Comazuipers betalen de ambulance?

Auteur Topic: Comazuipers betalen de ambulance?  (gelezen 29723 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 12 maart 2012, 10:25:53
Schippers tegen eigen betaling door comazuipers
12 maart 2012
Minister Schippers van VWS vindt niet dat comazuipers de kosten van hun ziekenhuisopname zelf moeten betalen. Dat zegt de minister in de Volkskrant van vandaag.

Topman Herre Kingma van Medisch Spectrum Twente kwam vorige week met de suggestie, maar de minister wijst die af: “Spoedeisende hulp in het ziekenhuis hoort bij de basisverzekering. Iedereen in Nederland is verplicht verzekerd.” Dus heeft iedereen er gewoon recht op, aldus Schippers.

Andere risico’s
Ze is ook bang voor willekeur in de behandeling van mensen die andere risico's nemen door roken, drugs, te hard rijden, onveilige seks, overgewicht en werkdruk. “Mannen van middelbare leeftijd met werkweken van 80 uur en een jonge vriendin. Ik bedoel maar: dat moet je niet willekeurig invullen. Het is immers een verplichte verzekering.”

Controle lastig
Daarbij is het ook allemaal slecht te controleren wie wat waardoor heeft opgelopen, denkt de minister. Verder zouden mensen aan de onderkant in de samenleving misschien nog meer zorgtoeslag moeten krijgen omdat ze meer zelf moeten betalen. Er wordt in die regionen vaak wat minder gezond geleefd.

Aanpak comazuipen
Schippers organiseert binnenkort een rondetafelconferentie met hulpverleners, politie, bestuurders, kroegbazen en verzekeraars over een doeltreffende aanpak van comazuipen en ander alcoholmisbruik. Hierbij komen ook aspecten als overlast en de maatschappelijke kosten die het met zich meebrengt, aan de orde, aldus haar zegsman.

http://www.zorgvisie.nl/Financien/Nieuws/13498/Schippers-tegen-eigen-betaling-door-comazuipers.htm

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #91 Gepost op: 12 maart 2012, 10:53:45
Oh, en voordat de rokers worden aangehaald, deze mensen hebben zoveel accijns betaald en leven zoveel korter dat ze de eigen zorg al ruimschoots betaald hebben.

CM

Bij cor

Volgens mij woon je toch ook in Nederland? Dan weet je dat deze opmerking kant nog wal haalt, op tabak zit ongeveer  net zoveel accijns als op alcohol ergo gelijke monikken gelijk kappen.

Maar ik snap deze opmerkingen allemaal wel "laat de veroorzaker betalen",
Inzet bij wedstrijden---> kosten kaartje
Inzet bij evenementen---> kosten kaartje
SEH door sporten---> kosten man en niet de werkgever (sporten wordt niet door de werkgever verplicht en dus salaris doorbetalen ook niet)
SEH voor het snoeien van je boom---> kosten man (Je hoeft niet te snoeien kunnen mensen doen die ervoor verzekerd zijn)
SEH voor het koken--->kosten man (je hoeft niet te koken kunnje hoeft niet te koken kunnen mensen doen die ervoor verzekerd zijn)
enz.

Ja ik weet het is heel erg ruw geschreven, maar het klopt wel. Als we beginnen met comazuipers komen we hier op uit.

En ik denk niet dat dat ten goede komt aan een menswaardig leven.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

ambukampen

• Forum gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 12 maart 2012, 14:10:08
Misschien is dit de oplossing: Behind-the-scenes on the 'booze bus' with Teachers TV  98uiye

Behind-the-scenes on the 'booze bus' with Teachers TV londonambulance  >:D

Bron: Youtube O0
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #93 Gepost op: 12 maart 2012, 15:30:11
Beetje te druk met 4 brakende alcoholabuses patienten in 1 ambulance.....
al rijdend geen gordel om, slepen met bijna comateuze patienten in een rolstoel.....altijd fijn  :'(
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #94 Gepost op: 12 maart 2012, 17:08:11
wat ik stiekem zorgwekkender vind is dat ze kennelijk een steekwerend vest of iets dergelijks aan hebben.

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 12 maart 2012, 22:09:55
wat ik stiekem zorgwekkender vind is dat ze kennelijk een steekwerend vest of iets dergelijks aan hebben.

meende ik ook te herkennen maar volgens mij is het een werkvest, en anders wordt het steekwerende vest noet consequent gedragen door iedere zorgverlener, niet iedere paramedic/emt had er eentje aan in de reportage...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod