Middelbrand (woning) Pasteurstraat - Den haag 04-07-2011

Auteur Topic: Middelbrand (woning) Pasteurstraat - Den haag 04-07-2011  (gelezen 3275 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #10 Gepost op: 4 juli 2011, 18:02:13
p2kflex
17:56:46 04-07-11GROUP-1Prio 2 GV Pasteurstraat 299 Binnenbrand (middel) 4150
MB1500161BRW Rijswijk (Kazernealarm)
MB1500523BRW Rijswijk (Lichtkrant)

peen van dienst

• Senior gebruiker
Redacteur van

Martijn Roggeveen

• (Incident)fotograaf in regio Zoetermeer
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 4 juli 2011, 22:37:16
In het item, de video van Ferrie van der Geer zie ik bij minuut 00:48 bij het gebouw een brandweerman met een ademluchtset lopen dat twee flessen bevat.
Ik heb dit nog niet eerder gezien. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
Fotograaf in regio Zoetermeer en omstreken | @MartynRoggeveen

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #13 Gepost op: 4 juli 2011, 22:47:24
In het item, de video van Ferrie van der Geer zie ik bij minuut 00:48 bij het gebouw een brandweerman met een ademluchtset lopen dat twee flessen bevat.
Ik heb dit nog niet eerder gezien. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Dat is een gewoon ademluchttoestel, maar met dubbele cilinder. Worden voornamelijk door de manschappen in de korf van het redvoertuig gebruikt, zo kunnen ze langer werken zonder hun fles te hoeven wisselen.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 4 juli 2011, 23:21:19
Citaat
Worden voornamelijk door de manschappen in de korf van het redvoertuig gebruikt, zo kunnen ze langer werken zonder hun fles te hoeven wisselen.
Zijn oorspronkelijk bedoeld voor kelder-, scheeps-,tunnelbranden en andere incidenten met een lange(re) aanvalsweg. Worden aangevoerd door de AB, liggen niet meer op de RV's.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

Marc M

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 5 juli 2011, 13:51:56
Ik zie in de filmpjes en op de foto's een drietal stalen (lek?) bakken staan in de toerit van de parkeergarage. Hebben deze een spreciale functie?

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 5 juli 2011, 22:52:48
Ja, en nu mag jij er over nadenken wat die functie was..... 8)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

Speedy

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 6 juli 2011, 01:36:22
Ja, en nu mag jij er over nadenken wat die functie was..... 8)

Weet jij het wel dan?

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 6 juli 2011, 12:29:23
Ja, uiteraard, maar goed, ik wil niet flauw zijn,
Een parkeeergarage heeft een rolluik, dat door de bewoners geopend kan worden als er een auto op de detectie lus staat. Staat er geen auto gaat het luik niet omhoog. Om de detetectielus te foppen kun je een metalen voorwerp, fiets, of zoals hier stalen puinbakken op de lus in de stoep leggen. Nu kun je de toegang open zetten en zal het systeem denken dat er een auto staat en blijft het rolluik open staan
Maar dit is uiterst geheim en mag niet verder vertelt worden  0098