Gestolen mobiel

Auteur Topic: Gestolen mobiel  (gelezen 12426 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #40 Gepost op: 19 december 2011, 15:00:00
Om even in te gaan op uw reactie dat uw zoon 16 jaar is en een telefoonabonnement heeft.
De wettelijke leeftijd voor het afsluiten van een abonnement is toch 18 jaar?
Heeft misschien niks met de zaak te maken maar goed.

Veel succes bij het opsporen!

En de wettelijke vertegenwoordiger ( Vader of Moeder of Voogd enz.. ) mag gewoon aan abonnement afsluiten voor zijn/haar kind.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #41 Gepost op: 19 december 2011, 15:01:45
Inmiddels is zoon 17 en het abonnement staat op mijn naam. Dat mag ook. En hij betaalt mij keurig iedere maand de abonnementskosten.

Maar het doet idd niet terzake.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Tom523

  • Cameraman lokale omroep/Fotograaf
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #42 Gepost op: 19 december 2011, 15:03:22
Inmiddels is zoon 17 en het abonnement staat op mijn naam. Dat mag ook. En hij betaalt mij keurig iedere maand de abonnementskosten.

Maar het doet idd niet terzake.

Oke dan is dat duidelijk. Had niet vernomen dat het op uw naam staat. Daar heb ik ook problemen mee gehad bij het afsluiten van een abonnement.
Met vriendelijke groet,  Tom523


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #43 Gepost op: 25 januari 2012, 17:57:26
*kick*

Dank u heren en dames in het blauw :) De laatste gestolen Iphone is terug bij de politie. De Officier van Justitie moet nog beslissen of hij ook daadwerkelijk fysiek terugkomt, maar de dader zit nu na te denken over de gevolgen van zijn straatroof ;) 098uo

Nu nog 1 andere Iphone en vergoeding voor de mishandeling/vernielde fietsen te gaan.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


sylvester1986

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 25 januari 2012, 18:02:11
De Officier van Justitie moet nog beslissen of hij ook daadwerkelijk fysiek terugkomt.
Oftewel je kunt hem gewoon kwijt zijn?


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #45 Gepost op: 25 januari 2012, 18:03:59
Tsja goede vraag. Ik ben geen Officier van Justitie en ik heb er ook niet voor geleerd. Maar dan zal het een geldelijke vergoeding worden neem ik aan. Aangezien hij nagenoeg nieuw was (de telefoon dus :p) graag de nieuwprijs.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #46 Gepost op: 26 januari 2012, 08:16:07
Over een inbeslaggenomen goed moet altijd door een hulpofficier van justitie of officier van justitie een beslissing genomen worden over het goed tenzij de verdachte er zelf afstand van doet.

Een voorbeeld, iemand koopt op MP een fiets van 250 euro. De waarde van de fiets is dat ook ongeveer en het is een net adres. Hij heeft dus geen vermoeden dat de fiets gestolen is. Hij wordt vervolgens bij controle aangehouden voor heling en de fiets in beslaggenomen.
Hij kan dan aangemerkt worden als bezitter goeder trouw. Zaak geseponeerd en fiets terug naar hem.
De aangever zal zijn fiets niet terug krijgen, noch een vergoeding.

Dit is een heel zwart/wit verhaal, het recht is gelukkig grijs dus er zijn tal van tussenoplossingen mogelijk.
Als hij voor de diefstal zelf aangemerkt wordt is het natuurlijk een heel ander verhaal.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #47 Gepost op: 26 januari 2012, 09:20:26
Okay, helder.

De dader zit al 1,5 week gezellig onder dak met kost en inwoning. De mobiel is 3x doorverkocht en de laatste eigenaar had hem dus gekocht als mooie 2e hands op Marktplaats. Zij weet dus niet dat zij een gestolen iets heeft.

We zien het wel. Ik hoop dat de telefoon terugkomt: van een kale kip valt niet te plukken en zoveel termijnen van 25,- euro schiet ook niet op  >:(
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #48 Gepost op: 26 januari 2012, 12:08:43
Okay, helder.

De dader zit al 1,5 week gezellig onder dak met kost en inwoning. De mobiel is 3x doorverkocht en de laatste eigenaar had hem dus gekocht als mooie 2e hands op Marktplaats. Zij weet dus niet dat zij een gestolen iets heeft.

We zien het wel. Ik hoop dat de telefoon terugkomt: van een kale kip valt niet te plukken en zoveel termijnen van 25,- euro schiet ook niet op  >:(
Als ze hem heeft gestolen voor een schijntje heb je alsnog kans dat hij terug komt. Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat ook een 2e hands iphone niet voor 50-100 euro de deur uit gaat.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 26 januari 2012, 12:55:33
De aangever zal zijn fiets niet terug krijgen, noch een vergoeding.
Hier zou ik nooit genoegen mee nemen.