Communicatiemiddelen dienstmotoren.

Auteur Topic: Communicatiemiddelen dienstmotoren.  (gelezen 3543 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Gepost op: 1 juli 2011, 18:01:53
Hier een filmpje waar je de voertuigen en het interieur (deels) van de Touran te zien krijgt:

http://www.zie.nl/profile/ANP-Video/algemeen/Opstelten-krijgt-sleutels-nieuwe-politieauto/m1ezpqoffdoz

zucht... zie ik een motoragent welke zijn helm moet inpluggen op de motor, dit terwijl het hier in de regio met blue tooth werkt.. lekkere vooruitgang is dat..  :'(


"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2011, 20:45:19
zucht... zie ik een motoragent welke zijn helm moet inpluggen op de motor, dit terwijl het hier in de regio met blue tooth werkt.. lekkere vooruitgang is dat..  :'(

In AA hebben we ook een set up gehad met blue tooth, wat een drama was dat... Ontzettend storingsgevoelig en helmen die constant aan de oplader moesten. Doe mij maar gewoon een mobi met een kabel.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #2 Gepost op: 1 juli 2011, 22:58:18
In AA hebben we ook een set up gehad met blue tooth, wat een drama was dat... Ontzettend storingsgevoelig en helmen die constant aan de oplader moesten. Doe mij maar gewoon een mobi met een kabel.

Hier werkt het met een porto met daaraan de spreeksleutel, op deze spreeksleutel plug je de helm in.
Buiten maakt de spreeksleutel via bluetooth verbinding met de motor zodat onder het rijden de spreeksleutel op het stuur bediend kan worden.
Stapt de motorrijder af blijft deze in de verbindingen....wel zo veilig. Dus in mijn ogen is deze set-up een stap achteruit.. erg jammer.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #3 Gepost op: 2 juli 2011, 20:10:22

Wat de bluetooth verbinding met helmen betreft: dat zou niet mogen volgens het beveiligingsprotocol van C2000. Ik begrijp dat er in de korpsen het één en ander uitgeprobeerd wordt, maar vraag me af of dit gebeurt met toestemming en ondersteuning van de directie C2000. Dat voorkomt in ieder geval dat telkens de zelfde wielen worden uitgevonden. Uiteraard niet om ontwikkelingen tegen te houden

Nou ik zou niet weten waarom dat niet mag er gaat immers geen spraak via de bluetooth alleen het activeren van de microfoon...
portofoon staat in verbinding met de helm via een spreeksleutel. Snap niet dat zoiets landelijk niet word opgepakt, systeem werk feiloos, perfect gewoon....
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #4 Gepost op: 2 juli 2011, 20:25:54
Hier werkt het met een porto met daaraan de spreeksleutel, op deze spreeksleutel plug je de helm in.
Buiten maakt de spreeksleutel via bluetooth verbinding met de motor zodat onder het rijden de spreeksleutel op het stuur bediend kan worden.
Stapt de motorrijder af blijft deze in de verbindingen....wel zo veilig. Dus in mijn ogen is deze set-up een stap achteruit.. erg jammer.

Dus je gaat gebruik maken van 3 verbindingsstekkers die je in en uit elkaar moet gaan trekken? Allemaal punten waar stress op komt te staan en die stuk kunnen gaan. Iedere stekkerverbinding levert weer een punt op waar storing op kan treden.

Doe mij maar gewoon 1 stekker verbinding. Als ik afstap heb ik gewoon mijn porto nog namelijk.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #5 Gepost op: 2 juli 2011, 20:29:26
Portofoon > Spreeksleutel (1e) Spreeksleutel > Helm (2e)
Spreeksleutel is voorzien van bluetooth welke reageert op de spreeksleutel en noodknop op het stuur.


Losse portofoon? Knap als je hem hoort met oorbescherming en een helm op ;)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #6 Gepost op: 2 juli 2011, 20:32:06
Ik hoor mijn losse porto gewoon met gehoorbescherming en helm op. Oké, hij staat wat harder maar niet extreem hard.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #7 Gepost op: 2 juli 2011, 20:35:40
Oke, maar dan zul je hem eerst van je koppel af moeten halen voor het spreken? of heb je hem aan de jas hangen ?
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #8 Gepost op: 2 juli 2011, 20:36:13
Portofoon > Spreeksleutel (1e) Spreeksleutel > Helm (2e)
Spreeksleutel is voorzien van bluetooth welke reageert op de spreeksleutel en noodknop op het stuur.


Losse portofoon? Knap als je hem hoort met oorbescherming en een helm op ;)

Tellen is nooit mijn sterkste kant geweest  98uiye

Ik heb mijn porto in mijn borstzak zitten, tot 120 km/h kan ik gewoon meeluisteren. Heb trouwens een oortje met ingebouwde spreeksleutel die ik rechtstreeks aan de porto klik. Deze kan ik ook onder mijn helm dragen en gebruiken. Nadeel is wel dat ik in dat oor dan geen gehoorbescherming kan doen, maar het oortje zelf dempt ook.

btw, gaat wel erg off topic worden nu. Afsplitsen of on topic gaan weer?


velltec

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #9 Gepost op: 23 augustus 2011, 22:57:07
Hoe erg kan het nou zijn om met audio over Bluetooth te rijden als het gaat om c2000 encryptie ?  Een hacker moet dan continu achter je aan rijden om je te kraken, en bovendien hebben heel wat regios kuipluidprekers die luidkeels over straat schallen...  Bovendien kan de de security van Bluetooth nog met een trucje worden verhoogd.   Het gebruik van een porto met draadloze spreuksleutel is best leuk maar je zult als je pech hebt met het type motor / lichaamslengte / pasvorm helm, het niet meer goed kunnen horen als er echt hard gereden wordt.  Wat volgens mij voor jullie ideaal zou zijn is de mogelijkheid zowel met Bluetooth als bedraad te rijden, met in beide gevallen voldoende audiovermogen voor hoge snelheden (meer dus dan de 1W bij de SAVOX porto oplossing) en voldoende power in je batterij om de hele dag te werken (en dat kan makkelijk).  Zo zou je 100 meter van je motor kunnen weglopen en niks hoeven in te pluggen.  Het is maar een idee, het kan allemaal.