Comazuipers betalen de ambulance?

Auteur Topic: Comazuipers betalen de ambulance?  (gelezen 29741 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 6 juli 2011, 21:22:47
Erg kort door de bocht. Als ouder kun je jouw kind beschermen en controleren maar dat is niet altijd mogelijk. Je wilt niet weten wat er onder schooltijd gebeurd. En zo zijn er tal van momenten waarop je kind moet loslaten en waar het mis kan gaan. Zeker zitten er foute ouders tussen maar om ten alle tijden de schuld bij de ouders te leggen is not done. Mijn kids hebben ook wel eens zaken gedaan die niet door de beugel konden, maar toch zijn ze gebeurd. Maakt dat mij dan een slechte ouder?
Heb je trouwens zelf puberende kinderen, zoja moet je toch ook wel beter weten.

Nee, ik weet donders goed dat kinderen niet altijd luisteren, ben zelf ook kind geweest  ;)

Waar het mij om gaat dat ook dan je als ouder gewoon verantwoordelijk blijft, hoe lullig het dan ook is als jij bij de goede hoort. Dit in reactie op de opmerking dat je geen boete kan opleggen want dan moeten de ouders ervoor opdraaien. Inderdaad daar moet je als ouder dan voor opdraaien, minstens tot hun 18e en in sommige gevallen zelfs tot 21 jaar.

Mijn dochter is nog lang niet aan het puberen, ja peuterpuberen, maar als het eenmaal zover is dan zal ik misschien af en toe op de blaren zitten, maar reken er maar op dat zij dat dan ook zit...

Moon

• Senior gebruiker
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #41 Gepost op: 6 juli 2011, 21:32:40
Zo dacht ik ook toen het nog peuterpubers waren.....maar nu het echte pubers zijn groei je hier als ouder ook in. Ik ga voor mijn kind, als 1 van de 2 het al zou gaan doen, niet de boete betalen. Hun probleem > alleen wordt hun probleem mijn probleem omdat ze dat geld niet hebben. En dan kan ik ze maanden huisarrest geven, maar ik zal toch moeten dokken. En hoeveel zakgeld zal ik moeten inhouden?? Even kijken 750,- gedeeld door....nou dat is een fikse afbetalingsregeling.

Ik zie meer zoals hier al eerder is gezegd: de 1e keer is een foutje/ongeluk, bij de 2e keer heb je een probleem, bij de 3e keer een zeer groot probleem. Bij de 2e of 3e keer betalen. Tweede keer een laagdrempelig bedrag en ga maar eens een kijkje nemen in een afkickkliniek (of zullen we de kliniek al bij de 1e keer doen??) en bij de 3e keer een hoge boete.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #42 Gepost op: 6 juli 2011, 21:39:49
Nee, ik weet donders goed dat kinderen niet altijd luisteren, ben zelf ook kind geweest  ;)

Waar het mij om gaat dat ook dan je als ouder gewoon verantwoordelijk blijft, hoe lullig het dan ook is als jij bij de goede hoort. Dit in reactie op de opmerking dat je geen boete kan opleggen want dan moeten de ouders ervoor opdraaien. Inderdaad daar moet je als ouder dan voor opdraaien, minstens tot hun 18e en in sommige gevallen zelfs tot 21 jaar.

Mijn dochter is nog lang niet aan het puberen, ja peuterpuberen, maar als het eenmaal zover is dan zal ik misschien af en toe op de blaren zitten, maar reken er maar op dat zij dat dan ook zit...
oke duidelijk, O0 ik pakte het anders op dan jij bedoelde.

Oftopic modus.
Geloof me dat ook voor jou die dag komt dat je met de handen in het haar zit en denkt wat moet ik hier nou weer mee ;)
Ontopic modus
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Moon

• Senior gebruiker
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #43 Gepost op: 6 juli 2011, 21:48:29
^+ lol, ik sluit me graag aan bij de laatste opmerking   ::)
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #44 Gepost op: 4 oktober 2011, 18:26:28
Jaren geleden sprak ik met een oostenrijkse arts, die als plastisch chirurg werkte in een traumakliniek.
Na een aantal pogingen tot zelfdoding in korte tijd, kreeg hij een automobilist op de tafel. Daar deed hij het voor. Totdat de politieagent langs kwam en hij er achter kwam dat hij vlak bij zijn huis een doodlopende steeg in reed en met hoge snelheid tegen de muur knalde ....

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 4 oktober 2011, 18:28:53
Na een aantal pogingen tot zelfdoding in korte tijd, kreeg hij een automobilist op de tafel.

Dan zat die Oostenrijkse arts niet zo best in z'n velletje, is het wel?

laksappie

• Manschap A
  • Forum gebruiker
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #46 Gepost op: 4 oktober 2011, 21:44:55
Ik ben ervoor om het de kop in te drukken.

1 x redelijke straf met dagje kliniek kijken.

2 x dikke straf gesprek met cad

3 x Nog dikkere straf met een weekje kliniek.

4 x Opname in kliniek en alcohol verbod rest van zijn/ haar leven.

Wel weer 1 groot nadeel gaat weer een hoop kosten.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #47 Gepost op: 5 oktober 2011, 17:03:38
Dan zat die Oostenrijkse arts niet zo best in z'n velletje, is het wel?

Vanaf dat moment wel .....

Steven78

• Senior gebruiker
  • Terug in de medische research
Reactie #48 Gepost op: 4 november 2011, 07:33:50
Deze titel behoeft uitleg! Ik las net op AT5 een stukje over koninginnedag 2012. De gemeente wil af van het feest op het museumplein. Het stuk eindigt met de melding dat de gemeente ook wil kijken hoe de kosten op de veroorzakers van de kosten verhaald kunnen worden:

"Amsterdam kijkt ook naar manieren om een deel van de kosten die gemaakt worden voor Koninginnedag door te berekenen aan bezoekers en belanghebbenden, als vervoersmaatschappijen, organisatoren en leveranciers. Met zorgverzekeraars wordt gesproken over de mogelijkheid om de kosten van een ambulancerit bij overmatig alcoholgebruik geheel of gedeeltelijk te laten betalen door de dronkaard."
(bron: AT5.nl, hele artikel: http://www.at5.nl/artikelen/70903/geen-koninginnedag-op-museumplein)

Dat leek me nou een interessant forumtopic.
Ten eerste de ethische kant: kan je een onderscheid maken binnen de aanleidingen voor een ambulancerit (en zorg in het algemeen) tussen verschillende oorzaken en waar trek je dan de grens?
Ten tweede de technische kant: hoe, als het al kan, bouw je zo'n regel in binnen de verzekeringsvoorwaarden?

Ben benieuwd naar de reacties, want ik heb zelf nog niet echt een duidelijke mening hierin.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #49 Gepost op: 4 november 2011, 07:45:22
Geloof ook dat Opstelten met het plan kwam om de overnachting in de cel door te berekenen
aan de aangehouden dronkaard. Ergens vind ik dit wel logisch, want de mensen kiezen er zelf
voor om zoveel te drinken dat ze soms bijna (of helemaal) in coma raken. Hierdoor moeten toch
weer hulpverleners met prio 1 die kant op (geloof niet dat met op prio 2 rijd naar zo'n melding
want het kan altijd een andere reden hebben natuurlijk dat iemand neerstort).

En daarnaast lopen ze ook nog eens gevaar omdat dit soort gasten altijd wel vergezeld gaan van een
groep personen die ook al het een en ander gedronken heeft en dan de hulpverleners lastig gaan vallen.
Waar we echter wel mee moeten oppassen om dus gelijk richting overmatig alcohol gebruik te gaan.
Want het kan ook zijn dat zijn drankje (zonder dat hij of zij het weet) gevuld is met iets waardoor de
persoon die het drinkt er een slechte reactie op krijgt.

Conclusie, ja ik ben het eens met de plannen maar dan moet wel duidelijk zijn dat er geen andere factoren
hebben meegespeeld waar die persoon geen vat op heeft.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v