te doen.  ;)

brwnbl

• Senior gebruiker
  • HV geïnteresseerd
Reactie #27 Gepost op: 2 juli 2011, 22:46:35

Ik vermoed dat wat jij gezien hebt is dat in de alarmeringstekst prio 1 staat, dat wil nog niet zeggen dat dat gereden wordt. In het algemeen wordt er éénmalig een alarmering aangemaakt welke voor iedere volgende alarmering wordt "gekopieerd" door het systeem, de centralist kan dan handmatig wel de tekst aanpassen (naar prio 2 bv.), maar heeft in het algemeen wel wat beters te doen.  ;)

Hierbij een filmpje als bewijs. 【PRIMEUR】PRIO 1 HA082 VU017 ODVHL BINNENBRAND WONING (NB: GROTE BRAND) ZUID-BEIJERLAND

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 2 juli 2011, 23:21:59

Jij denkt dat ik maar ff wat uit m'n duim zuig. Afijn het filmpje is inmiddels erbij gezet. Geloof je het nu?

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #29 Gepost op: 2 juli 2011, 23:28:54
Jij denkt dat ik maar ff wat uit m'n duim zuig. Afijn het filmpje is inmiddels erbij gezet. Geloof je het nu?

De vraag is nu; is het wel de bedoeling dat zo'n voertuig Prio-1 rijdt? Dan komen we weer bij de uitleg van vesalius, dat deze prioriteit wel vaker niet klopt, het incident is een Prio-1 incident en als dat niet wordt aangepast dan blijft dat erbij staan. Als dat zo is; stel dat het voertuig zich inmeldt zonder geluidssignalen, dan zou de centralist dit kunnen vergeten te corrigeren, het voertuig gaat vervolgens Prio-1 rijden en krijgt een aanrijding.....