Politie vroeg op jacht.

Auteur Topic: Politie vroeg op jacht.  (gelezen 2429 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Gepost op: 25 november 2004, 16:37:30
Actie ‘vroege vogels’: 514 snelheidsovertredingen
 
  
Regio Utrecht 24-11-2004 - Woensdagmorgen van 05.00 tot circa 07.30 uur hield de Regionale Verkeersdienst van de Politie Utrecht een grootschalige verkeerscontrole op twaalf provinciale wegen in de regio. In totaal werden 6632 voertuigen gecontroleerd en reden 514 bestuurders sneller dan de limiet van 80 km/uur. Een 35-jarige bestuurder uit Soest behaalde op de Bunschoterstraat (N199) de hoogst gemeten snelheid; 140 km/uur. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Ook op de andere controlelocaties werden fors hoge snelheden gemeten. Tenminste 15 bestuurders overschreden met meer dan 30-40 km/uur de limiet. De meeste bekeuringen vielen op de N229 (tussen Wijk bij Duurstede en Bunnik), namelijk 185 van de 1500 passanten. De ‘netste’ bestuurders waren te vinden op de N417 (bij Hollandsche Rading); hier reden slechts 16 van de 1106 bestuurders te snel.


Naast de snelheidscontroles werden ook drie radardetectoren ingenomen en kregen drie bestuurders een bekeuring omdat zij tijdwinst wilden halen door over een verdrijvingsvlak in te halen. Daarnaast werd de doorgetrokken streep twee maal genegeerd en bleek een 51-jarige automobilist uit Wilnis om 05.15 uur onder invloed van alcohol te rijden. Hij werd op de Oudhuijzerweg in Wilnis aangehouden en blies op het politiebureau 530 ug/l.

 

Waarom zo vroeg?

De afgelopen 2,5 maand vonden op een aantal provinciale wegen zeven dodelijke ongevallen plaats. Vijf van deze ongevallen vonden tussen 06.00 en 07.30 uur plaats. Ook het aantal ongevallen waarbij ernstig letsel te betreuren was, vond onevenredig vaak in de vroege uren plaats. Veel van deze ongevallen hebben te maken met een te hoge snelheid (‘macht over het stuur kwijt’) of daaraan gerelateerd gedrag (zoals inhalen). De controle is gehouden om te meten of bestuurders werkelijk te snel rijden en of een soortgelijke actie in de toekomst noodzakelijk en zinvol is.

 

Waar en hoe gecontroleerd?

De controles vonden plaats op wegen met ‘blackspots’ die richting Utrecht lopen, op de wegen waar geen actieve flitspalen staan en waarvan bij de politie bekend is dat daar snel kan worden gereden. Dit zijn de volgende wegen : N414 en N199 (Bunschoten - Baarn / Amersfoort), N417 (Hilversum - Utrecht), N237 (Amersfoort - Utrecht), N229 (Wijk bij Duurstede - Bunnik), N226 (Leersum - Maarsbergen), N401 (Breukelen - N212), N201, N212, N402 (alle verkeer richting rijksweg A2), N210 en de N204 (Schoonhoven/Willeskop - IJsselstein).

 

Vijf stilstaande radarauto’s, drie onopvallende videoauto’s en één videomotor werden ingezet. Op de wegen waar radarauto’s stonden, waren motoragenten actief om de bestuurders die meer dan 30 km/uur te hard reden, staande te houden. In totaal werkten 21 politiemedewerkers mee aan de controle.

(bron:politie regio Utrecht)




Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #1 Gepost op: 25 november 2004, 16:45:20
De meeste bekeuringen vielen op de N229 (tussen Wijk bij Duurstede en Bunnik), namelijk 185 van de 1500 passanten.

Je zet jezelf zo wel in een goed daglicht hoor Ger@rd  :P

Woudenberg wordt tenminste niet genoemd, hier rijden we allemaal netjes :-X :-\

 ;)

Maar goeie actie denk ik!!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 25 november 2004, 16:49:12
Zo vroeg rijdt ik daar niet hoor  ;)

En wat mij betreft ook zeker een goede actie.

Die N229 begint langzamerhand een dodenweg te worden  :-X :-\


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 25 november 2004, 16:50:49
Mooi ik zie dat in Eemnes ook het gas er gewoon op kan ;D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #4 Gepost op: 25 november 2004, 22:06:03
Mooi ik zie dat in Eemnes ook het gas er gewoon op kan ;D
als er dan in het vorige weg het woord dodenweg valt......veel plezier  :-X
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #5 Gepost op: 28 november 2004, 01:46:03
Mooi ik zie dat in Eemnes ook het gas er gewoon op kan ;D

Denk wel even om die Flitspalen op de wakkeredijk, Peter!!


Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 28 november 2004, 10:42:19


Denk wel even om die Flitspalen op de wakkeredijk, Peter!!


Henk
mnja,dat zijn er 2.Waarvan 1 het er maar doet,dus dat gaat wel lukken ;D ;D


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #7 Gepost op: 1 december 2004, 13:49:09
Woudenberg wordt tenminste niet genoemd, hier rijden we allemaal netjes :-X :-\

 ;)

Te snel

WOUDENBERG – Dinsdagmiddag 30 november hield de politie van 14.00 tot 16.00 uur een radarsnelheidscontrole op de Stationsweg oost. In totaal werden 1488 voertuigen gecontroleerd en reden 114 bestuurders sneller dan de limiet van 50 km/uur. De bestuurder met de meeste haast reed 79 km/uur.

 ;)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #8 Gepost op: 2 december 2004, 17:57:29
valt toch best mee, maar 0.077 van de bestuurders reed te hard.... ;D ;D

Ger@rd jij kent de stationsweg-oost waarschijnlijk best, en geeft toe waarom zou je daar 50 gaan rijden..... 8)