Comazuipers betalen de ambulance?

Auteur Topic: Comazuipers betalen de ambulance?  (gelezen 29722 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 5 juli 2011, 21:20:54
Zouden ze je laten betalen als je zelf (nuchter) belt en het een comazuipert betreft?
Zo ja, dan laat ik ze mooi liggen ,want men wil tegenwoordig overal geld voor en laat dat nu net niet op mijn rug groeien ::)

sylvester1986

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 5 juli 2011, 21:33:46
Hoeveel moet er eigenlijk gedronken worden, wil men in coma raken?

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #12 Gepost op: 5 juli 2011, 21:37:38
Ik denk dat het misschien weer een extra 'afschrik'-factor kan zijn voor zuipende leeftijdsgenoten.. Ik persoonlijk zou, met de kennis van zo'n 'boete', zeker extra uitkijken.

O0

Dat zal lastig worden, wanneer jij 1 biertje hebt gedronken kun je daar nog gewoon over nadenken. bij 2 ook. echter als je jezelf coma wilt zuipen moet je al zowat dubbel dronken zijn. dat laaste biertje denk jij dan echt niet meer na over een mogelijke comazuip, daar ben je dan al te zat voor.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 5 juli 2011, 21:58:17
Het gaat naar mijn idee niet werken. Hier gebeurt het nogal eens en het zijn vaak 14/15 jarigen. Die hebben gewoon het geld niet en de ouders zijn de dupe. De ouders die al vaak niet weten dat hun kroost dit doet. Vaak doen ze het al niet bewust en voelen ze zich lang goed....tot ze opstaan of naar buiten gaan.

De ouders zijn de dupe??? Sorry, maar als ouder ben je gewoon verantwoordelijk voor het gedrag van je 14-15-jarige kinderen.

complex

• Forum gebruiker
  • SEH/Anesthesie vpk
Reactie #14 Gepost op: 5 juli 2011, 22:16:25
En moeten we dan alleen de ritprijs van de ambulance laten betalen? Waarom niet ook het verblijf in het ziekenhuis? Waarom wordt daar de grens getrokken?

Ik heb er mijn vraagtekens bij, het lijkt mij meer op een populistische, politieke uitspraak waar niet al te ver over is nagedacht en waar geen nuances aan zijn toegevoegd.

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 5 juli 2011, 22:27:14
De vergelijking met coronaire lijden had ik idd al verwacht. Toch laat dit zich niet goed vergelijken met de "comazuipers". Het bewust gedrag van deze groep heeft een behoorlijk groot maatschappelijk impact, moet je kijken wat er zoal op afgestuurd wordt. Dan moet je een duidelijk signaal afgeven dat dat niet meer kan. Het is niet altijd bewust gedrag in de groep met coronaire lijden. Familiaire belasting is bijvoorbeeld veel belangrijker in deze groep.
Oh, en voordat de rokers worden aangehaald, deze mensen hebben zoveel accijns betaald en leven zoveel korter dat ze de eigen zorg al ruimschoots betaald hebben.

CM

Bij cor
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 5 juli 2011, 22:28:57
Citaat
En moeten we dan alleen de ritprijs van de ambulance laten betalen? Waarom niet ook het verblijf in het ziekenhuis? Waarom wordt daar de grens getrokken?

Ook goed, wat mij betreft! De solidariteitsprincipe heeft ook grenzen, hoor!
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

Loekie

• Forum gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #17 Gepost op: 5 juli 2011, 22:32:26
De vergelijking met coronaire lijden had ik idd al verwacht. Toch laat dit zich niet goed vergelijken met de "comazuipers". Het bewust gedrag van deze groep heeft een behoorlijk groot maatschappelijk impact, moet je kijken wat er zoal op afgestuurd wordt. Dan moet je een duidelijk signaal afgeven dat dat niet meer kan. Het is niet altijd bewust gedrag in de groep met coronaire lijden. Familiaire belasting is bijvoorbeeld veel belangrijker in deze groep.
Oh, en voordat de rokers worden aangehaald, deze mensen hebben zoveel accijns betaald en leven zoveel korter dat ze de eigen zorg al ruimschoots betaald hebben.

CM

Bij cor

En de jongeren die zichzelf te pletter rijden na onaangepaste snelheid? Overigens pareer je maar 1 deel van mijn tegenkantingen. Dat is nog maar het ethische aspect. Wat met het medicolegale/privacy aspect?

PWB

• Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 5 juli 2011, 22:38:57
Dat zal lastig worden, wanneer jij 1 biertje hebt gedronken kun je daar nog gewoon over nadenken. bij 2 ook. echter als je jezelf coma wilt zuipen moet je al zowat dubbel dronken zijn. dat laaste biertje denk jij dan echt niet meer na over een mogelijke comazuip, daar ben je dan al te zat voor.
Ik denk dat je die grens van de voren wel kunt leggen. Hoe ver ga ik?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #19 Gepost op: 5 juli 2011, 22:41:34
Ik denk dat je die grens van de voren wel kunt leggen. Hoe ver ga ik?

En die grens hou je nog steeds vast als je 2 kratten op hebt? ik denk dat de grens dan een beetje verschoven word, aah. eentje kan nog wel. en dan gaat het toch fout. Nu kom ik zelf uit de buurt van kootwijkerbroek waar dit geregeld gebeurd, het is daar heel simpel. als jij 's avonds om 10 uur al een krat op heb stop je niet, want iedereen drinkt door.

Ik sta er ook niet achter maar het gebeurd wel.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens