moet een er voor HAP chauffeurs een aparte belangen vereniging komen.. Ik denk dat het onzinnig is..
HAP chauffeurs heb je in verschillende vormen van dienstverlening en werkgevers relaties..
Ik ken verschillende smaken HAP chauffeurs
- Loondienst van een huisartsen post
- Loondienst van een RAV
- Loondienst van een GGD
- Loondienst van een taxibedrijf die HAP diensten levert
Voor de eerste drie groepen hoor ik weinig klachten, alleen hoor van de groep die bij een taxibedrijf werken soms klachten, dat ze zich achtergesteld voelen..
Terwijl de (taxi)werkgever een bijzondere en zelfs een innovatieve dienst levert, waarmee je als taxibedrijf nieuwe markten aanboord.
Als je solliciteerd bij een taxibedrijf, moet je niet piepen dat je betaald word als een taxi chauffeur met toegevoegde waarde..
Dat de klant (de HAP) bijzondere verrichtingen van de chauffeur verlangt ja, daar kan je baas dan een extra factuurregel voor sturen als dat niet in het contract staat..
Maar om alle chauffeurs die op een HAP auto rijden hetzelfde te behandelen vind ik wel erg kort de bocht..
Als een HAP (de klant) niet te vreden is over de (prijs)dienst gaan ze kijken of ze naar de concurent kunnen gaan.. En als een RAV het slim speelt, kunnen ze die dienst verlening er zo bij pakken..
Dan sta je als veredeld taxichauffeur op straat..
Ik denk dat je als werknemer ook even naar de markten van je werkgever moet kijken..