RTL 7 - Beach Patrol

Auteur Topic: RTL 7 - Beach Patrol  (gelezen 4692 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Doruz

• Senior gebruiker
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #10 Gepost op: 20 juli 2011, 21:59:50
al aantal afleveringen gekeken, diverse reanimatie's erin gezien. Wordt daar nou niet echt vrolijk van. Vindt het voor jeudige kijkers best wel heftig.
dacht dat dit soort programma's niet voor 8 uur uitgezonden mogen worden.

En dat noemt zich "The Beast"  Woehaa!!! ;D ;D ;D

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 20 juli 2011, 22:00:49
Zoals ik al zei: ik ben geen medicus dus weet niet of ik het goed uitleg, maar bij zuurstof toedienen zit er geen 'kracht' achter. Mond-op-mondbeademing zorgt ervoor dat de zuurstof verder het lichaam in gebracht wordt. Dat gebeurt niet als een patiënt die zuurstof niet zelf in kan ademen. Zuurstof dien je toe wanneer iemand dermate veel energie verspilt (ernstige verwondingen/ademhalingsproblemen etc.) dat er behoefte is aan extra zuurstof.

Maar correct me if I'm wrong, ik heb gelukkig pas één keer bij een gewonde die zuurstof nodig had gestaan...

Ik heb de aflevering ook gezien. In het begin gebruiken ze een systeem die de lucht erin blaast. Vergelijkbaar met een duikmondstuk waar een knop op zit om de lucht eruit te laten lopen. Als het mondstuk stevig op het gezicht zit blaas je zo pure zuurstof in de longen. Dit is iets wat je ook leert in de zuurstof cursussen voor bij het duiken. Er zijn er vast meer hier op het forum die kunnen vertellen hoe dat werkt.
Iets verderop zie je ze idd met een ballon beademen.

Helaas zijn de afleveringen niet op internet terug te zien. Mocht iemand ze hebben hou ik me aanbevolen voor een link ;)

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 20 juli 2011, 22:21:58
Zoals ik al zei: ik ben geen medicus dus weet niet of ik het goed uitleg, maar bij zuurstof toedienen zit er geen 'kracht' achter. Mond-op-mondbeademing zorgt ervoor dat de zuurstof verder het lichaam in gebracht wordt. Dat gebeurt niet als een patiënt die zuurstof niet zelf in kan ademen. Zuurstof dien je toe wanneer iemand dermate veel energie verspilt (ernstige verwondingen/ademhalingsproblemen etc.) dat er behoefte is aan extra zuurstof.

Maar correct me if I'm wrong, ik heb gelukkig pas één keer bij een gewonde die zuurstof nodig had gestaan...

Klinkt inderdaad logisch!
Thanks guys, weer wat geleerd ;).
Senior GGP / Oost-Brabant

JMMelissant

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #13 Gepost op: 6 september 2011, 15:42:58
ik vind het ook een interresante documentatie.

ben blij dat er niet veel fouten in zitten.
en allang blij  dat ze eindelijk in zon programma een keer zeggen dat als het hart helemaal niets doet een AED ook niet helpt O0
in tegenstelling dat mensen denken dat bij een hart stilstand een aed alleen als genoeg is.

al met al een leuk informatief programma

laksappie

• Manschap A
  • Forum gebruiker
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #14 Gepost op: 6 september 2011, 19:21:01
Ik ben ook fan van dit programma.
Valt me wel op dat de strandwachten daar toch wel veel overmacht hebben daar.
Ik bedoel soms staat de strandwacht te praten en doen met een dronkaard en de politie staat er mar gewoon bij.

Rickvb

• Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 6 september 2011, 19:31:55
Haha, de voice-over zegt als ze met een reddingswaterscooter aan het varen zijn telkens ''rubberboot''...  98uiye

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 6 september 2011, 19:56:43
hehe, alleen jammer dat het een euro kost om ze terug te kijken op internet

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 17 september 2011, 09:17:03

Valt me wel op dat de strandwachten daar toch wel veel overmacht hebben daar.
Ik bedoel soms staat de strandwacht te praten en doen met een dronkaard en de politie staat er mar gewoon bij.

Overmacht? Ze hebben gezag, bedoel je.
En hoezo ''staat de politie er maar gewoon'' bij?

Als de politie ziet dat de lifeguard alles onder controle heeft, waarom zouden dan ''inbreken''? Zodra e.e.a. de verkeerde kant op neigt te gaan, is het fijn dat de politie alvast achter de hand is.

Als ik bijv. met een lastige patiënt in conclaaf ben, en dat gaat naar mijn idee de goede kant op, zit ik er niet op te wachten dat een agent die meeluistert, zich ermee gaat bemoeien en dat vervolgens de boel escaleert. Agenten voelen over het algemeen erg goed aan wanneer hun tussenkomst gewenst is.