Ik weet het, het gebeurt veel.....maar ik baal wel.
Mijn zoon is met zijn 2 maanden oude Iphone naar een verjaardag een straat verderop. Laat de telefoon daar even op de bar liggen om naar huis te gaan om een fles cola te halen. Daarna is de telefoon weg en natuurlijk heeft niemand het gedaan. Er bestaat echter wel een sterk vermoeden. Iemand die al een redelijk ongenode gast was en het nodige op zijn kerfstok heeft. Aldoor geprobeerd te bellen, maar een telefoon die op 'stil' staat hoor je niet. Toen de vermoedelijke dader weg was, stond even later ook de mobiel op 'direct voicemail' > dus uit. Adres en alles is bekend van deze persoon, maar we kunnen niets.
Imei mag niet getraceerd worden, want het is geen levensbedreigende situatie of zwaar misdrijf. Pas eind deze week kunnen we aangifte doen....dan is de telefoon helemaal zeker weten weg.
Wat kan ik nog meer (buiten de simkaart blokkeren, want dat is natuurlijk al lang gedaan)?? Zelf langs gaan is geen optie, deze persoon is mij wat te agressief.
PS. ook al een PM-tje gestuurd aan 2 mensen, maar iedereen die met een oplossing kan komen is van harte welkom!!